Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Radiolinia - Dobór radiolinii - Tanie rozwiązanie.

DjExit 11 Mar 2014 12:03 3228 16
  • #1 11 Mar 2014 12:03
    DjExit
    Poziom 23  

Radiolinia - Dobór radiolinii - Tanie rozwiązanie.

Witam, problem jest następujący:
    Jestem informatykiem w firmie "A". W tym samym mieście znajduje się firma "B", która jest niejako naszą "firmą-córką", ten sam zarząd itp. Firma "A" jest dość duża i posiada rozbudowaną infrastrukturę informatyczną, natomiast w firmie "B" jest mały serwerek, 2 komputery i rejestrator do kamer, czyli maleństwo. Firma "A" i "B" mają wspólne systemy informatyczne i są w tej chwili połączone przez VPN ale z racji narzutu danych oraz niezbyt okazałego łącza w firmie "B" pewne usługi pracują bardzo wolno, nie wspominając co się dzieje jak ktoś z firmy "A" zechce popatrzeć sobie na kamery w firmie "B".. Firma "B" jest włąsnie rozbudowywana i jej infrastruktura sieciowa również będzie rosła dlatego zrodziła się potrzeba połączenia firm bezpośrednio. Niestety oferty jakie otrzymaliśmy na połączenie światłowodami czy radioliniami z innych firm są bardzo drogie, dlatego chcemy zrealizować połączenie samodzielnie. Widoczności optycznej bezpośrednio z dachów obydwu zakładów nie ma, ale kiedy zastosujemy ok 4-5m maszty na obydwu zakładach to już jest ok. Jaką radiolinię zastosować żeby koszt urządzeń i kosz licencji na wykorzystywane pasmo radiowe były jak najniższe ? Z tego co wiem to im wyższa częstotliwość to cena za pasmo spada ale za to koszt urządzeń drastycznie rośnie. Wymagania które musza być spełnione:
    - Interfejs Gigabit Ethernet więc przepustowość >= 1Gbps.
    - Odległość w linii prostej pomiędzy punktami: 2150m

0 16
  • #2 11 Mar 2014 12:21
    darek_wp
    Poziom 28