Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lanos 1.5 8V - branie oleju i niska moc po wymianie uszczelki lanos 1.5 8V

11 Mar 2014 07:21 2838 4
  • Poziom 16  
    Witam,

    Pacjent to lanos 1998 1.5 8V. Ze względu na to ze pozostawiał spore plamy oleju (ciekł kanałem olejowym) wymagana była wymiana uszczelki.

    Przed zabiegiem ubywało ok 0,5l-0,7l na tys km przy czym biorąc pod uwagę wielkość plam większość wykapywała. Poza tym działał prawidłowo.

    Po wymianie zaczęły się problemy. Spalanie oleju ( już nie kapie) to prawie 2 litry na tys km, poza tym silnik nierówno pracuje i jest bardzo słaby.

    Sprawdziłem wczoraj ciśnienia:
    1- 11
    2- 5
    3- 8
    4- 4

    Sprawdzenia oczywiście na nagrzanym silniku. po wlaniu do cylindrów ok 4 ml (pół małej strzykawki) oleju różnice ciśnienia minimalne.
    Po odkręceniu korka wlewu oleju czuć mocny powiew, dymienie takie sobie ale bez tragedii.

    Głowica nie była planowana, nie mam pojęcia jakie ciśnienia były przed remontem, nie wiem czy wiało tak mocno z wlewu jak teraz ale pewne jest że nie ubywało aż tyle oleju, silnik pracował równiutko a moc była znacznie wyższa.

    Wg mnie błędem było to że głowice pozostawiono nieplanowaną i po prostu konieczna jest ponowna wymiana uszczelki wraz z planowaniem.

    Z drugiej strony używany silnik z gwarancja kosztuje ok 500zł – pytanie czy da się jakoś potwierdzić moje przypuszczenia.
  • Poziom 43  
    Silnik skończył żywot. Albo ze starości, albo duże niechlujstwo przy wymianie usczelki i do 3 cylindrów dostał się piasek i to w dużej ilości.
  • Poziom 14  
    Kolego przy takim ciśnieniu jak podajesz silnik musi brać olej, bo nie masz pierścieni lub masz owal na cylindrach, a w najlepszym wypadku wyżarte gniazda zaworów. Musiałbyś trochę więcej zainwestować żeby silnik odżył.
  • Poziom 10  
    naocznie nie sprawdzisz głowicy,
    niektórzy na szkle ustawiają i cudują czy prosto stoi itd
    ale to wszystko jest lipa

    ciśnienia o których piszesz to takiej rozbierznosci na oczy nie widziałem
    a ważne jest by były one porównywalne
  • Moderator Samochody
    Silnik w złom. Na 1 cylindrze ciśnienie powiedzmy że może być - powyżej granicznego. Reszta martwa. Silnik do wymiany - sama pełna obróbka głowicy to koszt koło 350zł.