Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Hornet PC25 - Brak ładowania na wysokich obrotach

12 Mar 2014 19:38 3780 9
  • Poziom 7  
    Witam Wszystkich.
    Czy ktoś ze zgromadzonych może mi pomóc ogarnąć sprawę ładowania aku w motorze ? Motocykl z 2004 Honda Hornet. Problem w tym ze powyżej 3 tys obr nie ładuje..A oto opis sytuacji:


    Napięcie akumulatora 12.6 V. Załączam zapłon (świecą światła) prąd mierzony na + dodatnim przewodzie z aku (-) 5.8 A
    Odpalam silnik.. 1500 obr/min - Napięcie na aku 13.9 V, prąd na dodatnim przewodzie z aku (+) 0.9 A
    Zwiększam obroty.. 2000 obr/min - napięcie 13.4 V , prad (+) 0.4 A światła przygasają
    2500 obr/min - napięcie 12,5 V , prad (+) 0.1 A
    3000 obr/min - napięcie 12,4 V , prad (+) 0 A
    4000 obr/min - napięcie 12,3 V , prad zmienia kierunek (-) 0.4 A
    5000 obr/min - napięcie 12,3 V , prad (-) 0.7 A
    6000 obr/min - napięcie 12,2 V , prad (-) 1,2 A

    Także powyżej 3000 obr z aku pobierana jest energia.

    Sądziłem że to regulator (nie tani) kupiłem nowy, identyczny (ducati energia) i sytuacja wygląda identycznie na obu.


    Sprawdziłem alternator 3 fazowy (z magnesami trwałymi) - wizualnie bez uszkodzeń, nadpaleń cewek etc.. pomiar stanu izolacji cewek względem masy (induktorem 500 V) wykazał powyżej 100 Mega Ohm.
    Pomiar rezystancji uzwojeń - symetrycznie 3 x 0.9 Ohm.
    Pomiar indukcyjności uzwojeń - symetrycznie wartości nie pamiętam, nie zapisałem.
    Pomiar napięć międzyfazowych - symetrycznie 3x 17,4 V przy 1500 obr, i symetrycznie rośnie ze wzrostem obrotów aż do 3 x 93 V przy 10 tys obr/min.
    Pomiar napięć wzgl masy również symetrycznie 9.6 V przy 1500 obr/min i rośnie symetrycznie do 53 V pryz 10 tys obr/min..
    Pomiar żarówką - między fazami świeci, między fazami a masą - nie świeci.

    Pomiar prądów w każdej fazie podczas pracy równiez symetrycznie.
    Przy 1500 obr/min 6.5 A
    3000 obr/min 13.5 A
    5000 obr/min 15.3A
    powyżej 5 tys obr na jednej fazie prąd minimalnie mniejszy o ok 0.7 A - byćmoże to błąd pomiaru.

    Jedna złączka w kostce regulatora lekko przytopiona ale wyczyszczona i styk jest. Dla pewności wlutowałem nowe złaczki więc to połaczenie jest OK.
    Zamieniłem akumulator na aku z samochodu (nie mialem na zamiane motocyklowego) sytuacja wygląda tak samo, różnią sie tylko wartości napięć - wymusza to większy akumulator. Prądów nie mierzyłem ale światła przygasają po dodaniu gazu.

    W czym może być problem ? Mi się juz pomysły skończyły. Poza tym wszystko działa nie ma żadnych zwarć żadne bezpieczniki się nie palą.
    POzdrawiam i dziękuję za wszelkie wskazówki i pomoc :)
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 42  
    Sprawdź jeszcze bardzo dokładnie połączenia masy. Kable złączki kabeloczka itp.
    Nistety wygląda na regulator. :D
    Czy był ori czy jakaś podróba?
    Co z masą regulatora ? Musi byc przesolidna!
    Co z chłodzeniem reg. ?
    Jeżeli nie było dobrego styku na złącze alternatora to reg mógł paść z nierównomiernego rozpływu prądów.
    Osobiście nie kupowałbym reg tylko robił na mosfetach. Poczytaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=2344969&highlight=
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 7  
    Witam. Jeśli chodzi o masę to nie wiem wymaga to rozkopania wiązek przewodów i dokopania się gdzie to jest umasowane. Sprawdze to. Być może ze oba się spaliły w taki dziwny i taki sam sposób (reg sie zazwyczaj jak spalą to napięcie rośnie a tu .. spada). Reg "ducati energia" to podobno dobre reg. i duzo motocykli z fabryki z takimi wychodzi. Najgorsze że kupie kolejny (260 zł) i nie mam pewności ze to to.. No ale posprawdzam jeszcze instalacje dla pewnosci.
    Pozdrawiam
  • Poziom 42  
    Czy robiłeś pomiary samego alternatora obciążonego solidnie żarówkami?
    Czy regulatory które masz da się "otworzyć" aby jest sprawdzić i naprawić?
    Ten drugi możesz próbować oddać na gwarancji, ale po upewnieniu sie że jest uszkodzony.
    Czytałeś temat z linku? Co sądzisz na o takim regulatorze?
    olifantt napisał:
    Jeśli chodzi o masę to nie wiem wymaga to rozkopania wiązek przewodów i dokopania się gdzie to jest umasowane.

