Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford focus mk1 1.6 przegrzewający się silnik

pawelek11287 11 Mar 2014 21:52 8862 23
  • #1 11 Mar 2014 21:52
    pawelek11287
    Poziom 5  

    Witam,
    posiadam forda focusa mk1, 1.6 zetec 2000r. w zeszłym roku zaczął się przegrzewać gdy odpuściły upały. Wymieniłem termostat(działo się to samo), chłodnicę (bez efektu), pompę wody, rozrząd, czujnik temperatury w głowicy i dalej się grzał, ale tylko przy prędkości ok 90 i powyżej, więc poluzowałem owy czujnik. Było dobrze, gdy kilka dni temu zaczęło się dziać to samo przy prędkości ok 90-100km\h temp osiąga ponad 108 st. C w trybie serwisowym, wskazówka od temperatury wychyla się ponad tą prędkość również, osiągając ok 3\4 zakresu po czym zdjęcie nogi z gazu przywraca po kilku sekundach odczyt na połowę podziałki. Proszę o pomoc

  • #2 11 Mar 2014 22:28
    wujko666
    Poziom 11  

    Kolego może poszła uszczelka pod głowicą, zrób test na obecność spalin w układzie chłodzenia no chyba że głowica strzeliła

  • #3 11 Mar 2014 22:40
    Robert888111
    Poziom 14  

    Co dzieje sie na postoju? Wentylator sie wlacza? Co podczas jazdy w miescie, z mniejsza predkoscia? Szukalbym raczej problemow w elektryka. Kable przy czujniku, albo problem w zegarach.

  • #4 12 Mar 2014 20:01
    pawelek11287
    Poziom 5  

    Dziś jadąc do pracy ok 6 rano przy temp ok 4 st C na trasie temp trzymała się w granicach 103-108 st. (trasa ok 40 km) na kilku ostatnich km podniosła się do 113- 117 st. i nastąpiło wychylenie wskazówki od temperatury. Po wrzuceniu na luz po kilku sekundach spadło znów do 108. Jadąc po południu ok. 12 st. C temp osiągnęła co najwyżej 105st. Po mieście temp. dochodzi do ok 103 st. C, po zatrzymaniu (światła) spada do 96, wentylator załącza się w każdym przypadku na 98 st. C. po przyjechaniu do domu po trasie wąż wlotowy do chłodnicy letni, wylot zimny, od nagrzewnicy również tylko ciepłe ale nie gorące temp 102 st. wentylatory kręcą jak szalone. po chwili temp 95 st. C na 98 wentylatory wyłączone węże zaczynają się robić do chłodnicy gorący z chłodnicy ciepły, nagrzewnicy ciepłe, węże nie są twarde a po odkręceniu korka wlewu płynu chłodniczego delikatny krótkotrwały syk. Czy czujnik może być walnięty może oszukuje na trasie? uszczelka pod głowicą? Czy jeszcze inna przyczyna?

    Dodano po 42 [minuty]:

    W sobotę podjadę do mechanika na test zaw. spalin, kable być może, ale dlaczego przez całą zimę było dobrze, kiedyś sprawdzałem temp utrzymywała się do 98 st. C do momentu w którym wentylatory się załączają, zauważyłem na dniach również, że nie leci tak ciepłe powietrze jak kiedyś na kabinę, przynajmniej takie mam wrażenie co było by objawem uszczelki?

  • #5 12 Mar 2014 20:02
    henryk1a
    Poziom 9  

    Jeśli termostat otwiera a otwiera sprawdzałeś temperaturę węży, wentylator załącza, nie puchną przewody nie wyrzuca płynu przez korek zbiorniczka to napewno nie uszczelka głowicy myślę że ewidentna wina elektryki , czujnik lub wskażnik. Czasem piny nie łączą .

  • #6 12 Mar 2014 20:12
    pawelek11287
    Poziom 5  

    Czujnik temperatury był zamontowany jesienią też w podobnej temperaturze i wtedy nic to też nie dało, dopiero poluzowanie go skutkowało obniżeniem temperatury. Czy po takim czasie doszło by do uszkodzenia czujnika? kolego henryk1a jakie kable masz na myśli? Czy zakłócać mogły by kable od świec? dochodzi do bezpośredniego styku między nimi, sprawdzić chyba nie ma opcji, jedynie wymienić. Wtyczkę już poprawiałem na czujniku, bo myślałem, że poprzez drgania się wkręcił w głowicę

  • #7 12 Mar 2014 23:39
    pumapall
    Poziom 6  

    Mozesz sprawdzic syfon pompy olejowej. jest tam sitko i rureczka. lepiej zeby to chodzilo poprawnie.
    Pozdrawiam

  • #8 12 Mar 2014 23:45
    pawelek11287
    Poziom 5  

    Syfon pompy olejowej kolego? Możesz trochę bliżej namierzyć gdzie się ewentualnie znajduje?

