Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1.6 16V - chłodnica zimna, płyn się gotuje. Silnik ZYTEC S

12 Mar 2014 00:29 5607 2
  • Poziom 9  
    Gotuje się płyn, a chłodnica jest zimna. Objawy są nie regularne. Problem w Fordzie Focusie 1,6 16V; wymieniłem rozrząd, pompę wody, termostat, czujnik temperatury płyn chłodniczy i nic, dalej to samo, po przejechaniu ok. 4 km gotuje płyn w głowicy, a chłodnica zimna, ale to się dzieje nieregularnie. Byłem na sprawdzeniu głowicy, wszystko w porządku, uszczelka też bez wad, nie ma ubytku oleju ani spalin, ani kompresji w zbiorniczku wyrównawczym, a w serwisie ASO też nie wiedzą o co chodzi w Focusie mam zamontowany gaz sekwencyjny. Nie zawsze są te objawy, lecz jazda to loteria. Proszę o podpowiedzi, dziękuję.
  • specjalista -automatyka bramowa
    Wiem że wykopalisko ale może się przyda....
    Ja też z pewnej przyczyny musiałem spuścić płyn chłodniczy (kolega podobnie - po założeniu parownika musiał od nowa napełniać układ i od tego się zaczyna), nabić od nowa i zaczęło się gotowanie ( tak jak u kolegi, dość losowo ale pewne było że za którymś razem temperatura na wskaźniku pójdzie pod niebo a wyrównawczy wypluje płyn.
    Czego to nie robiłem - wszystko jak autor plus dokładny pomiar temp. głowicy i sprawdzenie czujnika, próby odsunięcia podkładką czujnika od głowicy (bez sensu zresztą bo gotowanie to gotowanie i oszukanie komputera nic nie zmieni), usunięcie kulki z koszyczka termostatu, wstawienie takowego o niższej temperaturze, wreszcie próby wybuchowego odpowietrzania układu - w momencie włączenia termostatu odkręca się korek wyrównawczego - układ zaczyna wrzeć a potem zaciąga płyn z wyrównawczego... i NIC.
    Za którymś razem zadziałałem niesztampowo i napełniłem układ chłodzenia w przeciwprądzie pod ciśnieniem (może za dużo powiedziane - ciśnienie uzyskałem wieszając lejek z płynem wysoko na otwartej masce) , po prostu napełniałem b. powoli układ od dołu przewodem idącym od zbiorniczka wyrównawczego do kadłuba silnika aż płyn zaczął lecieć do zbiorniczka z przewodu od głowicy. Operacja trwała powolutku, ok pół godziny bo płyn napełniał głowicę przeciskając się tylko przez zaworek kulowy w termostacie - no i pomogło - 2 lata bez zarzutu.
    Wychodzi na to , że zwykłe napełnianie układu opisane w serwisówce (czyli zalewanie przewodem od nagrzewnicy) to tylko procedura dla naiwnych, bo zawsze w kanałach głowicy zostaje powietrze, a automatyczne odpowietrzanie przez ten kulkowy zaworek w termostacie to fikcja - korki powietrzne w głowicy w żaden sposób nie suną z płynem..
    Głowę dam że dobrzy mechanicy wiedzą w czym rzecz ale nikt się przecież nie podzieli tajemnicą zawodową.....

    PS. przy gazie jest jesczcze jeden zonk - wcinać się z reduktorem należy w układ chłodzenia w określonych miejscach - na forum focusa jest to dokładnie opisane - gazownicy tez wiedzą gdzie - złe podpięcie reduktora także skutkuje b. trudnym odpowietrzaniem układu
  • Poziom 9  
    Wiam mój samochód ma instalację gazową landi renzo i jak się okazało to parownik puszczał gaz w układ chłodzenia a nie wina czujników . Po wymianie parownika objawy ustąpiły.