Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Escort 1.8 16v ghia kombi - zimny silnik gaśnie, po 30sek trzyma 500 rpm

15 Mar 2014 05:42 2241 12
  • Poziom 1  
    Witam kupiłem escorta i niestety problem jak opisany w temacie, na zimnym silniku odpala bez problemu aczkolwiek gaśnie bo nie trzyma obrotów, po ok 30 sekundach przejechanych lub w postoju gdy utrzymam nożnie go na obrotach to wtedy nie zgaśnie ale obroty spadają do ok 350 po chwili wracają na 500 i tak silnik się kręci, dodam tylko że nie podnosi mi się temperatura wody, i zaczyna pośmierdywać benzyną w aucie, powiedzcie co to może być za problem, czy zacząć od czujnika wody ??
  • Poziom 42  
    Nie , od dobrego mechanika!
  • Poziom 15  
    Daj spokój nie istneiją dobrzy mechanicy, wiekszosć to partacze byle tylko kase brać. W samochodzie masz problemy następujące, zapach benzyny to pewnie zbiornik rozszczelnił się, a możliwe że dostęp do wieczka zbiornika (pokrywka) jest wewnątrz auta pod siedzeniami tylnymi (ale to wcale nie musi być to bo równie dobrze zapach to moze być nieprawidłowa mieszanka pod maską)

    opadajace obroty tu problem trudniejszy, to czujniki ale raczej nieprawidłowa mieszanka paliwo powietrze czymś spowodowana, wadliwe działanie czujników odpowiedzialne za sterowanie skłądem mieszanki, popraw złączkę czujnika położenia przepustnicy o ile masz trzeba obejść tą złączkę od tego czujnika lutując ją na stałe, albo jak masz przepływomierz to trzeba wyczyścić również styki w złączce, ogólnie posprawdzać kable pod maską oraz wtyczki, podobnie jakby jakiś czujnik temp powietrza w dolocie, czy też czujnik temperatury cieczy w dolocie (o ile taki tu istnieje), może silniczek krokowy nie działać jak należy również (tu też poprawić styki na wtyczkach), nie wiem co jeszcze bo nie wiem co w tym silniku siedzi i daje sygnały analogowe do komuptera sterując mieszanką, pamiętaj że po naprawach koniecznie reset centralki, (czyli odłączyć minus aku na 30 min, podłączyć i odpalić auto żeby pochodziło 3 min na jałowych 3 min na 1200 obr)

    niedziałający wskaźnik temp cieczy to prawdopodobnie zepsuty czujniczek temp cieczy prawdopodobnie wkręcony koło termostatu, albo nawet może być, że temp na zegarach pokazywana jest od ww czujniczka + czujnika temp cieczy wkręconego w dolot
    Moderowany przez Błażej:

    B o n u s napisał:
    Daj spokój nie istneiją dobrzy mechanicy, wiekszosć to partacze byle tylko kase brać.

    No ciekawie...
    B o n u s napisał:
    dostęp do wieczka zbiornika (pokrywka) jest wewnątrz auta pod siedzeniami tylnymi

    Zaglądałeś kiedyś pod tylną kanapę w escorcie?
    B o n u s napisał:
    albo jak masz przepływomierz

    Widziałeś silnik w escorcie?
    B o n u s napisał:
    może silniczek krokowy nie działać jak należy również

    Jak wyżej.
    B o n u s napisał:
    nie wiem co jeszcze bo nie wiem co w tym silniku siedzi

    Tak na prawdę, to nie wiesz, co w ogóle w tym silniku "siedzi".
    B o n u s napisał:
    pamiętaj że po naprawach koniecznie reset centralki, (czyli odłączyć minus aku na 30 min

    A czemu nie na 27 minut lub na 34?
    B o n u s napisał:
    niedziałający wskaźnik temp cieczy to prawdopodobnie zepsuty czujniczek temp cieczy prawdopodobnie wkręcony koło termostatu, albo nawet może być, że temp na zegarach pokazywana jest od ww czujniczka + czujnika temp cieczy wkręconego w dolot

    Ty na prawdę nie masz pojęcia o tym silniku!
    Za powyższy totalny stek bzdur nakładam ostrzeżenie. Choć powinno być po jednym za każdy z tych idiotyzmów.

