Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW/Golf 4/1.9 TDI - Odczyt sterownika EDC15 a raczej jego brak

kaball 14 Mar 2014 23:40 13569 20
  • #1 14 Mar 2014 23:40
    kaball
    Poziom 12  

    Witam.

    Mam problem z odczytaniem rzeczywistego przebiegu w moim aucie (jestem drugim właścicielem). Auto VW Golf 4 1.9TDI (wyszedł do pierwszego właściciela lipiec 2003), silnik AXR. Na liczniku przy moim zakupie miał ok 204tys (rok 2011).

    Użyłem 3 programów do próby odczytania. Oto wyniki:
    VCDS 10.6.4 (na kablu VCDS) - błąd odczytu, komunikat: "VCDS was not able to retrieve a mileage from this ECU. The Ecu is either not supported, or does not store mileage. Sorry!"
    Vag eeprom programmer 1.19g (na kablu Viaken KKL) - błąd odczytu, komunikat: "RX Timeout.." (eeprom licznika odczytałem bez problemu)
    VAG K+Can Commander 1.4 (na kablu VAG K+Can) - odczytał eeprom (pytanie czy cały), w polu odometer pokazuje wartość 0 (eeprom licznika odczytałem również bez problemu)
    Dla zainteresowanych mogę wrzucić wsad.

    W związku z powyższym pytanie: czy jest możliwe że ktoś (handlarz w PL) wepchał łapska i próbował cofnąć przebieg w sterowniku EDC15 i coś spartolił (zablokował/uwalił eeprom)?
    Czy może jak w tym temacie (Link) sterownik w moim aucie nie wspiera jeszcze zapisu kilometrów (pierwsza połowa 2003)? A może jest jeszcze jakiś inny sterownik który zapisuje przebieg (oprócz sterownika licznika)?


    Zaznaczę że każdym z wymienionych wyżej programów odczytałem beż żadnych problemów taki sterownik w znajomego Passacie B5FL 2004r. Gęba się chłopakowi ucieszyła jak zobaczył że w jego sterowniku EDC jest mniejszy przebieg o prawie 100km niż na liczniku :) Przynajmniej wie że ma pewniaka..

    0 20
  • Pomocny post
    #2 15 Mar 2014 08:15
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Nie każdy EDC15 zapisuje przebieg - to jest przyczyna czemu Ci go nie pokazuje.
    Nikt w nim nie grzebał (w sterowniku) więc nie ma się co martwić i przejmować.

    0
  • Pomocny post
    #3 15 Mar 2014 08:47
    jokerro
    Poziom 33  

    Przeciez w takim bolidzie jeszcze albo wiekszosci niebylo zapisywanego przebiegu w ecu,bynajmniej juz diagnozowalem tysiace takich vagow i nigdy niewiedzialem przebiegu w 15.Nawet w 16 rzadko sie trafia.

    0
  • Pomocny post
    #4 15 Mar 2014 08:50
    zwirek1
    Poziom 29  

    Witam
    kaball jak chcesz się dowiedzieć w jakiej kondycji masz silnik to popatrz na dawki paliwa wtryskiwane na poszczególne cylindry, do kompletu obejrzyj bip-y i wartości jakie pokazuje przepływka .
    Przebieg tak jak pisał przedmówca może być zapisany ale nie musi .
    Pzdr

    0
  • #5 15 Mar 2014 09:51
    kaball
    Poziom 12  

    @ "grala1" i "jokerro"
    Dziękuję Panowie za informację i za wyjaśnienie sytuacji :spoko:


    zwirek1 napisał:
    kaball jak chcesz się dowiedzieć w jakiej kondycji masz silnik to popatrz na dawki paliwa wtryskiwane na poszczególne cylindry, do kompletu obejrzyj bip-y i wartości jakie pokazuje przepływka .


    Dzięki za odpowiedź.
    Mógłbyś mnie mniej więcej nakierować gdzie mam wejść (które grupy, bloki danych) w vcds (dysponuję jeszcze polskim VAGI'em 4.9) aby odczytać wymienione przez Ciebie informacje? Sprawdzić to podczas jazdy czy na zapalonym silniku na luzie?
    Nadal się uczę a takie informacje przydadzą się na przyszłość i zaspokoją moją ciekawość :) Z góry dzięki!

    0
  • #7 16 Mar 2014 02:10
    kaball
    Poziom 12  

    zwirek1 napisał:
    Wszystkie informacje masz na forum golfa.
    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=299803
    Pzdr


    Dzięki za info.
    Porobię testy na dniach i poinformuje o wynikach.

