Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

zetor 5245 - Podpięcie alternatora

mrchewe123 11 Mar 2014 18:54 2637 9
  • #1
    mrchewe123
    Level 2  
    Witam ,
    Koledzy mam problem wymienilem alternator i regulator w zetorze ale w regulatorze mam 4 wyjscia 54 d+ df b- (regulator magnetona) alternator ma L R "T-" jak to podpiąć??


    Regulator podpiolem bo stary mial te same wejscia ale alternator juz nie

    Dzięki
  • Helpful post
    #2
    Andrzej Widok

    Level 11  
    54 to napięcie po włożeniu kluczyka,
    t- i b- to masa
    R to D+
    L to DF
  • #3
    nikusert
    Level 40  
    Witam
    Masz trochę dziwne oznaczenie na alternatorze .Przeważnie jest w Czeskich M i R .

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zacisk R to D+
    Zacisk M to DF
    Nie pasuje coś to L.
  • #4
    mrchewe123
    Level 2  
    Już podpięte ,wszystko działa

    Dzięki
  • #5
    konnrad321
    Level 9  
    witam podbijam temat bo nie chce zaśmiecać forum mamy walca stravostroj z
    silnikiem zetor jest w nim alternator o pięciu zaciskach B+ B- DF 54 MO
    oraz trzy wtykowy regulator o oznaczeniach 15 i 67 są one podłączone kolejno 15 pod stacyjkę a 67 pod 54 na alternatorze zacisk alternatora df jest podłączony pod mase regulatora ale ładowania brak czy w takim podłączeniu będzie to pracować czy coś jest żle podłączone z góry dziękuje za odpowiedzi
  • #6
    nikusert
    Level 40  
    Witam
    Jaką instalacę masz w tym sprzęcie 12V czy 24V.Odłącz wszystko ,oprócz B+ i B-.Podaj napięcie(kawałkiem przewodu ,przykładowo od B+) na zacisk DF.Zobasz czy jak dokładasz przewód to widać że iskrzy.
  • #7
    konnrad321
    Level 9  
    a jak podłączyć regulator przecież musi być?
  • #8
    nikusert
    Level 40  
    Przecież nie każę Tobie uruchamiać silnika ,tylko chcę się upewnić co do zacisków.Chcesz porady to zrób tak jak piszę.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Pytałem Ciebie jaką masz instalację 12 czy24V.
  • #10
    nikusert
    Level 40  
    Czy masz miernik by sprawdzić przejście w Ω.Jeżeli nie to zrób prowizoryczną kontrolkę z żarówki przykładowo 24V/4W.Jeden koniec kontrolki podłącz do zacisku B+,drugi koniec do zacisku 54 na zacisk DF daj masę .Zobacz czy kontrolka się zapali.Jeżeli nie może być uszkodzony wirnik ,krótkie szczotki itp.Zacisk MO był wyjściem środka gwiazdy(uzwojenia stojana)do tego zacisku podłączony jest przekaźnik kontrolki ładowania ,jeżeli taka jest.Przejście powinno być jak dobrze pamiętam właśnie między 54 a DF .Profilaktycznie możesz sprawdzić ,czy jest przejście między zaciskiem MO a pozostałymi zaciskami.Jeżeli dobrze pamiętam wadą był wirnik ,gdyż często następowała przerwa między uzwojeniem a pierścieniami ślizgowymi.