Witam
Mam problem z całkiem świeżo zakupionym "pugiem" 307 z silnikiem 1.6 110KM.
Samochód ma zamontowaną od 9 lat instalację gazową KME -> AKME, sterownik Diego, reduktor KME Silver, wtrysk Taurus. Mam nadzieję że dane ustaliłem poprawnie bo średnio znam się na temacie.
Problemem jest przełączanie samochodu na LPG. Często silnik rozgrzeje się do 70*C i nawet wtedy się nie przełączy. Za innym razem przełączy 500m od domu lub w ogóle nie przełączy po 8km.
Ten problem pojawił się zasadniczo po wymianie przycisku B/G w samochodzie. Stary najzwyczajniej przestał działać. Najbardziej zastanawia mnie z którego czujnika centralka sprawdza temperaturę do przełączenia na gaz ponieważ:
1. Czujnik temp. gazu jest nieobecny wg programu diagnostycznego.
2. Czujnik temp. reduktora po zagrzaniu samochodu 65*C
3. Czujnik temp. cieczy w silniku po rozgrzaniu samochodu do 70*C (wskazówka na desce) pokazuje temperaturę 15*C. Włożenie opornika zamiast czujnika powoduje zwiększenie odczytywanej temperatury do 28*C i włączenie się wentylatora.
Silnik zapala bardzo dobrze na benzynie. Zimny po nocy już gorzej ale da się wytrzymać. Na PB i LPG jeździ świetnie, o ile się przełączy...
Dodam że temperaturę cieczy chłodzącej odczytuję z PP2000 a info o lpg z programu Diego G3 poprzez kabelek z allegro.
Zauważyłem także że jeśli w zbiorniku stuknie elektrozawór po przekroczeniu obrotów zadanych w programie zawsze przełącza na LPG. Jeśli nie stuknie to oczywiście także nie przełączy
Będę bardzo wdzięczy na rady.
Pozdrawiam
Mam problem z całkiem świeżo zakupionym "pugiem" 307 z silnikiem 1.6 110KM.
Samochód ma zamontowaną od 9 lat instalację gazową KME -> AKME, sterownik Diego, reduktor KME Silver, wtrysk Taurus. Mam nadzieję że dane ustaliłem poprawnie bo średnio znam się na temacie.
Problemem jest przełączanie samochodu na LPG. Często silnik rozgrzeje się do 70*C i nawet wtedy się nie przełączy. Za innym razem przełączy 500m od domu lub w ogóle nie przełączy po 8km.
Ten problem pojawił się zasadniczo po wymianie przycisku B/G w samochodzie. Stary najzwyczajniej przestał działać. Najbardziej zastanawia mnie z którego czujnika centralka sprawdza temperaturę do przełączenia na gaz ponieważ:
1. Czujnik temp. gazu jest nieobecny wg programu diagnostycznego.
2. Czujnik temp. reduktora po zagrzaniu samochodu 65*C
3. Czujnik temp. cieczy w silniku po rozgrzaniu samochodu do 70*C (wskazówka na desce) pokazuje temperaturę 15*C. Włożenie opornika zamiast czujnika powoduje zwiększenie odczytywanej temperatury do 28*C i włączenie się wentylatora.
Silnik zapala bardzo dobrze na benzynie. Zimny po nocy już gorzej ale da się wytrzymać. Na PB i LPG jeździ świetnie, o ile się przełączy...
Dodam że temperaturę cieczy chłodzącej odczytuję z PP2000 a info o lpg z programu Diego G3 poprzez kabelek z allegro.
Zauważyłem także że jeśli w zbiorniku stuknie elektrozawór po przekroczeniu obrotów zadanych w programie zawsze przełącza na LPG. Jeśli nie stuknie to oczywiście także nie przełączy

Będę bardzo wdzięczy na rady.
Pozdrawiam