Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Centralny zamek Opel Corsa B

ranny 06 Apr 2005 21:15 32280 15
  • #1
    ranny
    Level 10  
    Witam.
    Mam opla corse B i chcialbym zamontowac centralny zamek na pilota w nim. Jest to wersja 3d wiec zamek na przednie drzwi. I tu moje pytania. Jak dlugo sie takie cos zaklada w takim aucie?? Gdzie sie trzeba podpiac? Czy ma ktos jakies schematy?? I czy jest to w miare latwe? Zalozenie takiego zamka w jakiejs firmie kosztuje 320 zl. Wiec strasznie drogo w porownaniu do tego ze mozna kupic na allegro za 100 zl zamek.

    Dziekuje za wszelkie porady.
    Pozdrawiam
    Łukasz
  • #2
    LJ0
    Level 13  
    czas założenia takiego zamka na 2 drzwi to od 1h do kilku lat, wszystko zależy jaką kto ma wprawę w przeciąganiu kabli, wierceniu otworów, ustawiania ciengieł i posługiwaniu się miernikiem, wpięcie w intalację samochodową ogranicza się jedynie do podania +12V i masy na układ centr.zamka, dużą większość czasu zajmie ci mechaniczny montaż siłowników w drzwiach, lecz w brew pozorom jest to dosyć łatwe, dasz radę.
    pozdro.
  • #3
    ranny
    Level 10  
    A jeszcze jedno. Drzwi pod tapicerka sa zaklejone folia. Czy trzeba po zamontowaniu zamkow oklic drzwi taka folia?? Czy zakladajac silowniki trzeba wiercic jakies otwory w drzwiach?? Rozbieram troche swoje autko na czesci i wiem co jest ale akurat o montazu centralnych zamkow nie mam zielonego pojecia.
    Prosze o jak najwiecej porad.
  • #4
    michow
    Level 16  
    jezeli robisz pod siebie to po zdarciu foli najlepiej dac juz maty wygluszajace no chyba ze nie lubisz muzy w aucie koszt na takie male drzwi niewielki a jakosc dzwieku wzrosnie jak nie chcesz inwestowac do daj folie spowrotem otwory trzeba wierci chyba ze sa jakies fabryczne i do nich zamocujesz plaskowniczki lub cale silownik duzo sobie firmy licza ja za montaz centralnego wolam 100 - 150 :)
  • #5
    fastcars
    Level 16  
    do zamka tylnek klapy potrzebna ci bedzie dodatkowa przesowka ktora dokupisz w aso za grosze .
    i nie baw sie w dokladanie pinow w zlacza przednich drzwi tylko przewierc sie przez wolne piny wiertlem 6 i przez ten otworek pociagnij kable
  • #7
    ranny
    Level 10  
    Swietna robota. Wielkie dzieki.

    pozdrawiam
  • #8
    ranny
    Level 10  
    Odkurze troche ten temat :D

    Jak ktos montowal centralny i mial sygnalizacje kierunkowskazami to gdzie ja wpial?? Do przekaznikow w kierownicy czy pod wlacznik awaryjnych? A moze gdzies kolo bezpiecznikow ??

    Samochod to Opel Corsa B

    dzieki i pozdr
  • #9
    woooojtek
    Level 19  
    Polecam przewody czrno-biały i czarno-zielony w lewym progu. (przewody do lamp z tyłu)
  • #10
    opermon
    Level 11  
    Witam! Podłączał ktoś może uniwersalny siłownik pod tylną klapę corsy b 3d? Planuję założyć sobie centralny na 2d+bagażnik. Z drzwiami nie powinno być problemu bo to normalka, ale nie wiem jak się zabrać za bagażnik. Zaglądałem pod tapicerkę bagażnika i nie mam zielonego pojęcia jak podłączyć siłownik żeby wszystko było ok. Znalazłem takie podłączenie http://corsa.ja.pl/forum/viewtopic.php?t=1081&postdays=0&postorder=asc&highlight=zamek&start=15, ale u mnie jest inny zamek i chyba nie da się tak podłączyć. Jakby ktoś mógł opisać lub najlepiej pokazać na zdjęciu jak wygląda podłączony zwykły uniwersalny siłownik to byłbym bardzo wdzięczny. Tak wygląda mój zamek:
  • #11
    woooojtek
    Level 19  
    Są specjalne siłowniki do tylnych klap ale nigdy nie zastanawiałem się jak to funkcjonuje. Może tędy droga. Jeżeli chciałbyś bawić się typowym siłownikiem to należałoby zablokować przycisk od klapy prętem połączonym z siłownikiem, tak jak jest to realizowane w oryginalnym układzie. Ale tutaj trzeba by założyć specjalne wsporniki pod siłownik.
  • #13
    woooojtek
    Level 19  
    Odnoszę wrażenie że ten zamek nie jest do końca oryginalny. Troszeczkę go zmodyfikowali ale niech tam. Pomysł jest pomysł. Właśnie o czymś podobnym mówiłem o zabawie z ryglem. Jeżeli chodzi o te siłowniki specjalne to one raczej służą do obracania wkładki zamka tak jak tobi to kluczyk. Przyjrzyj się jak działa ryglowanie w twoim zamku. Na pewno coś wymyślisz.
  • #14
    opermon
    Level 11  
    Jeżeli chodzi o specjalne siłowniki do klapy to w jaki sposób się je montuje, może mnie ktoś oświeci, bo widziałem jak one wyglądają, ale za bardzo nie wiem jak miałbym go podłączyć w moim przypadku. Może żeby podłączyć zwykły siłownik trzeba wymienić sam zamek. Sprawdzałem w programie Opel EPC i są właśnie dwa rodzaje zamków jeden pod centralny i drugi zwykły. Może jakbym wymienił na ten pod centralny to wtedy nie będzie problemów.
  • #15
    woooojtek
    Level 19  
    Jeżeli wymienisz na oryginalny to problemów nie będzie, no najwyżej mogą być z gotówką. A jeżeli chodzi o specjalne siłowniki do klapy bagażnika to powiem szczerze że nie wiem jak działają.
  • #16
    stawpol2
    Level 13  
    panowie podłaczyłem do czarno-zielonego i jedna strona działa natomiast druga nie miga mimo podłaczenia do przewodu obok czyli czarno-białego!!!!