  • #9 12 Mar 2014 23:53
    jokersmile55
    Poziom 13  

    Zwykle w misce olejowej :|

  • #10 13 Mar 2014 08:56
    krzysiek zg
    Poziom 13  

    sprawdź cienkie wężyki od układu chłodzenia te które idą do zbiorniczka wyrównawczego , albo w zbiorniczku cienki króciec , albo na wężyku jest zaworek zwrotny czasami się zawieszają i robią takie dziwne rzeczy

  • #11 14 Mar 2014 19:47
    pawelek11287
    Poziom 5  

    Zamówiłem kable do świec może boschowskie będą lepsze? może to zakłócenia jak dojdą i założę to na pewno podzielę się spostrzeżeniami...

  • #12 16 Mar 2014 10:10
    willy102
    Poziom 15  

    Witam
    Jak na moje doświadczenie z Focusem to raczej czujnik. U mnie było podobnie. Przy dłuższej jeździe z prędkością powyżej 120 wskazówka wędrowała pod czerwone pole i po chwili spadała na środek (tak w kółko co 30sek.). Po jakimś czasie często włączały mi się wentylatory pomimo że nie było powodów ku temu.

    Moja rada to niech kolega sprawdzi sobie jaką temperaturę pokaże komputer rano na zimnym silniku, przed odpaleniem.
    Podgląd można zrobić na zegarach wchodząc w tryb serwisowy:

    http://www.youtube.com/watch?v=CDiD5Ycj8PM

    Jeżeli będzie absurdalna to raczej czujnik.
    Jeżeli będzie jak otoczenia to wcale nie oznacza, że czujnik jest dobry bo może on oszukiwać w wyższym zakresie temp. (tak było u mnie)
    Gdyby kolega się zdecydował na wymianę to nowy czujnik najlepiej wkręcić palcami (nawet nie do oporu) ponieważ wkręcając kluczem łatwo go uszkodzić (zmiażdżyć!).

    Co do letniego powietrza z nawiewu to ma to pewnie związek z nadmiernym chłodzeniem silnika (wentylatory ciągle pracują).

    Ps. gdyby fizycznie się tak przegrzewał jak wskazuje wskaźnik temperatury to już dawno by coś poszło w silniku.

  • #13 17 Mar 2014 22:38
    pawelek11287
    Poziom 5  

    Zrobię tak jak kolega wymienię czujnik, mimo różnych temperatur zawsze wskazuje na początku 0 później wskazuje dobrze do ok 90 st. zatrzymuje się na chwilę i zaczyna znów narastać do ok 105- 108 st C już tak chyba 3 tys. km po 4-5 km wentylatory szaleją tak podają mieszankę schłodzonego powietrza, zamontuję i napiszę czy przyniosło rezultat

    Dodano po 1 [sekundy]:

    Zrobię tak jak kolega wymienię czujnik, mimo różnych temperatur zawsze wskazuje na początku 0 później wskazuje dobrze do ok 90 st. zatrzymuje się na chwilę i zaczyna znów narastać do ok 105- 108 st C już tak chyba 3 tys. km po 4-5 km wentylatory szaleją tak podają mieszankę schłodzonego powietrza, zamontuję i napiszę czy przyniosło rezultat

  • #14 17 Mar 2014 23:10
    Greg_ref
    Poziom 2  

    Ja bym jednak stawiał na uszczelkę pod głowicą. Miałem ostatnio podobny problem (Focus I ZETEC 2.0). Silnik przegrzewał się przy jeździe powyżej 90km/h np pod górkę. Okazało się ze to uszczelka. Po wymianie jak ręką odjął.

  • #15 18 Mar 2014 21:59
    pawelek11287
    Poziom 5  

    Wymieniłem dziś czujnik temperatury i przy trasie ok 10 km temp nie przekroczyła 102 st., choć w większości trasy była na poziomie 100/99 st. C jutro jadę w dłuższą trasę i zobaczę co się będzie działo...