    Tymczasem życzę spokojnej końcówki weekendu :wink:

    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #8 16 Mar 2014 07:43
    marek29
    Poziom 14  

    jokerro napisał:
    Przeciez w takim bolidzie jeszcze albo wiekszosci niebylo zapisywanego przebiegu w ecu,bynajmniej juz diagnozowalem tysiace takich vagow i nigdy niewiedzialem przebiegu w 15.Nawet w 16 rzadko sie trafia.

    Wszystkie sterowniki 038906012 dla pomp VP od 99r (audi) i od 00/01 pozostałe VAG mają możliwość zapisu przebiegu.W PD jest to norma.
    Jeżeli odczytasz eeprom np. K+CAN COMMANDER i w przebiegu będzie "0" to wprowadź aktualny przebieg i od tej pory ECU będzie zliczało przebieg.

    0
  • #9 16 Mar 2014 14:11
    kaball
    Poziom 12  

    Dzięki za odpowiedź.

    marek29 napisał:
    jokerro napisał:
    Przeciez w takim bolidzie jeszcze albo wiekszosci niebylo zapisywanego przebiegu w ecu,bynajmniej juz diagnozowalem tysiace takich vagow i nigdy niewiedzialem przebiegu w 15.Nawet w 16 rzadko sie trafia.

    Wszystkie sterowniki 038906012 dla pomp VP od 99r (audi) i od 00/01 pozostałe VAG mają możliwość zapisu przebiegu.

    Podpowiedz jak mogę sprawdzić nr sterownika?


    marek29 napisał:
    W PD jest to norma.

    Sorki za lamerskie pytanie ale co to jest PD? :)
    Co miałeś na myśli pisząc że jest to norma?


    marek29 napisał:
    Jeżeli odczytasz eeprom np. K+CAN COMMANDER i w przebiegu będzie "0" to wprowadź aktualny przebieg i od tej pory ECU będzie zliczało przebieg.

    Właśnie u mnie po odczycie K+CAN COMMANDER'em wartość "odometer" (czyli przebiegu) pokazuje 0.
    Nadpisując to obecne 0 moim przebiegiem z licznika nic w ten sposób nie uszkodzę w eepromie?

    0
  • Pomocny post
    #10 16 Mar 2014 14:17
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Lepiej nie kombinuj.
    Nr sterownika masz na jego naklejce albo jest widoczny po połączeniu się z nim.
    PD to silnik na pompo-wtryskach, VP na starej pompie rotacyjnej.
    AXR jest na pompkach czyli PD.

    0
  • Pomocny post
    #11 16 Mar 2014 15:03
    marek29
    Poziom 14  

    marek29 napisał:
    Jeżeli odczytasz eeprom np. K+CAN COMMANDER i w przebiegu będzie "0" to wprowadź aktualny przebieg i od tej pory ECU będzie zliczało przebieg.

    Właśnie u mnie po odczycie K+CAN COMMANDER'em wartość "odometer" (czyli przebiegu) pokazuje 0.
    Nadpisując to obecne 0 moim przebiegiem z licznika nic w ten sposób nie uszkodzę w eepromie?

    Kolego...Każdy normalny człowiek zanim coś zmieni ZAWSZE zapisuje kopię na kompie.
    Odczytaj eeprom ,zapisz a potem zmień co chcesz.Jak nie wyjdzie zawsze masz powrót do ori.
    Pamiętaj....Błędy zawsze się zdarzają ,a "nie myli się ten który nic nie robi".

    0
  • #12 16 Mar 2014 19:52
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Jeżeli skorzystasz z porady kolegi marek29 to proponuje zanim zapiszesz poprawiony wsad umieścić go na forum w celu sprawdzenia - wsad bez poprawki i z poprawka.
    W ten sposób będziesz wiedział że odczyt jak i poprawka jest ok.
    Jak pójdziesz na żywioł to się może okazać że to co odczytałeś to jakieś śmieci i po zabiegu auto nie odpali.

    0
  • #13 16 Mar 2014 20:11
    marek29
    Poziom 14  

    grala1 napisał:
    Jeżeli skorzystasz z porady kolegi marek29 to proponuje zanim zapiszesz poprawiony wsad umieścić go na forum w celu sprawdzenia - wsad bez poprawki i z poprawka.
    W ten sposób będziesz wiedział że odczyt jak i poprawka jest ok.
    Jak pójdziesz na żywioł to się może okazać że to co odczytałeś to jakieś śmieci i po zabiegu auto nie odpali.

