Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Peugeot 3008 - Doposażenie GripControl

Samuraj 14 Mar 2014 15:24 11286 28
IGE-XAO
  • #1
    Samuraj
    Level 35  
    Od pół roku jestem posiadaczem auta jak w temacie. Chciałbym doposażyć go w GripControl. Zapyta ktoś czemu ma to służyć - odpowiem bo mam taki kaprys i lubię gadżety.
    W ASO niestety nie pomogą, oni umieją tylko wymieniać jak trzeba coś od siebie i pokombinować to wielkie oczy.
    Zakupiłem gałkę zmiany trybu pracy układu ESP lecz w tunelu środkowym nie znalazłem wtyku aby go podłączyć, chyba że jest gdzieś głębiej schowana i przypięta. Jest duże gniazdo do którego podłączone jest gniazdo zapalniczki, włącznik ręcznego oraz włącznik rolety dachowej.
    Mam opis złącza i wygląda na to iż sama gałka to nic innego jak przełącznik z lampkami gadający z sterownikiem po CAN'e.
    Pozostałe przewody nie problem znaleźć - masa, +12V, podświetlenie. Może ktoś mi pomóc i podpowiedzieć gdzie znajdę szynę CAN, wiem że jest ich kilka.
    A może ktoś ma dostęp do schematu i mógłby zajrzeć jak to podłączyć.
    Co do programowania to proszę na tę chwile się nie martwić.
  • IGE-XAO
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • IGE-XAO
  • #3
    Samuraj
    Level 35  
    Dziękuje za schemat.
    Rozpoznaje niektóre elementy lecz nie mogę sobie przypomnieć rozmieszczenia styków we wtyczce, pamiętam iż było ich 5, co zresztą pokrywa się ze schematem. Czy dobrze widzę iż CAN to złącza 4 i 5. Co to za element 7804 :?:

    Opis we wtyczce pokrętła to kolejno 1 - 12V, 2 - podświetlenie przełącznika, 4 i 5 CAN, 6 - masa. Z tego co widzę wystarczy się podpiąć pod element 7804 szyną CAN.
    Pytanie do znawców samochodów koncernu PSA, przewody oznaczone linią przerywaną wchodzą w skład wiązki czy są opcjonalnie dokładane.
  • #4
    Samuraj
    Level 35  
    Wracam do tematu.
    Pokrętło założone i podłączone zgodnie ze schematem. To akurat było proste, choć nie mogę dostać oryginalnej wtyczki. W ASO twierdzą iż nie można tego elementu dokupić bez zakupu całej wiązki, o cenę nawet nie pytałem.
    Lecz to nie jest teraz największym problemem. Osoba która mówiła że ogarnia temat w kwestii aktywacji poddała się w przedbiegach. Byłem w dwóch innych warsztatach i albo tylko umieją kasować błędy (nastawieni bardziej na mechanikę) albo nie widzą jak obsługiwać interfejs i program.
    Czy to naprawdę aż tak trudne ?
    Sam zastanawiam się nad zakupem interfejsu gdyż na dłuższą metę wyjdzie pewnie taniej.
    Może ktoś kogoś polecić, kto umiał by uaktywnić pokrętło zmiany trybu pracy układu ESP w okolicy Szczecina.

    Dodano [po pewnym czasie]:
    Problem rozwiązany wszystko pracuje jak trzeba. Z racji iż nikt nie ogarniał temu pożyczyłem narzędzia diagnostyczne i zrobiłem sam.
    Programowanie banalnie proste. Wystarczy wejść w ESP i zrobić telkodowanie ręczne i wybierając "Kierownica po lewej z pokrętłem wyboru pracy układu ASR+"

    Z racji posiadania sprzętu diagnostycznego sprawdziłem cały samochód.
    Co mnie niepokoi - znalazłem taki błąd i nie potrafię sobie z nim poradzić:

