Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 - Nie przełącza na gaz. Dziwny odczyt temperatury

14 Mar 2014 22:39 4614 13
  • Poziom 9  
    Witam
    Mam problem z całkiem świeżo zakupionym "pugiem" 307 z silnikiem 1.6 110KM.
    Samochód ma zamontowaną od 9 lat instalację gazową KME -> AKME, sterownik Diego, reduktor KME Silver, wtrysk Taurus. Mam nadzieję że dane ustaliłem poprawnie bo średnio znam się na temacie.
    Problemem jest przełączanie samochodu na LPG. Często silnik rozgrzeje się do 70*C i nawet wtedy się nie przełączy. Za innym razem przełączy 500m od domu lub w ogóle nie przełączy po 8km.

    Ten problem pojawił się zasadniczo po wymianie przycisku B/G w samochodzie. Stary najzwyczajniej przestał działać. Najbardziej zastanawia mnie z którego czujnika centralka sprawdza temperaturę do przełączenia na gaz ponieważ:
    1. Czujnik temp. gazu jest nieobecny wg programu diagnostycznego.
    2. Czujnik temp. reduktora po zagrzaniu samochodu 65*C
    3. Czujnik temp. cieczy w silniku po rozgrzaniu samochodu do 70*C (wskazówka na desce) pokazuje temperaturę 15*C. Włożenie opornika zamiast czujnika powoduje zwiększenie odczytywanej temperatury do 28*C i włączenie się wentylatora.

    Silnik zapala bardzo dobrze na benzynie. Zimny po nocy już gorzej ale da się wytrzymać. Na PB i LPG jeździ świetnie, o ile się przełączy...

    Dodam że temperaturę cieczy chłodzącej odczytuję z PP2000 a info o lpg z programu Diego G3 poprzez kabelek z allegro.

    Zauważyłem także że jeśli w zbiorniku stuknie elektrozawór po przekroczeniu obrotów zadanych w programie zawsze przełącza na LPG. Jeśli nie stuknie to oczywiście także nie przełączy :(

    Będę bardzo wdzięczy na rady.

    Pozdrawiam
  • MetalWork
  • Poziom 13  
    a przy jakiej temp. masz podane przełączenie na gaz ??? może trzeba skorygować temp. przełączenia , może sterownik zgubił te dane i trzeba je na nowo wpisać.
    A w diagnostyce jakie błędy pokazuję program ????
  • Poziom 9  
    Obecnie ustawiłem na 20*C i 1200rpm niestety nic to nie dało.
    LPG pluje się o brak czujnika temperatury gazu oraz (przy odpalaniu) o otwarte wtryskiwacze benzynowe.
    PP2000 mówi o czujniku temperatury wody - zwarcie do masy. Powinienem zacząć poprawiać elektrykę? :cry:
  • MetalWork
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Pokaż ustawienia LPG.
    Patrzałeś PP2000 jaką widzi temperaturę w silniku a jaką w liczniku? Z tego co napisałeś to wychodzi na to że tylko patrzysz na wskazówkę na liczniku.
    Temperatura LPG jest brana z reduktora więc to inny czujnik niż dla silnika.
    W sterowniku LPG jest też coś takiego temperatura LPG - nie silnika - i jeżeli gaz nie będzie miał takiej temperatury jak jest ustawiona to nie przełączy na LPG.
  • Poziom 9  
    Ustawienia LPG mogę pokazać najwcześniej wieczorem gdy auto do mnie wróci.
    Co do temperatury:
    wchodzę do samochodu, podlączam PP2000, temp cieczy chłodzącej 9*C.
    Odpalam auto, temp. w PP bardzo powoli rośnie do 15*C; w tym czasie wskazówka na desce pokazuje 60-70*C.

    Jak już pisałem w ramach testu podłączyłem zamiast czujnika temp. cieczy opornik. Niezależnie od jego wartości PP pokazuje 28*C, wskazówka leci na czerwone pole, mruga STOP i włącza się wentylator :/

    Skoro przełączenie zależy od temperatury gazu a wg sterownika czujnik nie jest obecny to będzie to mój pierwszy punkt zaczepienia.
    Pytanie w związku z tym. Reduktor ma 2 czujniki, temp reduktora i gazu.
    http://allegro.pl/t3-czujnik-temperatury-reduktora-kme-silver-gold-i4028167255.html
    Czy taki czujnik nada się jako ten od temp. gazu?

    Czy mam włączyć reduktor w obieg wody? Z tego co widziałem instalator wpiął się trójnikami przed i za nagrzewnicą.

