Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Termostat Klimatyzacji - modernizacja

Michał555 06 Kwi 2005 16:30 5065 7
  • #1
    Michał555
    Poziom 10  
    Witam

    To mój pierwszy post na elektrodzie, więc witam wszystkich jeszcze raz:)

    Mam pytanie odnośnie zaprojektowania termostatu klimatyzacji z regulacją progu włączania i wyłączania.

    Mianowicie mam w samochodzie klimatyzacje starego typu bez żadnej regulacji temperatury. Włącza się ją przyciskiem i działa do póki temperatura parownika nie spadnie do -0,5*C ponownie włącza się, gdy temperatura parownika osiągnie +5*C. Temperaturę bada termostat przyklejony do parownika i odpowiednio załącza lub rozłącza obwód.

    Chciałbym wymontować oryginalny termostat i na jego miejsce zrobić układ elektroniczny, który umożliwiałby regulacje temp. wyłączenia oraz ponownego włączenia obwodu klimatyzacji.

    Bardzo proszę, aby ktoś pomógł mi w zbudowaniu takiego układu.

    Pozdrawiam
    Michał
  • #2
    LJ0
    Poziom 13  
    czy ja dobrze rozumiem, chcesz przerobić klimę w klimatronik, czy tylko zamienić oryginalny czujnik bimetaliczny na elktroniczny, który i tak jest tylko zabezpieczeniem klimy przed nadmiernym schładzaniem, jeżeli to pierwsze to potrzebny ci będzie zwykly termoregulator, który będzie miał czujnik temperatury wewnątrz samochodu, wtedy ten oryginalny czujnik na parowniku zostawiasz w spokoju, a twoim dodatkowym temoregulatorem podpinasz się w miejsce przycisku do zał. klimy wewnątrz auta.
    najprościej kupić jakiś kit do złożenia pewnie z elektronicznym odczytem temp.
    pozdro.
  • #3
    Michał555
    Poziom 10  
    Dałeś mi do myślenia. Faktycznie to będzie działało jak klimatronik. Termostat jednak jest jedynym elementem odpowiedzialnym za czas, na jaki włącza się klimatyzacja, jeśli od łącze od niego wtyczkę i zewrę na krótko to klima działa non-stop.
    Potrzebuje taki układ, który odczyta temp. wewnątrz samochodu i w zależności od niej włączy lub wyłączy klime. Może da się zrobić go ze zwykłego kit-a
    Pozdro.
  • #4
    piotruch
    Poziom 17  
    nie wiem co to za klimatyzacja i co to za auto, ale do parownika w takich manualnych klimatyzacjach jest podłączony czujnik przeciwoblodzeniowy. Wyłącza spreżarkę gdy temp. parownika spadnie zbyt nisko.

    Tak więc pozostawiłbym ten czujnik, a regulator zastosował _dodatkowo_, a nie _zamiast_.
  • #5
    palmus
    Poziom 26  
    Witam,chciałbym ekshumować temat.
    Od dawna mnie to interesuje, przeglądałem jakieś kity, ale generalnie wszystko dotyczy podnoszenia temperatury.
    Czyli załączenie układu następuje w przypadku obniżenia temperatury, a tutaj trzeba odwrotnie...
    Ktoś by mógł zapodać jakiś schemacik?

    Pozdrawiam

    Palmus
  • #6
    tomasz_353
    Poziom 1  
    Witam!
    Ten regulator to nic dobrego.Miałem kiedyś coś takiego i po wyłączeniu klimy poprostu jest dziwny zapach.I tak naprzemian raz czuć a raz nie.Pozdrawiam
  • #7
    palmus
    Poziom 26  
    Eee, nie.. to nie wina wyłacznika!
    To filozowia działania klimatyzacji...wilgoć, grzyb, odgrzybianie itd...
    Możesz przybliżyć szczegóły techniczne teko przełącznika?

    palmus
  • #8
    artrans
    Poziom 11  
    poszukaj dobrze w necie bo jest gotowy sterownik do podłączenia za jakieś 200 tylko nie pamiętam producenta ale było o tym na forum tylko poszukać.