    F303 błąd telekodowania : miejscowy . lokalizacja - Ekran matrycowy wbudowany w zestaw wskaźników
    Wie ktoś jak sobie z tym poradzić ? W telekodowaniu wygląda na to iż wszystko jest ustawione prawidłowo a mimo to błąd jest dalej.
  • #5
    mola
    Level 11  
    powracam do tematu montażu grip control.Chciałbym podłączyć gałke lecz niewiem gdzie mam się wpiąś do instalacji can ,jak by miał jakieś zdjęcia lub instrukcje jak Pan to zrobił był bym wdzięczny
  • #6
    Samuraj
    Level 35  
    Sprawa jest banalna, od przełącznika wychodzi 5 przewodów. 2 CAN, + po zapłonie, masa i podświetlenie. Szynę CAN znajdziesz pod lewarkiem zmiany biegów. Jest tam umieszczony akcelerometr, czarna skrzynka z 4 przewodami. Środkowe to szyna CAN. Plus po zapłonie pobrałem według schematu z przełącznika do pozycjonowania świateł, a podświetlenie z ręcznego lub przełącznika od szklanego dachu. To ten sam przewód. Pozostaje jeszcze telekodowanie w BSI oraz w RNEG jeśli takowe posiadasz.
    Mogę podesłać schematy jeśli są wymagane.
  • #7
    mola
    Level 11  
    Bardzo dziękuje za szybką odpowiedz.Pewnie z tym dam rade,ale co ma pan na myśli RNEG jeśli takowe posiadasz..A jeżeli o schemat to bardzo bym poprosił.Jak grip control sprawdził się zimą?
  • #8
    Samuraj
    Level 35  
    RNEG to nawigacja. W sumie to nawet nie trzeba robić w niej telekodowania, gdyż powoduje to tylko wyświetlanie komunikatu o zmianie trybu pracy systemu ESP. Jeśli chodzi o korzyści to z biegiem czasu trudno powiedzieć czy to pomaga system czy świadomość jego posiadania i umiejętności. Raz miałem sytuację iż zakopałem się w błocie i celowo przestawiłem tryb pracy systemu.
    System po przekroczeniu 50 automatycznie przestawia się na tryb szosowy.
    Po instalacji pokrętła przełącznik wyłączający ESP (ten po lewej stronie) przestaje być aktywny. Jak dla mnie to nie wiem czemu ten system aż tyle kosztuje jako opcja, w sumie to tylko pokrętło i nic więcej.

    Peugeot 3008 - Doposażenie GripControl

    7051 to pokrętło wyboru pracy ESP (GripControl)
    Moduł 7804 to akcelerometr ten poniżej dźwigni zmiany biegów, tam masz szynę CAN 2 i 3 przewód.
    Peugeot 3008 - Doposażenie GripControl
    Obok też masz masę przewody żółto zielone.
    Przewód CM06M to plus po zapłonie.
    265A to podświetlenie.
  • #9
    Piotroszczaq
    Level 2  
    Witam, w weekend z powodzeniem podłączyłem przełącznik GripControl w swoim Peugeocie 3008, tylko zastanawia mnie jedna rzecz: aktywacja poszła bez problemu, pokrętło zmienia kolor w zależności od położenia, zmienia swoje położenie we stanu wyłączonego do normalnego po przekroczeniu 50km/h, dane z przełącznika wyświetlają się na wyświetlaczu nawigacji, ale nie pokazuje mi się nic między zegarami (tj. żółta kontrolka ESP) jak system jest wyłączony. Nie wiem czy tak ma być, czy coś jeszcze trzeba aktywować. Dysponuję narzędziem diagnostycznym na co dzień także podłączenie i ewentualna aktywacja nie sprawi mi problemu. Nie wiem tylko co jeszcze trzeba by zmienić, przejrzałem wszystkie funkcje i nic nie znalazłem ;/

    Dziękuję z góry za pomoc.
  • #10
    Samuraj
    Level 35  
    U mnie ustawienie na ESP OFF włącza ikonę na liczniku, ale tylko w pozycji ESP OFF. Każde inne położenie nie włącza tej kontrolki. Dodatkowo wyłączenie ESP aktywuje podświetlenie na przycisku który wcześniej pełnił tę funkcję. Nic włączać nie musiałem.
  • #11
    mola
    Level 11  
    U mnie tak jak u kolegi Samuraj działa kontrolka na ESP OFF włącza ikonę na liczniku, ale tylko w pozycji ESP OFF. Każde inne położenie nie włącza tej kontrolki. Dodatkowo muszę zaznaczyć jak aktywowałem Funkcja regulowanego systemu ASR_+ w programie Planet 2000 to przestał działać przycisk od wyłaczania ESP oraz jego podświetlanie,na wyświetlaczu od radia zmieniają się funkcje położenia pokrętła.
  • #13
    Starosta25
    Level 9  
    Czy to da się zrobić tylko w 3008 czy w 5008 też się da zrobić ??
  • #14
    konaar
    Level 11  
    Samuraj wrote:
    Wracam do tematu.
    Pokrętło założone i podłączone zgodnie ze schematem. To akurat było proste, choć nie mogę dostać oryginalnej wtyczki. W ASO twierdzą iż nie można tego elementu dokupić bez zakupu całej wiązki, o cenę nawet nie pytałem.
    Lecz to nie jest teraz największym problemem. Osoba która mówiła że ogarnia temat w kwestii aktywacji poddała się w przedbiegach. Byłem w dwóch innych warsztatach i albo tylko umieją kasować błędy (nastawieni bardziej na mechanikę) albo nie widzą jak obsługiwać interfejs i program.
    Czy to naprawdę aż tak trudne ?
    Sam zastanawiam się nad zakupem interfejsu gdyż na dłuższą metę wyjdzie pewnie taniej.
    Może ktoś kogoś polecić, kto umiał by uaktywnić pokrętło zmiany trybu pracy układu ESP w okolicy Szczecina.

