Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

który samochód kupić renault,volkswagen, seat

mateusz063 11 Mar 2014 10:48 2622 23
  • #1 11 Mar 2014 10:48
    mateusz063
    Poziom 10  

    Witam serdecznie mam do Was pytanie szukam samochodu do kupna do kwoty 8000zł benzyna szukam takich tylko te mnie interesują
    - renault megane sport/coupe wersja 1 rok 2000/2002 (te lata)
    - seat ibiza
    - golf 4
    te samochody mają być w benzynie tylko bez lpg
    miałbym prośbę o napisanie jak marke wybrać z tych 3 napisać mi wady i zalety dlaczego ten akurat model . Prosze mi nie polecać innych samochodów.

  • #2 11 Mar 2014 17:31
    actin
    Poziom 32  

    Golf - dostępność zamienników od ręki, ceny nie są z kosmosu. Wiadomo nie od dziś że koncern WV wie co produkuje i jaką to ma jakość. Ogólnie na Twoim miejscu brał bym ''niemca''.

  • #3 13 Mar 2014 22:43
    arletaj
    Poziom 12  

    Tak naprawdę to lepiej się kierować stanem niż marka auta.
    Niby golfy są lepsze od francuskich aut, ale to tylko niby.
    Wszystko zależy z jakich rak jest auto,jak było serwisowane itp.
    Nawet najlepszej jakości auto jak będzie źle użytkowane to i tak po zakupie będzie się non stop psuło.

  • #4 13 Mar 2014 23:32
    balonika3
    Poziom 36  

    actin napisał:
    Wiadomo nie od dziś że koncern WV wie co produkuje i jaką to ma jakość. Ogólnie na Twoim miejscu brał bym ''niemca''.
    Miałeś kiedykolwiek coś do czynienia z samochodami, czy tak Ci się wyrwało?

  • #5 13 Mar 2014 23:45
    2293657
    Usunięty  
  • #6 13 Mar 2014 23:54
    actin
    Poziom 32  

    [quote="balonika3"]

    actin napisał:
    Wiadomo nie od dziś że koncern WV wie co produkuje i jaką to ma jakość. Ogólnie na Twoim miejscu brał bym ''niemca''.
    Miałeś kiedykolwiek coś do czynienia z samochodami, czy tak Ci się wyrwało?[/quote

    Osobiście posiadam Audi a4b6 a mój brat A3. Zasadniczo uważam koncern VW za porządną markę . Około 3/4 moich znajomych obraca się w marce WV i każdy ma pozytywne wrażenia.

  • #7 15 Mar 2014 07:50
    zed71
    Poziom 21  

    za tą cene- bierz samochód w najlepszym stanie technicznym. czesci do wszystkich wymienionych aut są na podobnym poziomie wiec nie bedzie duzej roznicy. co do "marki" - wszystkie samochody mozna zajezdzic wiec dyskutowanie o awaryjnosci w tym przedziale cenowym nie ma sensu. zadbany renault megane bedzie mniej awaryjny od zajeżdżonego golfa (choć już to nie marka samochodów- jak mówią niektórzy)

  • #8 15 Mar 2014 19:48
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Najmniejsza (choć nie znaczy, że mała, to używane samochody za trzy średnie krajowe w końcu) szansa trafienia na minę będzie przy Renault, bo dwa pozostałe są bardzo poszukiwane i za byle jak wyklepanego strucla handlarze żądają zadziwiających kwot. No i silniki benzynowe VW nie są specjalnie udane, słabe i paliwożerne względem konkurencji, może ich 2.0 8V jeszcze jakoś daje radę. 1.8T też niezły, ale za te pieniądze będzie to szmelc.

  • #9 23 Mar 2014 16:21
    mateusz063
    Poziom 10  

    Czyli stawiać na niemca golf 4, ale z jakim silnikiem żeby sie nie psuł (nie chce diesla) ?

  • #10 23 Mar 2014 17:11
    snoby2
    Poziom 15  

    1.6 jest odpowiednim silnikiem bo 1.4 wydaje się za słaby.

  • #11 23 Mar 2014 17:51
    balonika3
    Poziom 36  

    mateusz063 napisał:
    Czyli stawiać na niemca
    Zdecydowanie. Stan techniczny i podobne pierdoły to sprawa drugorzędna. Niemiec, to niemiec!

  • #12 23 Mar 2014 17:59
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    snoby2 napisał:
    1.6 jest odpowiednim silnikiem bo 1.4 wydaje się za słaby.

    Tak kup sobie a potem płacz w zimie.

  • #13 23 Mar 2014 19:14
    actin
    Poziom 32  

    balonika3 napisał:
    mateusz063 napisał:
    Czyli stawiać na niemca
    Zdecydowanie. Stan techniczny i podobne pierdoły to sprawa drugorzędna. Niemiec, to niemiec!


    Widzę że zagorzały przeciwnik WV.

  • #14 23 Mar 2014 19:56
    balonika3
    Poziom 36  

    actin napisał:
    Widzę że zagorzały przeciwnik WV.
    Nie, po prostu psują się jak każde inne i tyle.

  • #15 23 Mar 2014 19:58
    actin
    Poziom 32  

    Wszystko się psuje. Nie jest powiedziane że napis czyni niezniszczalnym. Straszną lipą w silnikach VW był 2.5 TDI.

  • #16 24 Mar 2014 11:56
    mateusz063
    Poziom 10  

    Myślę jeszcze o seacie ibizie bardzo fajne autka co o nich myślicie interesuje mnie benzyna najlepiej rocznik 2000/2004 ?

