Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z UPC - Zrywa połączenie po kablu na każdym PC, UPC się wymiguje

Smartek 13 Mar 2014 19:13 6945 6
  • #1 13 Mar 2014 19:13
    Smartek
    Poziom 9  

    Problemy zaczęły się od przejścia ze 120 mbps na 250 mbps. Dostałem słynny już router Thomsona, mam w domu cztery komputery i każdy, poza jednym, połączony jest po kablu z routerem. Laptopa, który korzysta z WiFi na razie pomijamy, bo problem tyczy się zupełnie czegoś innego.

    Historia zaczyna się od braku większego transferu i okresowego zrywania połączenia. Z torrentów, gdzie zawsze osiągałem maks łącza, tj. 120mbps (około 15 mB/s), po zmianie łącza na 250mbps, transfery nie były wyższe, a wręcz przeciwnie - zaczęły się wahać, być mniej stabilne, na moim PC szalały, spadały do zera, po czym znowu rosły do jakiegoś pułapu i spadały ponownie.
    Taki sam objaw był na pozostałych dwóch PC.

    Przyszedł monter, wymienił router na identyczny, ale nowy egzemplarz. Stwierdził, że to jego wina i teraz powinno być dobrze - oczywiście nic się nie zmieniło, więc znowu telefon do UPC. Przyszedł monter, coś tam poklikał, pozmieniał, miało być lepiej - nie było. Znowu do nich dzwoniłem, postraszyli mnie, że jeżeli przyjdzie monter i wszystko będzie okej to zapłacę karę w wysokości 50 złotych.
    Ewidentnie wiedziałem, że jest coś nie tak, więc zgodziłem się, przyszedł, podłączył swojego laptopa, na speedteście UPC wyszło mu 244mbit, więc stwierdził, że jest prawidłowo.

    Ja w międzyczasie wymieniłem swojego PCta, dobra sieciówka Realteka, najnowsze sterowniki i prawdopodobnie był to zbieg okoliczności, ponieważ rzeczywiście od tego momentu transfer zwiększył się zarówno na moim PC jak i pozostałych komputerach w mieszkaniu. Zmuszony byłem zapłacić im dodatkowe 50 złotych, które doliczone było do rachunku.

    Transfer się poprawił i do dnia dzisiejszego jest większy, jednak problem zrywania połączenia się nasilił i teraz co najmniej kilka razy dziennie zachodzi sytuacja, w której aktywne jest połączenie lokalne (ręcznie wpisane IP + DNS UPC czy po DHCP - nie ma znaczenia), a Internetu po prostu nie ma. Nigdzie. Nic się nie da spingować (po IP, jak i po nazwie domeny), przeglądarka chwilę mieli, po czym wywala "Nie można było odnaleźć serwera".
    Sytuacja wraca do normy po jakichś 2-3 minutach, ale nie muszę chyba mówić, jakie jest to irytujące?

    Dodam jeszcze, że mam zainstalowanego TeamViewera (program do zdalnego pulpitu P2P) i widzę w pracy, gdy mój PC w domu odzyskuje połączenie, ponieważ na nowo się do niego loguje i wyskakuje mi powiadomienie...

    Nie chcę użerać się z UPC, bo wiem jaka jest z nimi gadka. Nie mam pomysłu jak im to udowodnić, bo przyjdzie monter, poklika, powie mi, że jest w normie i wyjdzie, a ja dostanę kolejny rachunek za usługę :<.

    0 6
  • #2 13 Mar 2014 19:27
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Na początek zamieść zrzuty ekrany z poziomem sygnału z modemu (downstream/upstream) oraz logi.

    Potem podłącz się kablem bezpośrednio do modemu i pobierz jakimś programem (nie przeglądarką) równocześnie kilka plików z szybkich serwerów:
    http://ftp.atman.pl/
    http://noc.gts.pl/
    ftp://ftp.task.gda.pl/
    ftp://iperf.upc.pl/download/
    Zrób zrzut jak transfer trochę się rozpędzi.

    0
  • #3 19 Mar 2014 20:51
    Smartek
    Poziom 9  

    Logi to chyba te? http://wklej.org/id/1305375/
    Godzinę temu robiłem mu hard reset, bo znowu padł.
    Dzisiaj od 19. były już trzy albo cztery takie zastoje...

    Zrzuty downstream i upstream:
    Problem z UPC - Zrywa połączenie po kablu na każdym PC, UPC się wymiguje Problem z UPC - Zrywa połączenie po kablu na każdym PC, UPC się wymiguje

    Puściłem kilka plików jednocześnie z trzech wymienionych przez Ciebie serwerów, zrzut:
    Problem z UPC - Zrywa połączenie po kablu na każdym PC, UPC się wymiguje

    Oczywiście połączenie po Ethernet. I tak jak pisałem - jeśli chodzi o transfery to nie ma tragedii, raz widziałem nawet 20mB/s na torrencie.