    Dodano [po pewnym czasie]:
    Problem rozwiązany wszystko pracuje jak trzeba. Z racji iż nikt nie ogarniał temu pożyczyłem narzędzia diagnostyczne i zrobiłem sam.
    Programowanie banalnie proste. Wystarczy wejść w ESP i zrobić telkodowanie ręczne i wybierając "Kierownica po lewej z pokrętłem wyboru pracy układu ASR+"

    Z racji posiadania sprzętu diagnostycznego sprawdziłem cały samochód.
    Co mnie niepokoi - znalazłem taki błąd i nie potrafię sobie z nim poradzić:

    F303 błąd telekodowania : miejscowy . lokalizacja - Ekran matrycowy wbudowany w zestaw wskaźników
    Wie ktoś jak sobie z tym poradzić ? W telekodowaniu wygląda na to iż wszystko jest ustawione prawidłowo a mimo to błąd jest dalej.


    Wtiam, poradziłeś sobie może z błędem?
    f303 to kalkulator zablokowany do telekodowania, mam dokładnie to samo i nie wiem jak go odblokować, byłbym wdzięczny za pomoc w odblokowaniu, jedyne co udało mi się znaleźć na francuskim forum to teoria że blokada telekodowania automatycznie aktywuje się razem z upgrade'em firmware RT6 do nowszego...
    Pozdrawiam
  • #15
    liffer
    Level 1  
    Czyli jak dobrze rozumiem to jak już wszystko podepnę i złożę to potrzeba jest aktywacja telekodowaniem, bo inaczej nie będzie działać pokrętło (GripControl)?

    I mam jeszcze jedno pytanie tak właściwie to jak liczyć mam te piny? Peugeot 3008 - Doposażenie GripControlpiny.jpg Download (11.96 kB)
  • #16
    zi.ko
    Level 26  
    Do prawidłowego działania funkcji Grip Control potrzebne są specjalne opony. Bez tego jest to tylko pokrętło z diodami.
  • #17
    woszu
    Level 15  
    Witam.
    Trochę odkopie temat.
    Czy ten myk da się też wykonać w nowszej wersji 3008?
    Gdzieś czytałem że grip control ma osobny moduł elektroniczny, ale może da się zrobić tak jak w przypadku 1 generacji 3008
  • #18
    zamorra
    Level 11  
    woszu wrote:
    Witam.
    Trochę odkopie temat.
    Czy ten myk da się też wykonać w nowszej wersji 3008?
    Gdzieś czytałem że grip control ma osobny moduł elektroniczny, ale może da się zrobić tak jak w przypadku 1 generacji 3008


    Chętnie się podłączę pod to pytanie bo też chciałbym sobie dorobić GC w 3008 I z 2016 roku.
    Na razie widzę wielki problem ze znalezieniem pokrętła. W ASO jeszcze nie pytałem bo boję się ceny :)
  • #20
    zamorra
    Level 11  
    melas wrote:
    W nowych 3008 kodowania już online tylko.

    W nowych tzn w II wersji?
  • #22
    beryas
    Level 30  
    Nawet w niektorych swiezszych autach psa idzie zakodowac jeszcze starszym klonem typu 7.6 nowsze powyzej wersji boxa 8 wolaja online
  • #23
    zamorra
    Level 11  
    Cześć,
    muszę odświeżyć temat bo udało mi się zdobyć pokrętło, fachowcy mi toto podłączyli i podobno system widzi dodany element zgodny z opisami powyżej, nawet widziałem, że zapalają się różne diody itd ale nie dali rady tego zakodować. Efekt jest taki, że przy podłączeniu świecą się wszystkie kontrolki na tablicy no i system nie działa. Podobno udało się to dodać w jednym systemie ale nie udało się aktywować w drugim...
    W jakim narzędziu konkretnie trzeba zrobić to telekodowanie?
    Wiem, że chłopaki mieli ostatnio upgrade całego swojego sprzętu do PSA i może mają za nowe wersje... Sam bym spróbował, skoro to takie proste jak piszecie wyżej, jakbym wiedział co zdobyć itd...
  • #24
    melas
    Level 31  
    Podejrzewam że w BSI im się udało zapisać ale pewnie w ABS-e nie. Niestety niema gotowej instrukcji trzeba po kolei sprawdzać sterowniki i patrzeć w którym jest zmiana na ASR lub coś podobnego. Jeśli na gripie świecą wszystkie ledy to nie wiem czy czasem komunikacja nie jest uszkodzona, Dopisali w sterownikach w BSI nowe urządzenie gripa?.
  • #25
    zamorra
    Level 11  
    melas wrote:
    Podejrzewam że w BSI im się udało zapisać ale pewnie w ABS-e nie. Niestety niema gotowej instrukcji trzeba po kolei sprawdzać sterowniki i patrzeć w którym jest zmiana na ASR lub coś podobnego. Jeśli na gripie świecą wszystkie ledy to nie wiem czy czasem komunikacja nie jest uszkodzona, Dopisali w sterownikach w BSI nowe urządzenie gripa?.