    Kolega pisał jaki "sprzęt" (w sensie fejsów) posiada.
    Ma wszystko co potrzebuje.
    Swój samochód z tym co ma ogarnie bez problemów.
    Nawet jak IMMO poleci w kosmos to
    zrobi od początku adaptację "0" -wą i wszystko przejdzie.
    Zwróć uwagę że ten samochód ogarniesz zwykłym kkl-em włącznie z pinem (zegary VDO).
    Przy motometer i Bosch troszkę się musi postarać.
    Ale nie o tym temat.....
    W tym samochodzie nic nie zepsuje.
    Nic lepszego nie mogło Mu się trafić na początek....(rok i marka).

    0
  • #14 16 Mar 2014 20:15
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Robi to pierwszy raz więc lepiej się zabezpieczyć niż później traci nerwy.
    Zamiast READ zrobi WRITE i będzie płacz - nie jeden już taki na tym forum był.

    0
  • #15 16 Mar 2014 22:10
    kaball
    Poziom 12  

    @ grala1 & marek29

    Dzięki za odzew Panowie.

    W załączniku spakowane 3 wsady (bez edycji przebiegu) zrobione Vag K+CAN COMMANDER'em (bo jak wspomniałem na samym początku Vag eeprom programmer 1.19g wywala błąd RX Timeout).
    Wszystkie 3 zrobione pod rząd (po każdym musiałem wyłączyć zapłon i włączyć ponownie gdyż po wykonaniu wsadu na liczniku pokazywała się ikonka od ESP i ponowny odczyt nie był możliwy).


    Tak na marginesie - jeśli te sterowniki nie zawsze miały możliwość zapisywania przebiegu (tak jak wspomniał "grala1" oraz "jokerro") to sprawa wyjaśniona i mogę spać spokojnie :)
    Po prostu chce mieć pewność czy tak jest..., czy może faktycznie ktoś wpakował łapy i celowo pod sprzedaż wyzerował eeprom sterownika EDC15 a licznik nadpisał nowym, fajniejszym przebiegiem.

    Może też podam informację że przed zakupem sprawdzałem nr VIN auta na salonie VW. Wpis w bazie VW: styczeń 2011 był na serwisie w Niemczech przy przebiegu ok 192tys km. Ja kupiłem go w sierpniu 2011 (6mies później) przy przebiegu ok 204tys km. Wygląda to niby OK - ale ten błąd odczytu EDC15 w VCDS mnie męczy...

    0
  • #16 26 Mar 2014 14:48
    Eddy.END
    Poziom 10  

    Witam,
    mam Golfa IV 1.9TDI ASZ 2003 rok.
    Chcę odczytać przebieg z EDC15.
    Wczoraj dostałem taki kabelek Viaken KKL USB
    Vag eeprom programmer 1.19g zgłasza RX Timeout.. przy próbie odczytu ECU Eeprom
    Polski VAG odczytuje coś ale chyba za mało bo plik ma 5KB
    Czy dam radę odczytać jakoś przebieg z EDC15 tym kabelkiem, czy potrzebne będzie coś w stylu VAG K+CAN COMMANDER?

    Edit:
    Poszło bez problemu vag commanderem 1.4 china

    0
  • #18 31 Mar 2014 14:15
    kaball
    Poziom 12  

    grala1 napisał:
    kaball, ile chcesz tam mieć?


    Dzięki za odzew.
    Powiedzmy że niech będzie 214485

    2
  • #20 04 Kwi 2014 08:42
    pieter_22
    Poziom 10  

    I jak? Udało się? Autko odpala czy gaśnie po chwili i błąd immo? W tym autku nic nie powinno się stać. Ale rb4 już nie polecał bym robić chińczykami. Wywala DEFF ERROR :-P Ale to tak w ku przestrodze zainteresowanych nauką ;-)

    0
  • #21 29 Lip 2014 15:02
    kaball
    Poziom 12  

    Witam wszystkich po tak długiej przerwie.

    Sprawa wyjaśniona - byłem u fachowca od elektroniki/sterowników/kompów samochodowych (przy okazji zrobiłem chipa w autku: VW/Golf 4/1.9 TDI - Odczyt sterownika EDC15 a raczej jego brak ).

    I tak jak wspomnieli koledzy "grala1" oraz "jokerro" - mój sterownik nie posiadał jeszcze możliwości zapisu przebiegu. Sprawdzone i potwierdzone.

    Z góry dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem.

    Dziękuję koledze grala1 za edycje wsadu - choć przyznam że nie zapisałem tego wsadu w sterowniku - przed wgraniem wolałem się upewnić na 100% czy mój sterownik fabrycznie miał możliwość zapisywania lub nie.

    Temat do zamknięcia.

    Pozdrawiam

    0
  Szukaj w 5mln produktów