  • #16 19 Mar 2014 18:01
    pawelek11287
    Poziom 5  

    Podczas jazdy w dłuższej trasie temperatura narastała od -2? dla mnie dziwne przy +10 na zewnątrz, do 89 zatrzymała się na chwilę i dalej narastała do 103 st. w porywach do 105. Po przyjechaniu na miejsce do chłodnicy gorący z chłodnicy zimny wąż nie twarde, delikatny syk przy odkręceniu korka. Jak przyjdą kable podzielę się spostrzeżeniami. Nie wiem czy dobrze myślę, ale czujnik źle działający pokazuje podwyższoną temperaturę załącza wentylatory co ochładza wodę i przymyka termostat, a jeśli wyciągnąć w skrajnym przypadku zrobić mały otwór w termostacie? próbował ktoś?

  • #17 19 Mar 2014 22:48
    wujko666
    Poziom 11  

    ciekawy temat, miałem w poniedziałek mazdę 2 z silnikiem forda 1,25 miała te same objawy ale tam ewidentnie padła uszczelka pod głowicą, po wymianie auto ma normalne temperaturę bez żadnych efektów ubocznych.

    Dodano po 4 [minuty]:

    pawelek11287 napisał:
    Podczas jazdy w dłuższej trasie temperatura narastała od -2? dla mnie dziwne przy +10 na zewnątrz, do 89 zatrzymała się na chwilę i dalej narastała do 103 st. w porywach do 105. Po przyjechaniu na miejsce do chłodnicy gorący z chłodnicy zimny wąż nie twarde, delikatny syk przy odkręceniu korka. Jak przyjdą kable podzielę się spostrzeżeniami. Nie wiem czy dobrze myślę, ale czujnik źle działający pokazuje podwyższoną temperaturę załącza wentylatory co ochładza wodę i przymyka termostat, a jeśli wyciągnąć w skrajnym przypadku zrobić mały otwór w termostacie? próbował ktoś?
    robiłem ten tamat w escortcie mk6 nic to nie dało ale tam był inny problem, badziewna pompa wody z wirnikiem z tworzywa, a propo może tam jest taki sam problem.

  • #18 23 Mar 2014 15:22
    willy102
    Poziom 15  

    Dziwna sprawa z tymi odczytami temperatury. Może sterownik jest uszkodzony albo coś z wiązkami. Zanim kolega poniesie kolejne koszty warto sprawdzić złącze wiązki w komorze silnika do której podłączony jest m.in czujnik. Może coś zaśniedziało. Kolejna sprawa to czy w samochodzie jest instalacja LPG? Jeżeli tak to trzeba sprawdzić czy parownik jest dobrze wpięty w obieg chłodzenia. Bywa że przy błędnym wpięciu płyn chłodniczy po schłodzeniu w parowniku zamyka termostat i dochodzi do skoku temperatury. Dobrze by było gdyby kolega dysponował jakimś termometrem z sondą tak żeby sondę umieścić na bloku obok czujnika temperatury i posmarować np. pastą termoprzewodzącą i porównać odczyty podczas jazdy. Gdyby kolega robił test z termometrem to przewód od sondy trzeba tak umieścić żeby nie odtykał do przewodów zapłonowych żeby w razie przebicia nie uszkodzić termometru lub nie zostać porażonym. Może warto też wyciągnąć termostat i sprawdzić w gorącej wodzie czy się dobrze otwiera wiem, że kolega go wymieniał ale zdarzają się nowe od razu uszkodzone. Nie jestem pewny jak w Focusie, ale czasami dziwne rzeczy się dzieją z chłodzeniem jak przycina się zaworek w korku do płynu chłodniczego.

  • #19 24 Kwi 2014 21:56
    pawelek11287
    Poziom 5  

    Przepraszam kolegów, że długo się nie odzywałem, ale sprawdziłem chyba cały układ jeszcze raz, w foczce jest LPG, z tym, że przed założeniem też czasem tak się działo, na instalacji przejechałem ok 5 tys km. Okazuje się, że chłodnica drożna, sprawdzana uszczelka( zaw. CO2 w obiegu wody), termostat otwiera prawidłowo, węże nie twarde anie nie ma w zbiorniczku ciśnienia przy odkręceniu lekki syk. Po wyjęciu termostatu temp na mieście ok 80-90st. trasa ok 70 st., więc stwierdziłem, że termostat za póżno się otwiera i ot to cały problem, jutro jadę do serwisu po termostat 74 a nie jak do tej pory 82 st i zobaczę czy jest poprawa, podejrzewam, że różnicz 8 st. otwarcia termostatu może być tą różnicą, przez którą moja foczka się grzeje, jeśli i to nie pomoże zrobię jej bajpas o którym już w poprzednim temacie grzania foki doczytałem, tj. dwa trójnikai i kawał węża łączący wylot z chłodnicy i nagrzewnicę, podobno pomaga, wolę tą opcję niż ściągać niepotrzebnie głowę co nic pewnie by nie zmieniło.

