Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat/Stilo/1.6 - Szukam schematu podłączenia cewek WN

mariank32 13 Mar 2014 19:49 2085 7
  • #2 13 Mar 2014 20:34
    DziadzioMiecio
    Poziom 27  

    Witam a który rocznik .I w czym problem.

    0
  • #3 13 Mar 2014 21:00
    mariank32
    Poziom 16  

    Błąd p0354 brak pracy cewki 4 cylindra. Cewki podmieniane i w każdym przypadku błąd ten sam. Chcę przedzwonić instalację czy nie ma przerw. Cewka na 3 przewody, jedna pewnie masa, drugi 12v a 3 sygnał sterujący z ecu ? Rok 2003 1.6 motor bo chciałbym albo potwierdzić albo wykluczyć sterownik.

    0
  • #4 13 Mar 2014 21:18
    DziadzioMiecio
    Poziom 27  

    Najprościej miernik do łapki i wykrywamy który przewód to masa i + odpinamy wtyczkę i zamiast cewki dajemy żarówkę 10w musi się zapalić jasnym światłem.Dlatego pytam o rocznik bo fiat czasem w niektórych sterownikach podaje taki błąd jak piszesz ale usterka jest w zupełnie innym miejscu . Miałem taki problem a okazało się że na tym cylindrze nie było sprężania.

    Pojedyncza cewka występuje . To proponuje wykręcić świece podpiąć do cewek od gwintu swiec przewód na masę , kolega kręci silnikiem a ty sprawdzasz- jedna cewka brak iskry -zamieniasz miejscami dwie cewki (tą nie działającą z działającą) Jeśli dalej nie ma iskry to nie kupujesz cewki tylko szukasz w kablach brak styku często się zdarza.
    A tu masz schemat http://gazeo.pl/lpg/diagnostyka-samochodowa/T...ymiana-nie-zawsze-konieczna,artykul,6500.html

    2
  • #5 13 Mar 2014 22:09
    mariank32
    Poziom 16  

    A więc może co do tej pory zrobiłem. Po stwierdzeniu, że niepracuje jeden cylinder wykonano diagnostykę i w pamięci sterownika zapisany błąd jak powyżej. Błąd skasowano, zamieniono cewki miejscami, 1 z 4 i ponownie odpalono silnik, błąd pojawił się ponownie na tym samym cylindrze, więc wykluczono cewkę. Po za tym przy wykonywaniu testu elementów słychać, że cewka pracuje co prawda nie na odkreconej świecy. Chciałem sprawdzić przejścia sygnałów sterujących na cewki ale niestety pomiar przy wypietych z sterownika przewodach nie pokazuję przejścia. Pin 1 zlacza B powinien wysterować cewkę 4 ale albo coś jest jeszcze po drodze miedzy ecu a sterownikiem 5nf albo.... Ale dokladnie tak samo jest z pozostałymi cewkami. Więc albo coś robię źle albo... Nie wiem. Samo auto miało wymieniany sterownik, gdyż poprzedni został uszkodzony, klient kupił z rozbitego auta. Przelutowana pamięć i auto pali, ale z takim pozostał objawem. Na starym sterowniku palił normalnie, ale nie działał pedał gazu, naprawa - montaż zespołu naprawczego nie przyniosła efektu. Chociaż zawsze rozwiązywało to problem. Decyzja wymiana na drugi i niestety, auto pali, nie ma już poprzednich usterek ale nie pali na 4 cylinder. Więc albo coś ze sterem nie tak, albo zbieg okoliczności i coś jednak dodatkowo poleciało. Na cewkę po odpaleniu dochodzi napięcie , ale chcialbym wiedzieć co ma być na którym pinie cewki. Auta nie brałem na warsztat bo wymiana to kilka chwil i jak zwykle we fiacie miały być szybko. Wziąłem dziś oscyloskop, ale niestety przetwornica nie działa i nie miałem jak go zasilić. Jutro jeszcze chcę do niego podejść i zobaczyć jeszcze raz. Nigdy jeszcze nie spotkałem tej usterki w tym sterze, może ktoś wie który stopień końcowy odpowiada za cewkę nr 4. Dziękuję koledze za materiały. Z tego co widać to powinno być bezpośrednie przejście z pinu 1B na styk 1 cewki 4 a tego nie mam, ale pozostałe 3 cewki też nie mają przejścia. Troszkę to dziwne. Natomiast zgadza się, że napięcie instalacji jest na zlaczu 3 cewki w momencie rozruchu. Szkoda bo oscyloskop prawdę by powiedział, może jutro uda się podejrzeć, a jak nie to zaholuje się na warsztat.

    0
  • #6 07 Mar 2015 13:53
    quasar777
    Poziom 9  

    DziadzioMiecio napisał:
    Miałem taki problem a okazało się że na tym cylindrze nie było sprężania.

    Witam,
    mam podobny problem z silnikiem 1,6 103KM w Stilo z 2005r.
    Występuje brak zapłonu na 3 cylindrze. Błędy P0300 i P0303. Cewki pozamieniane, świeca wymieniona i nadal ten sam problem. Wykluczam wtryskiwacz, bo na LPG też brak zapłonu na 3 cylindrze. Mam prośbę żebyś opisał jak było w Twoim przypadku, jaka była awaria (brak sprężania), co było uszkodzone i jak to zdiagnozowałeś?.
    Pozdrawiam

    1
  • #8 08 Mar 2015 22:55
    quasar777
    Poziom 9  

    @mariank32

    Tak wiem, ale przyczyną może też być brak sprężania.
    A jaką Ty miałeś usterkę i jak ją naprawiłeś?

    1