Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centralny zamek Opel Corsa B

ranny 06 Kwi 2005 21:15 29910 15
  • #1 06 Kwi 2005 21:15
    ranny
    Poziom 9  

    Witam.
    Mam opla corse B i chcialbym zamontowac centralny zamek na pilota w nim. Jest to wersja 3d wiec zamek na przednie drzwi. I tu moje pytania. Jak dlugo sie takie cos zaklada w takim aucie?? Gdzie sie trzeba podpiac? Czy ma ktos jakies schematy?? I czy jest to w miare latwe? Zalozenie takiego zamka w jakiejs firmie kosztuje 320 zl. Wiec strasznie drogo w porownaniu do tego ze mozna kupic na allegro za 100 zl zamek.

    Dziekuje za wszelkie porady.
    Pozdrawiam
    Łukasz

  • #2 06 Kwi 2005 21:24
    LJ0
    Poziom 13  

    czas założenia takiego zamka na 2 drzwi to od 1h do kilku lat, wszystko zależy jaką kto ma wprawę w przeciąganiu kabli, wierceniu otworów, ustawiania ciengieł i posługiwaniu się miernikiem, wpięcie w intalację samochodową ogranicza się jedynie do podania +12V i masy na układ centr.zamka, dużą większość czasu zajmie ci mechaniczny montaż siłowników w drzwiach, lecz w brew pozorom jest to dosyć łatwe, dasz radę.
    pozdro.

  • #3 06 Kwi 2005 21:31
    ranny
    Poziom 9  

    A jeszcze jedno. Drzwi pod tapicerka sa zaklejone folia. Czy trzeba po zamontowaniu zamkow oklic drzwi taka folia?? Czy zakladajac silowniki trzeba wiercic jakies otwory w drzwiach?? Rozbieram troche swoje autko na czesci i wiem co jest ale akurat o montazu centralnych zamkow nie mam zielonego pojecia.
    Prosze o jak najwiecej porad.

  • #4 06 Kwi 2005 22:45
    michow
    Poziom 15  

    jezeli robisz pod siebie to po zdarciu foli najlepiej dac juz maty wygluszajace no chyba ze nie lubisz muzy w aucie koszt na takie male drzwi niewielki a jakosc dzwieku wzrosnie jak nie chcesz inwestowac do daj folie spowrotem otwory trzeba wierci chyba ze sa jakies fabryczne i do nich zamocujesz plaskowniczki lub cale silownik duzo sobie firmy licza ja za montaz centralnego wolam 100 - 150 :)

  • #5 18 Kwi 2005 13:31
    fastcars
    Poziom 16  

    do zamka tylnek klapy potrzebna ci bedzie dodatkowa przesowka ktora dokupisz w aso za grosze .
    i nie baw sie w dokladanie pinow w zlacza przednich drzwi tylko przewierc sie przez wolne piny wiertlem 6 i przez ten otworek pociagnij kable

  • #7 02 Cze 2005 16:41
    ranny
    Poziom 9  

    Swietna robota. Wielkie dzieki.

    pozdrawiam

  • #8 11 Sie 2005 02:29
    ranny
    Poziom 9  

    Odkurze troche ten temat :D

    Jak ktos montowal centralny i mial sygnalizacje kierunkowskazami to gdzie ja wpial?? Do przekaznikow w kierownicy czy pod wlacznik awaryjnych? A moze gdzies kolo bezpiecznikow ??

    Samochod to Opel Corsa B

    dzieki i pozdr

  • #9 18 Sie 2005 18:58
    woooojtek
    Poziom 18  

    Polecam przewody czrno-biały i czarno-zielony w lewym progu. (przewody do lamp z tyłu)

  • #10 03 Mar 2006 16:26
    opermon
    Poziom 10  

    Witam! Podłączał ktoś może uniwersalny siłownik pod tylną klapę corsy b 3d? Planuję założyć sobie centralny na 2d+bagażnik. Z drzwiami nie powinno być problemu bo to normalka, ale nie wiem jak się zabrać za bagażnik. Zaglądałem pod tapicerkę bagażnika i nie mam zielonego pojęcia jak podłączyć siłownik żeby wszystko było ok. Znalazłem takie podłączenie http://corsa.ja.pl/forum/viewtopic.php?t=1081&postdays=0&postorder=asc&highlight=zamek&start=15, ale u mnie jest inny zamek i chyba nie da się tak podłączyć. Jakby ktoś mógł opisać lub najlepiej pokazać na zdjęciu jak wygląda podłączony zwykły uniwersalny siłownik to byłbym bardzo wdzięczny. Tak wygląda mój zamek:

  • #11 04 Mar 2006 10:05
    woooojtek
    Poziom 18  

    Są specjalne siłowniki do tylnych klap ale nigdy nie zastanawiałem się jak to funkcjonuje. Może tędy droga. Jeżeli chciałbyś bawić się typowym siłownikiem to należałoby zablokować przycisk od klapy prętem połączonym z siłownikiem, tak jak jest to realizowane w oryginalnym układzie. Ale tutaj trzeba by założyć specjalne wsporniki pod siłownik.

  • #13 04 Mar 2006 22:20
    woooojtek
    Poziom 18  

    Odnoszę wrażenie że ten zamek nie jest do końca oryginalny. Troszeczkę go zmodyfikowali ale niech tam. Pomysł jest pomysł. Właśnie o czymś podobnym mówiłem o zabawie z ryglem. Jeżeli chodzi o te siłowniki specjalne to one raczej służą do obracania wkładki zamka tak jak tobi to kluczyk. Przyjrzyj się jak działa ryglowanie w twoim zamku. Na pewno coś wymyślisz.

  • #14 05 Mar 2006 11:03
    opermon
    Poziom 10  

    Jeżeli chodzi o specjalne siłowniki do klapy to w jaki sposób się je montuje, może mnie ktoś oświeci, bo widziałem jak one wyglądają, ale za bardzo nie wiem jak miałbym go podłączyć w moim przypadku. Może żeby podłączyć zwykły siłownik trzeba wymienić sam zamek. Sprawdzałem w programie Opel EPC i są właśnie dwa rodzaje zamków jeden pod centralny i drugi zwykły. Może jakbym wymienił na ten pod centralny to wtedy nie będzie problemów.

  • #15 06 Mar 2006 20:43
    woooojtek
    Poziom 18  

    Jeżeli wymienisz na oryginalny to problemów nie będzie, no najwyżej mogą być z gotówką. A jeżeli chodzi o specjalne siłowniki do klapy bagażnika to powiem szczerze że nie wiem jak działają.

  • #16 15 Sie 2011 10:58
    stawpol2
    Poziom 13  

    panowie podłaczyłem do czarno-zielonego i jedna strona działa natomiast druga nie miga mimo podłaczenia do przewodu obok czyli czarno-białego!!!!