    Dziękuję serdecznie i pozdrawiam
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Co do czujnika to trzeba sprawdzić czy będzie pasował gwint i czy w programie da się ustawić na taki (4,7K jak dobrze zauważyłem).
    Co do podpinania rezystora to Ty się wpinasz w czujnik dla deski rozdzielczej i z tego powodu w sterowniku silnika nie ma różnicy.
    Druga sprawa to czy Ty na pewno patrzysz na temperaturę silnika w PP2000 a nie na temperaturę powietrza zasysanego?
    W tym aucie mogą być 2 czujniki temperatury cieczy chłodzącej - jeden dla ECU a drugi dla licznika.
  • Poziom 9  
    W programie na pewno nie da się zmienić wartości czujnika :(

    Co do czujników w samochodzie: Według moich dotychczasowych ustaleń czujniki są dwa: dwu przewodowy - podaje temperaturę dla ECU (temu dałem opornik); jednoprzewodowy - ten podobno odpowiada za wskaźnik na desce rozdzielczej. Niestety nie wiem jaki sygnał on podaje więc nie mogę tego sprawdzić.

    W PP2000 patrzę na pewno dobrze ale nie mogę wykluczyć że w programie zostało to źle podpisane. Swoją drogą za nic w świecie nie mogę znaleźć odczytu czujnika temperatury powietrza dolotowego jedynie czujnik temp. zewnętrznej.

    Znowu bardzo dziękuję !
  • Poziom 26  
    Ciśnienie gazu jakie jest? Możesz mieć uwalony czujnik ciśnienia gazu lub sam reduktor. Instalacja ma jak pisałeś 9 lat. A kiedy wymieniany był reduktor?
    Co do czujnika temperatury... W BINGO sprawdzałem poprzez zwarcie ze sobą przewodów czujnika temperatury reduktora. ECU wykrywa wtedy temp 100 stopni i jeśli czujnik temperatury sprawiał problemy to w tym momencie ECU bez problemu przełączy na gaz. Oczywiście w takim wypadku czujnik należy wymienić na nowy. Zworkę wykonujemy TYLKO celem sprawdzenia.
    W załączniku schemat do DIEGO, który nawiasem mówiąc jest w programie do instalacji :)
  • Poziom 9  
    Ciśnienie gazu 0.65 - 0.7 bara. Niestety nie mam pojęcia czy reduktor był wymieniany.
    Czujnik postaram się sprawdzić na dniach ;)

    Będę informować, Dziękuję i pozdrawiam ;)
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    0.6-0.7 bara to trochę mało jak na sekwencję. Powinno być co najmniej 1.0 bar.
    Jakie masz parametry awaryjnego przełączenia na benzynę? (F-3 / zakładka 3).

    Peugeot 307 - Nie przełącza na gaz. Dziwny odczyt temperatury

    Na reduktorze powinna być możliwość regulacji ciśnienia.
  • Poziom 9  
    Witam
    Dzięki waszej pomocy przyczyna dziwnego zachowania instalacji LPG została znaleziona (nawet przyczyny):
    1. Czujnik temperatury gazu miał urwany jeden kabel, nie zawsze był styk. Na szybko to polutowałem (nie występuje zwarcie z obudową) ale zamówię nowy czujnik.
    2. Sądziłem że temperatura gazu -65*C jest poprawna (wiem wiem, wstyd). Okazuje się że jeżeli jeden czujnik temperatury jest niesprawny (LPG lub reduktor) realna temperatura przełączenia (zaznaczona na czerwono na 1 zdjęciu) wzrasta z zadanych 25*C do około 57*C i po rozgrzaniu do tej wartości LPG włącza się bez problemów.
    3. Przy okazji zmieniłem podłączenie reduktora z trójników na przelot bezpośredni przed nagrzewnicą - dużo szybciej się nagrzewa.
    4. Jeden z kabli przy centralce (akurat od czujnika reduktora) był łączony z 3, słabo polutowany.
    5. Po przełączeniu na LPG ciśnienie gazu wzrasta z 0.6 do 1.1 bara.

    Peugeot 307 - Nie przełącza na gaz. Dziwny odczyt temperatury Peugeot 307 - Nie przełącza na gaz. Dziwny odczyt temperatury Peugeot 307 - Nie przełącza na gaz. Dziwny odczyt temperatury Peugeot 307 - Nie przełącza na gaz. Dziwny odczyt temperatury Peugeot 307 - Nie przełącza na gaz. Dziwny odczyt temperatury

    Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Bez Was nie dałbym rady :)
    Pozdrawiam

    PS. Tematu wolałbym jeszcze nie zamykać. Może ktoś chciałby coś dodać, może u mnie się coś zmieni ;P
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 26  
    Zgodzę się z kolegą grala1. osobiście preferuję połączenie równoległe do nagrzewnicy. Jeszcze nigdy nie miałem z tym problemów.
  • Poziom 9  
    Jeśli faktycznie tak będzie to zawsze mogę podłączyć to tak jak było. Nic nie przerabiałem ;)