    Podobno postępowali zgodnie z informacjami umieszczonymi na tym forum i zgadzały się numery modułów itd. Faktycznie chyba właśnie tak mówili, że dopisali w BSI a w ABS się nie udało. Podobno klikają co trzeba i nic się nie dzieje.
    Na gripie świecą się najpierw wszystkie kontrolki a potem jedna - zielona no i wszystkie na tablicy rozdzielczej.
  • #26
    zamorra
    Level 11  
    zamorra wrote:
    melas wrote:
    Podejrzewam że w BSI im się udało zapisać ale pewnie w ABS-e nie. Niestety niema gotowej instrukcji trzeba po kolei sprawdzać sterowniki i patrzeć w którym jest zmiana na ASR lub coś podobnego. Jeśli na gripie świecą wszystkie ledy to nie wiem czy czasem komunikacja nie jest uszkodzona, Dopisali w sterownikach w BSI nowe urządzenie gripa?.

    Podobno postępowali zgodnie z informacjami umieszczonymi na tym forum i zgadzały się numery modułów itd. Faktycznie chyba właśnie tak mówili, że dopisali w BSI a w ABS się nie udało. Podobno klikają co trzeba i nic się nie dzieje.
    Na gripie świecą się najpierw wszystkie kontrolki a potem jedna - zielona no i wszystkie na tablicy rozdzielczej.


    Jeśli to kogoś zainteresuje to informuje, że są konfiguracje 3008 gdzie nie da się Grip Control zakodować bo blokuje to ABS. I tak jest w moim. Prawdopodobnie trzebaby podmienić pompę ABS na taką jaka jest w samochodzie z fabrycznie wstawionym GC i nieco oszukać kompa żeby ją przyjął... Próbowałem w dwóch warsztatach gdzie się znają dobrze na elektronice i telekodowaniu i taka jest konkluzja :( Także mam tereaz zamiast jednego cup holdera zainstalowaną gałkę ozdobną w swoim samochodzie i mogę sobie nią kręcić do woli... :(
  • #27
    melas
    Level 31  
    Niestety w ABS nie idzie za dużo zwojować jakieś rozmiary kół, rodzaj skrzyni, ostatnio przerabiałem angola i przez przypadek wchodzę w kodowanie ABS A tam konfiguracja ukaladu kierownicy prawo lub lewa do wyboru. Niedawno słyszałem że gdzieś w Ostrowie Wlkp jest firma co zajmuje się ABS - mi i podobno programuja je na stole pod wyposażenie auta. Tylko nie mam namiarów do nich.
  • #28
    glapsson
    Electronics specialist
    melas wrote:
    Niestety w ABS nie idzie za dużo zwojować jakieś rozmiary kół, rodzaj skrzyni, ostatnio przerabiałem angola i przez przypadek wchodzę w kodowanie ABS A tam konfiguracja ukaladu kierownicy prawo lub lewa do wyboru. Niedawno słyszałem że gdzieś w Ostrowie Wlkp jest firma co zajmuje się ABS - mi i podobno programuja je na stole pod wyposażenie auta. Tylko nie mam namiarów do nich.


    widzę że szperamy w tych samych tematach..... :D :D

    kodowanie pompy na stole ... zakupiłem ABS za jakieś drobne.
    Wtyczka 46pin czyli nowy typ - 3008 II crosland itp.. i według numerów zgodna.

    Peugeot 3008 - Doposażenie GripControl

    niestety klika kodowań jest wysypanych... jak widać ( wartość niesprecyzowana)

    Przechwytywanie CAN:
    jak podłączycie CAN sama pompę to strumień danych jest spory.
    Po podłączeniu do BSI nie gada do czasu aż podłączycie ECU.
    BSI ABS ECU - i jest czysto w CAN-ie diagnostycznym.

    Pompa od jakiegoś c4 ponoć.
    Da się czytać na stole
    idzie ID i wszystko oprócz kodowania... nie daje się wywołać SEED.

    Jak uda mi się rozwiązać ten problem to pozostaje poznań kontenery kodowania i ABS będzie do ogarnięcia.

    Kolega melas może potwierdzić że BSI po online już rozpracowany.

    Może ktoś podpowie gdzie jest problem ze ABS /ESP nie odpowiada na CAN 2703.

    Bo np. sterownik silnika musiał mieć zdjęty Immobilizer aby kodować na stole.