Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Vario 815 - szarpanie przy nabieraniu prędkości

licz3 13 Mar 2014 14:35 4422 15
  • #1
    licz3
    Level 12  
    Witam! Mam problem z Mercedesem Vario 815, przebieg 600tyś. Samochód zaczął szarpać przy przyspieszaniu tak jakby nie miał siły się rozpędzać najgorzej wygląda to w przedziale 1000-1200 obrotów, jak obroty wzrosną to później już nie jest to wyczuwalne. Odnoszę też takie wrażenie, że dzieje się to po przejechaniu ze 2 kilometrów (pomimo, że silnik temperaturę ma przed wyjechaniem).
    Samochód miał niedawno wymienioną pompę wstępną paliwa (były problemy z odpalaniem w ujemnych temperaturach, po wymianie problem ustąpił), nowe końcówki wtrysków. Regenerowana była również turbina, która piszczała przed regeneracją (aż całkiem się rozleciała), po regeneracji niestety piszczenie nie ustąpiło, była reklamowana, ale wróciła z protokołem wyważenia i miała być dalej dobra.
    Nie mam pojęcia skąd może być to szarpanie i telepanie samochodem - sprzęgło (nie było wymieniane), turbina, czy coś z silnikiem?
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    licz3
    Level 12  
    Na tyle ile dałem radę to sprawdziłem układ zasilania powietrzem i nie znalazłem żadnych nieszczelności. A pisk jest naprawdę głośny, aczkolwiek nie twierdzę na 100% że to turbina. Na luzie po dodaniu gazu obroty rosną płynnie, więc czy to nie wyklucza pedału gazu?
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    licz3
    Level 12  
    Dziękuję za uwagę kolego bodek, ciśnienie w bloku sprawdziłem i wynosi ok 6,5-7bar na wolnych obrotach do 9,5 na 2000 obrotów. A z tymi 5 barami to o który układ w końcu chodzi, o dolotowy powietrza czy paliwowy bo się pogubiłem.
    Co do ciśnienia doładowania to wynosi 1,5-1,6 bar.
    Chętnie odstawiłbym do serwisu, ale nie trafiłem jeszcze na odpowiedni. A nie lubię patrzeć jak ktoś się uczy za moje pieniądze, więc sam się chcę nauczyć trochę.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    licz3
    Level 12  
    Kiedyś walczyłem z tym autem bo nie chciało palić jak było zimno, w końcu odstawiłem samochód do mechanika. Tak jak wcześniej pisałem wymienił pompę wstępną, wymienione zostały końcówki wtrysków, a teraz okazało się, że na powrocie wstawił jakiś inny zaworek zwrotny. Wyjąłem ten zaworek i ciśnienie na wolnych - ok 5, na wysokich koło 6,5bar.
    Wcześniej puściłem sprężone powietrze od filtra powietrza i wyrzuciło mi olej miarką oleju, to prawidłowy objaw czy niebardzo?

    Przybyło też mi płynu w zbiorniczku ponad stan, ale odpowietrzyłem grzejniki -trochę spadło, a po otworzeniu korka w zbiorniczku poziom spadł trochę poniżej minimum.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    licz3
    Level 12  
    Ciśnienie ustawiłem na 5 barów, a zbiornik ze 250 litrów mam, po drodze nie było nigdzie słychać wycieków, dopiero po chwili zaczęło korkiem wlewu oleju uciekać powietrze no i miarką wywaliło ten olej. Już się bałem, że powietrze nie powinno dojść do miski olejowej.

    A co do ciśnienia paliwa to po wyrzuceniu włożonego przez mechanika nieorginalnego zaworka zwrotnego na powrocie paliwa (wkręcony w obudowę filtra zamiast tego zaworka serwisowego o którym Pan wspominał wielokrotnie) ciśnienie jest od ok 5 na wolnych obrotach do 6,5 na wysokich - wychodzi na to, że to ten nieorginalny zaworek powodował, że ciśnienie było za wysokie, pytanie czy zdążyło się coś przez to uszkodzić, czy nie (naprawa przeprowadzana była w grudniu).
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    licz3
    Level 12  
    Ta pierwsza to rozumię, że taka w kształcie 8, ale tej drugiej to jakoś nie widzę na rysunku (chociaż trzpienia też nie widzę, a wiem, że jest) - czy trzpień się wyjmuje normalnie, czy coś trzeba rozkręcać?

    Wracając jeszcze do sprawdzenia szczelności układu zasilania powietrzem - czy mogę zaślepić miarkę i wlew oleju i wtedy znowy sprawdzać? Nie uszkodzę tym sposobem czegoś? Bo muszę to jakoś sprawdzić na 100% bo ten pisk jest bardzo dokuczliwy (czasem taki falujący), pojawia się wraz z zadziałaniem turbiny w czasie jazdy. Jeśli nie znajdę przedmuchów to pozostanie chyba kupienie fabrycznie nowej turbiny, ewentualnie podmiana z drugiego samochodu dla sprawdzenia.

    Tak na marginesie to po regeneracji turbina pracowała cicho ze 2 dni (samochód zrobił może ze 100km).
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    licz3
    Level 12  
    Tak, wiem już jak sprawdzić układ zasilania paliwem, ale też chcę się dowiedzieć skąd ten pisk przy załączaniu turbiny i wyraźnie to napisałem!
    A co w tym złego, że chcę nauczyć się czegoś na forum.
  • #14
    kozak-mp3
    Level 12  
    1,6 bar to wg mnie strasznie mało jak na układ doładowania, "u nas" jak sprawdzam turbo to dobre na kompie pokazują ciśnienie doładowania w granicach 2,2 do 2,4 bar przy jeździe pod górkę. Jak jest 1,6 to zmieniamy na nowe.
  • #15
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Witam. Odróbcie koledzy lekcje fizyki. Jakie jest cisnienie względne. A jakie bezwzględne. 1000hPa (atmosferyczne) w przeliczeniu na bary to ile jest (w zaokrągleniu)?
  • #16
    kozak-mp3
    Level 12  
    serwis_gh nie wiem o co Ci chodzi... 1 bar to 1000hPa a komputer podczas pomiaru ciśnienia doładowania podaje wartość ciśnienia bezwzględnego.

    Ten pisk to nie czasem uciekające powietrze z układu doładowania? może masz gdzieś dziurę, nie musi być duża a tłumaczyło by to niskie ciśnienie doładowania, chyba że te 16, to już względem ciśnienia atmosferycznego podajesz.