Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Własny serwer pocztowy itd

12 Mar 2014 14:52 1287 3
  • Level 9  
    Witam
    Zakupiłem sobie serwer HP Proliant DL380 G4:
    dwa procesory Intel Xeon 3,6GHz
    Płyta główna - Intel E7520
    Pamięć 6Gb
    2x Broadcom NetXtreme Gigabit
    Dyski - 2x146,8Gb 15K, 4x 146,8Gb 10K Ultra320 SCSI w sumie ponad 800gb

posiadam łacze 100mb/100mb i kilkadziesiąt stałych adresów IP.

Postawiłem sobie na serwerze linuksa Serwer + Apache. - wszytsko dzięki poradnikom :) ponieważ jestem laikiem w tej dziedzinie ale chce sie chce sie uczyc ;)

Moj cel:

- chcę mieć własny serwer pocztowy którym będę mógł w pełni zarządzać - zakładać i zamykać konta maila ( potrzebuje ich teraz około 120szt)
    - serwer do wymiany i przechowywania drobnych plików
    - serwer www gdzie będę mogł postawić własną stronę

Czego jeszcze potrzebuję by wykonać swoj cel?
    Jeśli dysponujecie materiałami "krok po kroku" to bede bardzo bardzo wdzięczny :)

Dziękuję i pozdrawiam
  • Level 9  
    ok rozumiem.

Czy muszę wykupywać jakieś domeny, adresy itd? żeby istnieć pod jakąś nazwą
    np adres1(malpa)firma.pl ? czy samemu to jakoś tworze itd
  • Level 40  
    1)
    Niestety te prolianty 4 tej generacji już się od jakiegoś czasu złomuje. Powodów jest kilka:
    - na dzień dzisiejszy to konstrukcje prądożerne szczególnie jeśli ktoś rozlicza się w serwerowni za realne zurzycie a nie płaci ryczałtem za U.
    - swoje przepracowały szczególnie dyski i jest duże prawdopodobieństwo buby.

2) Łącze do serwera wypadało by mieć redundantne, wszystko zależy od tego na co i po co komu ten serwer i na ile to jest zastosowanie krytyczne. Za jedną wtopę można czasem na jajach zawisnąć ;)