  • #20 24 Kwi 2014 22:09
    Mychatel
    Poziom 15  

    Jest taki program "Będziesz pan zadowolony". Był podobny problem pokazany i okazało się, że po prostu panel z zegarami był walnięty i to cały problem :)
    Podmień na inny u kogoś i zobacz co się będzie dziać.

    A jeśli to nie to, bo mówisz, że fizycznie się grzeje to spuść płyn chłodniczy i zobacz każdy wąż osobno czy nie jest czymś zatkany. I czy chłodnica nie ma pogiętych raszek i czy nie jest zawalona kurzem i komarami :) Jak tak to przeczyść ją z kompresora.

    Najlepsze są najprostsze rozwiązania ;D

  • #21 30 Kwi 2014 21:28
    pawelek11287
    Poziom 5  

    Dzięki za radę, za chwilę dojdę do zegarów, bez termostatu ok 60-70st na trasie, założyłem termostat o mniejszej temp otwarcia tj. 74 st. i dzieje się to samo temperatura jaką wskazuje komputer wynosi ok 102-107st,. na trasie wentylatory kręcą jak głupie, a węże ledwo letnie każdy ze "speców" stawia na uszczelkę pod głową, ale dla mnie dziwne że nie puchną węże i nie ma ciśnienia i nie przyniósł rezultatu test na obecność spalin...

  • #22 05 Maj 2014 02:05
    Mychatel
    Poziom 15  

    A masz na 100% sprawną pompę wody ?

  • #23 14 Lip 2014 22:26
    danek7902
    Poziom 10  

    Miałem to samo.Kupiłem focusa 1.6 16v i wracając do domu ok.400km w trasie silnik zaczął się gotować.Temperatura w trybie serwisowym 105-114 a kiedy doszło do 120 zapalały się kontrolki (zembatka i silnik) i auto pracowało na 2 cylindry.Żeby dojechać do domu włączyłem ogrzewanie i tak dojechałem w upalny dzień z ogrzewaniem do domu.Temperatura podczas ogrzewania utrzymywała się ok.96-99 stopni.Zauważyłem że wąż dopływowy do chłodnicy jest gorący a odpływowy,który dopływa do termostatu jest zimny.Ewidentnie termostat nie puszczał.Po wyczytaniu o problemach tych silników z temperaturą postanowiłem wymienić termostat na inny o niższej temperaturze 74 stopnie.Po demontażu alternatora odkręciłem ten plastikowy krócieć pod którym jest termostat i jakie było moje zdziwienie jak zobaczyłem założony termostat odwrotnie,czyli termostat wsadzony do tego plastikowego króćca a nie osadzony w obudowie silnika.Termostat postanowiłem jednak wymienić na ten 74 stopnie i po montażu temperatury idealne.Temperatura wynosi od 85 do max 94 stopnie.Myślę że jest idealnie.

  • #24 21 Lip 2016 16:43
    pawelek11287
    Poziom 5  

    Witam,
    dopiero ostatnio zdecydowałem się na montaż "bajpasu" łączącego wlot do chłodnicy z wylotem nagrzewnicy, ku mojemu zdziwieniu przyniósł upragniony rezultat. Oryginalny bajpas, który znalazłem - koszt 100 euro, bajpas "zrób to sam" 40 zł. Sprawdziłem przy każdej temperaturze lato, wiosna i dni mroźne. Ford focus mk1 1.6 przegrzewający się silnik
    Bezinteresownie ford nie wypuszczał by takich części. Może to jakiś przypadek, albo tak jak to opisane zostało przez użytkowników innego forum jako " odpowietrzenie" układu chłodzenia przez nagrzewnicę, bez bajpasu tworzy się poduszka powietrzna przy czujniku temperatury pomiędzy świecami i przez to oszukuje wskaźnik.
    U mnie przynajmniej pomogło.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME