Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus c-360 - Jaki klej do naprawy bloku

10 Mar 2014 21:53 20100 12
  • Poziom 12  
    Witam.
    Mam pęknięty blok w c-360 i pytanie do was jest takie jaki polecacie mi klej żeby to zakleić klej musi być na duże temperatury,odporny na wode i na tłuszcze np (olej napędowy) pęknięcie jest za pompą paliwa.

    Jeszcze jedno pytanie nie bede forum zaśmiecał robiąc nowego posta.

    Gdzie kupie takie złącze tylne (to pod siedzeniem)
    Ursus c-360 - Jaki klej do naprawy bloku

    Jeśli znów jest w złym dziale prosze o przeniesienie do właściwego.

    Pozdrawiam
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 37  
    Lata temu (gdzieś z 20) z moim ojcem kleiliśmy blok w C-330 klejem dwuskładnikowym Distal. Dobrze umyte miejsce, wysuszone i odtłuszczone. Jako że klej się zlewał bo było to na pionowej ścianie to założyliśmy taką rynienkę z blachy i użyliśmy trochę więcej kleju. Traktor jeździ do dziś.
  • Poziom 28  
    Ja mam duże pęknięcie w c-360. Nie pomogło czyszczenie, odtłuszczanie, matowanie i klejenie. Próbowałem kilku klei, za każdym razem był to klej dwuskładnikowy nakładany po usunięciu starego. Ostatnio był to CX-80 i też nic. Jak płyn się sączył, tak się sączy. Próbuj, jak za pierwszym razem nie skleisz, to dalej odpuść sobie, bo nie warto. Za każdym razem płyn pojawiał się po kilku godzinach pracy silnika. Ratuje jedynie wymiana bloku, ale to dopiero przy okazji remontu kapitalnego będzie robione.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 12  
    Ja też juz kleiłem i szkoda juz mi lać płynu tylko wode leje bo mocno sie leje.
    Spróbuje jeszcze raz kleić to od środka są takie proszki co sie miesza do bloku wleje i zobacze jak nie podziała to wymiana bloku.

    A to złącze tylne kupie gdzieś? bo szukałem i nie ma.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Bloki się w tej chwili szyje. Metoda nosi nazwę Metalock. Dużo można o niej poczytać, więc odsyłam do samodzielnego poszukiwania.
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Nie w tej chwili ale od zawsze. I nie jestem przekonany czy "szyje"
    Mi w 4011 wyleciał korbowód za pompą wtryskową wywalił dziurę na pięść. Wspawany był z takiego samego materiału kawałek. Jakiś czas trzymało potem pękło. Naciąłem pęknięcia na 5 mm głęboko i skleiłem tym
    Ursus c-360 - Jaki klej do naprawy bloku
    Trzymało 10 lat i pewnie dalej trzyma u nowego pana.
  • Poziom 15  
    W latach 90 miałem też pęknięty blok i uciekała mi woda. Próbowałem kleić distalem pomogło ale na krótko, w końcu zespawałem transformatorówką używając elektrody zasadowej (zielonej) bezpośrednio po zakończeniu spawania posmarowałem gorący spaw distalem trzyma po dzień dzisiejszy. Można również kołkować blok (wiercić otwory gwintując je nie całkiem do końca na luźny gwint by śruba którą wkręcimy zaciskała się na końcu stożka gwintu) po czym ucinamy śrubę, można ją zapunktować. Następny otwór wiercimy w ten sposób by załapywał gwint śruby wcześniejszej itd
    Obecnie myślę ,że można również spawać migomatem i tak samo po zakończeniu spawania bezpośrednio na gorący spaw posmarować klejem. Obecnie pospawałem kolektor wydechowy (Wycięta flansza z kolektora samochodowego i przypawana do ciągnikowego na której wisi turbina z tłumnikiem). Może spaw nie wygląda najlepiej ale trzyma. By dobrze pospawać, należy spawać na leżąco czyli na poziomie.
  • Poziom 20  
    Polecam również technicolla, sprawdzona metoda. Najwiekszy wpływ na wytrzymałość spoiny ma miejsce przylegania. Ja wyprofilowałem za pomocą szlifierki kątowej o cienkiej tarczy odpowiedni rowek, wykonałem kilka otworów, i rozprowadziłem ww klej za pomocą opalarki. Chodzi o to, żeby klej dokładnie się rozpłynał i wszedł we wszystkie szczeliny, zakamarki, wtedy będzie najpewniej trzymać. Wartstwa kleju położona na zimno na ścianę bez rowka nie da oczekiwanego efektu.
  • Poziom 12  
    Dzięki za odpowiedzi będe próbował kleić
  • Poziom 14  
    Witam ja pospawałem blok elektrodą żeliwną na zimno oczywiście podgrzałem palnikiem i odtłuściłem i silikon szary na zewnątrz i spokój już 10 lat
  • Poziom 16  
    Jak koledzy wyżej piszą , wszystko zależy od miejsca pęknięcia, potem należy wybrać odpowiednią technologię . wiadomo silnik jest narażony na drgania , więc myślę że kombinacja spawania bloku i obróbka miejsc spawanych na chropowato odtłuszczenie i użycie leju żeliwnego WURTH powinno załatwić sprawę.
  • Poziom 12  
    A to złącze kupie gdzieś w necie?
  • Poziom 10  
    Na składnicy części, lub w jakimś sklepie z częściami hydraulicznymi. Na allegro też jest takich rzeczy w brud.