    0
  • #4 19 Mar 2014 22:38
    lubieplacki116
    Poziom 10  

    Może po prostu te Thomsony nie dają rady? ( nie są przystosowane ) do takiego ruchu...


    co to dokładnie za model?

    0
  • #5 19 Mar 2014 23:35
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Smartek napisał:
    Zrzuty downstream i upstream
    Sygnał jest OK, ale trzeba go sprawdzić jak są te "zastoje".
    Smartek napisał:
    Puściłem kilka plików jednocześnie z trzech wymienionych przez Ciebie serwerów
    Słabo, zaledwie kilkanaście MB/s.
    Smartek napisał:
    I tak jak pisałem - jeśli chodzi o transfery to nie ma tragedii, raz widziałem nawet 20mB/s na torrencie.
    250 Mb/s to ~31 MB/s, czyli bez rewelacji. Możesz spróbować kilku naprawdę szybkich:
    http://releases.ubuntu.com/13.10/ubuntu-13.10-desktop-amd64.iso.torrent
    http://releases.ubuntu.com/13.10/ubuntu-13.10-desktop-i386.iso.torrent
    http://releases.ubuntu.com/13.10/ubuntu-13.10-server-amd64.iso.torrent
    http://releases.ubuntu.com/13.10/ubuntu-13.10-server-i386.iso.torrent
    lubieplacki116 napisał:
    Może po prostu te Thomsony nie dają rady?
    Wszystkie routery jakie mają mogą obsłużyć 250 Mb/s, a nawet więcej, teoretycznie ~400 Mb/s. Łącznie z TC7200, bo o nim mowa.

    Natomiast, aby uchwycić tę niestabilność łącza, trzeba wyłączyć firewall (Zapora), antywirusa i wszytko co korzysta z łącza i zrobić dłuższy test programem WinMTR na host wp.pl. Oczywiście przy połączeniu kablem. UPC w pełni respektuje wyniki z tego programu.

    0
  • #6 07 Kwi 2014 19:34
    Smartek
    Poziom 9  

    Sprawdzę sygnał w trakcie zastoju i zrobię screena, o ile zdążę - czasami panel jest dostępny, mogę wejść, ping routera przechodzi, a czasami nie.

    Gdy włączyłem kilka tych Ubuntu transfer nie przekroczył 18mB/s.

    Wyłączyłem firewalla, AV nie mam, zapuściłem test w tym programiku, który podałeś, zobacze przez parę godzin czy będą jakieś straty :).

    Dodano po 27 [minuty]:

    Zapuściłem w momencie, gdy pisałem poprzedniego posta, minęło niecałe 30 minut i już był kilkuminutowy zastój.
    WinMtr pokazał co prawda, ale niestety nie tak, jak sobie wyobrażałem, w sumie zgubił raptem 20 pakietów, gdzie jeden idzie średnio koło 2 sekund, czyli tak jakby nie działał 40 sekund, co jest nieprawdą - jak "odbierał" pakiety to w rzeczywistości strony nie działały. Dlaczego tak?

    Host % Sent Recv Best Avrg Wrst Last
    www.wp.pl 2 1123 1101 13 17 929 17

    Dodano po 25 [minuty]:

    https://www.dropbox.com/s/sburvfgxrk23ugt/zrzut.PNG i kolejna sytuacja...

    0
  • #7 13 Kwi 2014 21:02
    Callahan
    Poziom 17  

    Przestańcie, jeśli to jest 7200, a więc technicolor to nic nie pomożemy. Dziadostwo straszne było, ale po updejcie na ostatni fw to już już tylko wymiana na inny-nie technicolor. Temat bogato opisany od niespełna dwóch miesięcy na forach mediaświat i nie tylko.
    Sam też to przerobiłem walcząc z upc i w końcu dostałem modem epc3212.

    Jeszcze spróbuj go w bridge przełączyć jeśli masz za nim drugi własny ruter/wifi:
    http://192.168.100.1/system/switch-mode.asp
    Jesli tego nie zablokowali w ciągu ostatnich dwóch tygodni.
    Mi działało, zrywało rzadziej i miałem publiczny ip na ruterze.

    EDIT:
    jak chcesz koniecznie wymianę,ale na modem to napisz,że nie możesz uzyskać "obiecanego" publicznego na swoim urządzeniu. Tu prawnie leżą, temat przerobiony na mediaświecie i potem w rzeczywistości, muszą wymienić na modem. I wymieniają.

    0
  Szukaj w 5mln produktów