    Nie wydaje mi się aby było to takie skomplikowane. Kable masy w Japończykach są z reguły zielone i dochodzą do "skupisk" masy czyli śrub przyspawanych (przykręconych) do konstrukcji.
    Aby było łatwiej szukać przydał by się schemat.
    Czy regulator ori i ten "ostatni" miały wejście "SENSE" -schemat konieczny.
  • Poziom 7  
    Witam. Mase sprawdziłem styk jest ok. Regulator jest to element nierozbieralny raczej.. nie da sie tego otworzyć bez zniszczenia. Zwrot gwarancyjny nie wchodzi w gre bo "na elemebty elektroniczne nie ma gwarancji" jak to sprzedawca twierdzi pozatym kupiłem to juz rok temu ;) Pomiary altka po obciążeniem robiłem i wszystko działa. Link przejżałem ale nie mam czasu na robienie takiego regulatora. Regulatory są identyczne mają 5 Pinów. 3AC - fazy i wyjście 2 DC +/- 12 V
  • Poziom 42  
    Wygląda na regulator. Poszukaj tańszego. Ta cena jest z kosmosu, ale jak nie chcesz się bawić w konstruktora...
    Można jeszcze spróbować pomierzyć prądy fazowe podczas pracy regulatora. Minimum na dwóch fazach na raz - dwa mierniki.
    Jednoznaczną odpowiedź dałby pomiar oscyloskopem.
    Można wykorzystać do tego kartę dźwiękową komputera z odpowiednimi dzielnikami.
  • Poziom 7  
    Mierzyłem prądy na wszystkich fazach podczas pracy i 2 sa takie same a 3ci minimalnie mniejszy - pomiary wykonywałem cęgami. Oscyloskopu niestety nie posiadam. No nic zakupie kolejny regulator i zobaczę co będzie.
  • Poziom 22  
    Przeglądając schemat do horneta zauważyłem,że wyjście zasilania z reglera (czerwony przewód) łączy się z instalacją w czerwonej kostce przekaźnika rozrusznika. To połączenie - konektory mogą być zaśniedziałe i stąd problemy. Obadaj połączenia przy przekaźniku rozrusznika przy akumulatorze.
  • Poziom 42  
    Breżniew napisał:
    konektory mogą być zaśniedziałe i stąd problemy

    Lepiej to zrobić niż wydawać kolejne 200 na nowy reg. Pisałem o tym tylko jako wzmianka.
    W instalacji 12V (nominalnie) płyną spore prądy i każdy spadek napięcia na stykach jest odczuwalny. Szczególnie że reg nie ma wejścia "sense", które informuje o napięciu na aku.
    Regulator mierzy napięcie tylko "na samym sobie" i jak jest spadek napięcia na drodze do aku to wychodzą klocki...
    Można zmierzyć napięcie na samym wyjściu reg. lub nawet między plus reg a plus aku. Będzie to inf o spadkach napięć.
    Jak z połączeniami będzie OK, to szukaj regulatora 3f od prądnicy o mocy większej niż masz. Nie musi byc ori!
    Te regulatory to prościzna. Budowa była opisywana na forum. Ich wady też. Taki reg. nigdy nie "trzyma" dobrze napięcia, bo z zasady nie ma prawa. Choć niektórzy jeżdżą i sobie chwalą....
  • Poziom 7  
    Witam. Wygląda na to że chyba problem rozwiązałem. wyciąłem wtyczkę i polutowałem konektorki w złączu regulatora oraz wykonałem "po swojemu" podejrzany zacisk umasownia minusowego przewodu biegnącego bezpośrednio z regulatora. Wszystko polutowane złączka masy wykonana z blachy miedzianej. Efekt - napięcie na wolnych obrotach 14.7 V. Ładowanie jest. Ze wzrostem obrotów napięcie siada ale caly czas powyżej 14 V więc jest dużo lepiej. Nie potrzebnie kupiłem ten regulator problem tkwił w słabych stykach w kostce i masy. Poprawie jeszcze złączki w kostce przy przekaźniku rozrusznika i opisze efekt ale to jak będe mial chwilę wolnego :)
    Pozdrawiam wszystkich forumowiczów :)