Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] opel vectra c 1.8 122 km - za wysokie ciśnienie paliwa?

14 Mar 2014 13:00 6894 14
  • Poziom 38  
    Witam mam problem z vectra c a mianowicie zapala się check i wyskakuje błąd P0170 (za bogata mieszanka). Z diagnostyki wynika że wszystko jest ok bynajmniej tak mi sie wydaje, ale mam kilka podejrzeń. Przypływka na wolnych obrotach pokazuje w granicach 0.3-0.6V a powinno być chyba 0.7-1V, następne podejrzenie pada na ciśnienie paliwa z tego co mi wiadomo powinno być w granicach 3-3.5 bara a w tym aucie jest 4.5-5 barów. Czyżby za wsokie? w jaki sposób regulowane jest w tym aucie ciśnienie paliwa czy pompa jest tak ustawiona aby dawała stałe ciśnienie,czy jest jakiś regulator w pompie, bo na listwie i przy silniku nie ma.
    Co może jeszcze powodować taki błąd. Sądy są ok podmieniane obydwie. Brak nieszczelności w układzie dolotowym. Proszę o jakieś podpowiedzi w czym jeszcze szukać przyczyny.
  • Moderator na urlopie...
    piotrekwoj1 napisał:
    Przypływka na wolnych obrotach pokazuje w granicach 0.3-0.6V a powinno być chyba 0.7-1V

    Jeżeli silnik był nagrzany podczas cytowanego pomiaru, to wartości są faktycznie złe - ma być 0,7-1V na biegu jałowym. Szkoda, że nie napisałeś, jak wygląda ten sam pomiar w momencie pełnego obciążenia (gaz w podłogę - trzeba 2 osób) - powinno być 4,2-4,8V.
    piotrekwoj1 napisał:
    w jaki sposób regulowane jest w tym aucie ciśnienie paliwa

    Ciśnienie jest regulowane przez regulator ciśnienia paliwa (w zbiorniku - właz pod tylną kanapą). Albo zatkany powrót z regulatora, albo się popsuł ;).
    Ja zacząłbym od przepływomierza - dlaczego masz takie wartości, podstawił inny...
  • Poziom 38  
    Zanim przeczytałem ten post sprawdziłem przepływomierz pod obciążeniem (gaz w podłogę) i jest lipa maksymalna wartość to ok 3,7V wiec mam chyba mamy przyczynę.Podstawie przepływkę i zobaczę co będzie.
  • Moderator na urlopie...
    Jeszcze sprawdź, czy lewego powietrza gdzieś nie zaciąga i podstawiaj przepływomierz.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 38  
    Problem nadal jest nie rozwiązany, z tego co czytałem to jest zbyt ogólny kod błędu więc usterka może być w czymkolwiek, co do pomiaru przepływu powietrza to nie mam w kompie jaki powinien być zadany przepływ, mam tylko rzeczywisty ale zgodnie z TD to jest za niski i teraz albo przepływka albo faktycznie jest taki niski i gdzieś ciągnie lewe powietrze. Zastanawia mnie jak działa ten przełączany kolektor ssący, może tam jest przyczyna i blokuje dopływ powietrza.
  • Poziom 38  
    Witam ponownie mam jeszcze jedno pytanie jakie powinno być ciśnienie paliwa w tej vectrze?
  • Poziom 42  
    Podają ok 3.8 bara...dalej walczysz, tyle czasu...
  • Poziom 38  
    Walcze bo to auto kumpla a on jest raz w miesiącu na 4 dni w kraju wiec często on albo ja nie mam czasu. Mówi że mu to nie przeszkadza bo na gazie wszystko jest ok.
  • Poziom 42  
    Wiesz, za bogata mieszanka to prawie "nie możliwe", błąd p0170 ma trochę inny opis?!...albo rozjechane mapy benzyny lub sonda uszkodzona...trzeba by pobawić się analizatorem...
  • Poziom 38  
    Niby tak, sondy wykluczam bo podmieniane na używki oraz na nowe i nadal ten sam efekt. Co do rozjechanych map to ok. ale najpierw chcę wykluczyć wszystko, nie mam na podmianę ecu wiec to zostawiam na sam koniec. Ja obstawiam uszkodzony wtrysk dlatego jak jest zimny nie przepala tej dawki paliwa i dlatego tak się dzieje, ale rozjechanych map nie wykluczam. Sprawdzę jeszcze to ciśnienie paliwa i jak czas pozwoli wyciągnę wtryski.
  • Poziom 11  
    zatkany powrót z listwy - regulator nie ma jak zwrócić nadmiaru paliwa - podnosi się ciśnienie w układzie ( hipoteza ) - sprawdzić powrót z listwy od samego początku aż do baku
  • Poziom 38  
    Niedługo będę miał ponownie auto to zobaczymy. Tu akurat wystarczy pomiar ciśnienia paliwa.
  • Poziom 10  
    Witam czy udało się rozwiązać problem ?
  • Poziom 38  
    Uszkodzona głowica.