  • #17 25 Mar 2014 12:28
    mateusz063
    Poziom 10  

    co myślicie o ibizie 2 fl z roku 2000 silnik 1.4 mpi jest wart kupienia na co zwrócić szczególną uwagę ?

  • #18 27 Mar 2014 12:22
    mateusz063
    Poziom 10  

    Kupiłem seata Ibize i mam takie pytanie ubezpieczenie jest do stycznia 2015 roku ja będę go przerejestrowywał za 2 tygodnie, ten od którego kupiłem ma 60% zniżek i ubezpieczenie swoje dał mi. Jak przerejestruje i przepisze ubezpieczenie na siebie to ile musze dopłacić ja nie mam wogóle zniżek wiek mój 22 lata i prawko ponad 4 lata

  • #19 27 Mar 2014 15:41
    actin
    Poziom 32  

    Idź do ubezpieczyciela, tam Ci wyliczą składkę na podstawie wartości samochodu. Pochodź od jednego do drugiego - ceny OC bardzo się różnią.

  • #20 27 Mar 2014 21:46
    arletaj
    Poziom 12  

    Zależy w jakiej firmie jest ubezpieczony samochód. Ale jeżeli składka była zapłacona za cały rok to można będzie jeździć na ubezpieczeniu .Najwyżej jak by co to nie zgadzaj sie na rekarkulacje.

  • #21 18 Kwi 2014 19:45
    ziolek
    Poziom 14  

    Mam ibize 1.4 MPI z 2001 od nowości, przejechane ponad 200000tyś. Praktycznie żadnych problemów, tanie części. Nie mam problemów z rdzą.

    Problemy:

    Zamarzającą odma zimą (jak się nie czyści miski), wówczas auto pluje olejem przez bagnet. Przy wymianie oleju powinno się wyczyścić miske olejową oraz smok bo też lubi zamarznąć i można zatrzeć silnik.

    Zacierają się łożyska ślizgowe w przednich wycieraczkach od spływającej na nie wody. Rozwiązanie zdemontować wycieraczki wyciąć gumowe kółka i nabić na czopy, sprawdza się idealnie (woda opływa łożyska a nie leje się po nich).

    Zamki zimą zamarzają.Rozwiązaniem jest centrany zamek.

    Łamią się klamki wewnętrzne z tworzywa. Można wymienić na metalowe zamienniki.

  • #22 18 Kwi 2014 20:21
    tzok
    Moderator Samochody

    Z w/w przy tym budżecie pozostawiłbym tylko Ibizę z silnikiem 1.4 ale rozważyłbym tez jej bliźniaki, czyli Polo i Fabię. Niemniej w/g mnie to za mała kwota by kupić samochód w dobrym stanie.

    actin napisał:
    Osobiście posiadam Audi a4b6 a mój brat A3. Zasadniczo uważam koncern VW za porządną markę . Około 3/4 moich znajomych obraca się w marce WV i każdy ma pozytywne wrażenia.
    Ja od 10 lat jeżdżę Puntem (drugim już) i też mam pozytywne wrażenia... miałem też Polo (1.4), osiągi miało może i lepsze niż Punto (1.2) ale dużo więcej paliło i mimo że miałem je krótko to częściej się psuło, a naprawy były droższe (kto widział stosować zapłon rozdzielaczowy w tych latach).

    ziolek napisał:
    Przy wymianie oleju powinno się wyczyścić miske olejową oraz smok bo też lubi zamarznąć i można zatrzeć silnik.
    Znaczy sugerujesz zdejmowanie miski przy każdej wymianie oleju?!? Olej się zmienia co 10 tys. km czyli dla mnie to 2x do roku... trochę drogo by to wychodziło. Te silniki rzeczywiście pluły olejem z odmy.

    ziolek napisał:
    Rozwiązaniem jest centrany zamek.
    Ot kolejny urok VW - zamki na kluczyk, szyby na korbę...

    ziolek napisał:
    Łamią się klamki wewnętrzne z tworzywa. Można wymienić na metalowe zamienniki.
    Generalnie to wszystkie plastiki się łamią i obłażą, cała konsola środkowa, kratki nawiewów...

  • #23 18 Kwi 2014 20:36
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    tzok napisał:
    ziolek napisał:
    Przy wymianie oleju powinno się wyczyścić miske olejową oraz smok bo też lubi zamarznąć i można zatrzeć silnik.
    Znaczy sugerujesz zdejmowanie miski przy każdej wymianie oleju?!? Olej się zmienia co 10 tys. km czyli dla mnie to 2x do roku... trochę drogo by to wychodziło. Te silniki rzeczywiście pluły olejem z odmy.


    Tak dokładnie trzeba robić w 16V.

  • #24 18 Kwi 2014 20:45
    ziolek
    Poziom 14  

    Zgodnie z instrukcja olej wymienia się co 15tyś lub raz na rok.
    Może przy każdej wymianie to przesada jak mi ktoś sugerował. Sądze, że raz na trzy lata można to zrobić i nie jest to skomplikowane ani drogie. Pierwsze problemy z odmą pojawiły się po 6 latach po kupnie nowego auta (więc to liczba graniczna). Niezły syf się tam zbiera. Ja czyszcze co trzy lata i nie mam problemów z odmą ani smokiem. Do tego zamontowałem podgrzewaną odme za 30zł od innego modelu.

    Z tym łamaniem to bez przesady. Połamała mi się tylko jedna klamka. Zamki zamarzają regularnie.

    To auto ma jeździć a nie wyglądać.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo