Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat 126p problem z kontrolka oleju

06 Kwi 2005 15:23 10189 16
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich mam pytanie moze ktos z was bedzie umial udzielic mi potrzebnej odpowiedzi otóz probem polega na tym ze kiedy sobie np. jade maluszkiem i sie juz troche zagrzeje np. po 15 min. jazdy zaczyna mi sie swiecic kontrolka oleju ale tylko wtedy kiedy puszcze pedal gazu np. jak stoje na swiatlazc i mam auto na luzie a kiedy dodam gazu kontrolka od oleju gasnie co moze byc przyczyna i mam jeszcze jeden problem kiedy sie maluszek zagrzeje troszke niechce zabardzo odpalac a kiedy jest zimny pali bez najmniejszego problemu co moze byc przyczyna z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam w razie czego podaje nr. gg 1067670
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pogrubiona czcionka nie jest potrzebna.
    Muszę cię chłopie zmartwić. Masz silnik do remontu. Jak auto się rozgrzeje, to olej robi się rzadszy i na wolnych obrotach pomapa nie ma na tyle wydatku by zapewnić wymagane ciśnienie w układzie smarowania, bo masz za duze luzy na panewkach i całym silniku. A to, że nie chce zapalić jak jest ciepły, to też zużycie silnika, gaźnika. Dodatkowo pewnie złe regulacje. Olej ci bierze? Jak tak, to pierścienie, prowadnice zaworowe... Jest jeszcze taka opcja, ze wysiadł ci czujnik ciśnienia oleju. Podmień na nowy i sprawdź czy dzieje się to samo. Jak tak, to niestety silnik umiera.
  • Poziom 10  
    Sory za gruba czcionke ;-) a co do tego czy bierze mi olej to odpowiadam ze nie oleju jest pod dostatkiem i wogule go nie bierze
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To spuść olej, odkręć mickę olejową i dostań się do którejkolwiek panewki. Jak będzie żółta a nie szara, to znazcy że jest zuzyta i silnik do roboty. I przy pracującym silniku wyciągnij bagnet do oleju. Jeśli będzie dymić z gniazda, to masz przedmucy i zużyte pierścienie (pulsowanie ciśnienia jest dozwolone, bo w końcu skrzynia korbowa też zmniejsza sowją objętość o 650 ccm, nie powinno być widocznych spalin).
  • Poziom 10  
    a jesli juz bedzie silnik do roboty to ile sie jeszcze takim autkiem pojezdzi zanim sie silnik rozsypie moze to głupie pytanie ale chcialbym wiedziec i ile by mniej wiecej kosztowala naprawa tego u mechanika aby wszytko bylo z tym olejem ok ????
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Jezdzij dopóki Ci sie rozsypie. Mi tez oleju nie bierze ani nie jest osłabiony za bardzo. Kto teraz robi generalke w maluchu??
    Szlifowanie wału, wymiana cylindrów na nowe (szlifowanie nie ma sensu za drogie:), tłoków to i pewnie luzy w gniazdach zaworów ech zaczniesz robic jedno wylazie drugie . Jednym zdaniem nie warto...
    Od czasu gdy go kupiłem " z tym olejem" zrobiłem ponad 10.000 Km przeciez sie nie zatrze.
  • Poziom 10  
    Bardzo ci dziekuje za odpowiedz i cieszy mnie to ze sie nie zatrze w koncu oleju nie bierze masz sluszna racje tylko sam fakt ze sie zapala ta kontrolka jest troche wkurzajacy ale liczy sie to ze jezdzi ;-)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Najtaniej będzie kupić jakiś sprawny silnik. Z tym nie ma większych problemów. Alo dogadać się z kimś na szrocie/złomowisku, załątwić sobie wejście i złożyć po woli dobry silnik inwestując niewiele (w końcu uszczelniacze i łańcuszek rozrządu chyba warto dać nowe?). Sam ma jakiś dobry wał, cylindry, kilka bloków, alternatorów,gaźnikó i całej reszty,z którą nie za bardzo wiem co zrobić.
  • Poziom 14  
    przynajmniej mi się wydaje ze brak cisnienia najpredzej wynikac może z zuzytych panewek oraz czopów wałka rozżądu oraz jego czopów to najczestrze przyczyny pozdro
  • Poziom 23  
    raf200 napisał:
    Bardzo ci dziekuje za odpowiedz i cieszy mnie to ze się nie zatrze w koncu oleju nie bierze masz sluszna racje tylko sam fakt ze się zapala ta kontrolka jest troche wkurzajacy ale liczy się to ze jezdzi ;-)


    Miałem to samo, po wymianie oleju na inny (nie pamietam jaki, bo od dawna nie jezdze maluszkiem, ale chyba lotosa 20W40, moze nawet city byl jakis taki) kontrolka juz nie swieci, a przejechalem juz bez zadnego remontu silnika 140 tys. km a ojciec dalej go tłucze. Raz tez padał mi czujnik cisnienia oleju, objawy takie same (troszke byl nieszczelny, nie kupuj "rzemiosła", bo 2 takie miałem i miesiac pochodzily).
    Co do odpalania na goracym silniku mialem to samo, wymienilem swiece, przewody WN, styki przerywacza i nic. Dopiero wymiana zaworkow w pomie paliwa rozwiazala problem na dobre. :-)
    Teraz ojciec ma tylko problem z pradnica, przestala ladowac, stary mechaniczny regulator jest dobry, moze kupi sobie alternator i dalej bedzie smigal do 200 tys. km jak blacharka pozwoli. :-)
  • Poziom 30  
    Panewki ci sie skonczyly i lepiej wymien je od razu bo porysujesz wal a wtedy w najlepszym razie skonczy sie na jego szlifie co i tak ci doradzam przy ich wymianie.
  • Poziom 15  
    w maluchu często uchyla się zaślepka kanału olejowego w wale korbowym.zobaczysz jak zdejmiesz miskę.w kwesti remontu popieram kolegów-nieopłacalne-lepiej kupić używany silnik.
  • Poziom 11  
    co do oleju koledzy mająracje silnik pada powoli i raczej wątpie aby był to czujnik a kwestia zapalania to moze masz żle zapłon ustawiony spróbój opóźnic cchyba ze masz elektronike to nic nie zrobisz lub brak luzu na zaworach.
  • Poziom 22  
    witam
    maluszek to maluszek nalej mu gestszy olej i bedziesz jeszcze śmigał. niektórzy leją z diesla ale to tylko na latop bo w zimie jak zgęstnieje to będzie Ci cięzko odpalić, sam mam podobny problem i juz jeżdże i jeżdze, nieraz kontrolka mi się swieci jakieś 10 km i jeździ :) proponuje gęstrzy olej i będzie dobrze, a co do remontu to jak juz niektórzy wyżej pisali nie opłaca sie szkoda kasy jak być chaił wszystko zrobic to penie z 500 zł trzeba by dac, a silnik można kupić za 100-200 zł, co do dpalania na ciepło to poprostu dobrze sobie go ustaw luzy zaworów, gaźnik i zapłon i poprawi się to spardź jeszcze czy nie masz luzu na przepustnicy w gaźniku :)
    a co do ciśnienia to może być coś z pompą olejową
    pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pompa w maluchu ze względu na swój kształt i umiejscowienie, jest właściwie nieregenerowalna.
    Ale nawet nowa niewiele da jeśli masz wytarte panewki i wał. Wymiana panewek na nowe poprawi sytuację ale Jeśli wał będzie miał wymiar kryryczny, to przy gorącym silniku tez moze się kontrolka zapalać. Panewki oczywiście wymień wszystkie: korbowodowe i główne. Szczególną uwagę zwróć na panewkę od strony koła zamachowego. Ta idzie najszybciej.
    Częstą awarią, jak już ktoś wszpomniał, jest rozszczelnienie zaslepek na wale. Je stylko wymieniasz. Eszelkie punktowanie do okoła nie ma racji bytu. Naprawa jest prosta: przebijasz śrubokrętem starą zaślepkę i ją wyrywasz. Czyścisz krawędzie otworu tak by nie było w nich żadnych paprochów i nierówności. Wkładasz nową zaślepkę (kosztuje grosze w sklepie) i przykładając coś płaskiego na jej środek, walisz młotkiem tak, by się rozpłaszczyła i zaklinowała w wale.
  • Poziom 10  
    Witam po dość długiej przerwie no wiec rozwiazałem probłemz moja kontrolka od oleju pewnie zastanawia was jak sobie z tym poradziłem poprostu pojechałem wymienić olej lecz nie na gestszy tylko na taki sam ;-) stary był poprostu juz zuzyty i do tej pory nie mam juz zadnych problemow z kontrolka od oleju tak wiec mozemy uznac temat za zamkniety i wszytskim Bardzo dziekuje za cenne porady które moga mi sie przydac na przyszłość Pozdrawiam:D