  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Temperatura wody na zegarach nie ma nic wspólnego z temperaturą wody widzianą przez sterownik silnika. Tam są dwa osobne czujniki. Niestety nie należą do trwałych, a usterki tego od zegara, to kanon w escortach.
    W przepływomierzu możesz delikatnie przeczyścić gorący drut. Do sprawdzenia także TPS i stan IACV. Wspomniany wyżej silniczek krokowy nie może działać wadliwie z tej prostej przyczyny, że w tym silniku go po prostu nie ma. Jeśli jednak B o n u s go znajdzie, to niech mi go pokaże na jakimś zdjęciu. Chętni zapoznam się z nowymi faktami...
    Oczywiście przyczyna może leżeć gdzie indziej, więc rada emeryt2 jest całkiem słuszna.
  • Poziom 15  
    Błażej napisał:
    Daj spokój nie istneiją dobrzy mechanicy, wiekszosć to partacze byle tylko kase brać. W samochodzie masz problemy następujące, zapach benzyny to pewnie zbiornik rozszczelnił się, a możliwe że dostęp do wieczka zbiornika (pokrywka) jest wewnątrz auta pod siedzeniami tylnymi (ale to wcale nie musi być to bo równie dobrze zapach to moze być nieprawidłowa mieszanka pod maską)

    opadajace obroty tu problem trudniejszy, to czujniki ale raczej nieprawidłowa mieszanka paliwo powietrze czymś spowodowana, wadliwe działanie czujników odpowiedzialne za sterowanie skłądem mieszanki, popraw złączkę czujnika położenia przepustnicy o ile masz trzeba obejść tą złączkę od tego czujnika lutując ją na stałe, albo jak masz przepływomierz to trzeba wyczyścić również styki w złączce, ogólnie posprawdzać kable pod maską oraz wtyczki, podobnie jakby jakiś czujnik temp powietrza w dolocie, czy też czujnik temperatury cieczy w dolocie (o ile taki tu istnieje), może silniczek krokowy nie działać jak należy również (tu też poprawić styki na wtyczkach), nie wiem co jeszcze bo nie wiem co w tym silniku siedzi i daje sygnały analogowe do komuptera sterując mieszanką, pamiętaj że po naprawach koniecznie reset centralki, (czyli odłączyć minus aku na 30 min, podłączyć i odpalić auto żeby pochodziło 3 min na jałowych 3 min na 1200 obr)

    niedziałający wskaźnik temp cieczy to prawdopodobnie zepsuty czujniczek temp cieczy prawdopodobnie wkręcony koło termostatu, albo nawet może być, że temp na zegarach pokazywana jest od ww czujniczka + czujnika temp cieczy wkręconego w dolot
    B o n u s napisał:
    Daj spokój nie istneiją dobrzy mechanicy, wiekszosć to partacze byle tylko kase brać.

    No ciekawie...
    B o n u s napisał:
    dostęp do wieczka zbiornika (pokrywka) jest wewnątrz auta pod siedzeniami tylnymi

    Zaglądałeś kiedyś pod tylną kanapę w escorcie?
    B o n u s napisał:
    albo jak masz przepływomierz

    Widziałeś silnik w escorcie?
    B o n u s napisał:
    może silniczek krokowy nie działać jak należy również

    Jak wyżej.
    B o n u s napisał:
    nie wiem co jeszcze bo nie wiem co w tym silniku siedzi

    Tak na prawdę, to nie wiesz, co w ogóle w tym silniku "siedzi".
    B o n u s napisał:
    pamiętaj że po naprawach koniecznie reset centralki, (czyli odłączyć minus aku na 30 min

    A czemu nie na 27 minut lub na 34?
    B o n u s napisał:
    niedziałający wskaźnik temp cieczy to prawdopodobnie zepsuty czujniczek temp cieczy prawdopodobnie wkręcony koło termostatu, albo nawet może być, że temp na zegarach pokazywana jest od ww czujniczka + czujnika temp cieczy wkręconego w dolot

    Ty na prawdę nie masz pojęcia o tym silniku!
    Za powyższy totalny stek bzdur nakładam ostrzeżenie. Choć powinno być po jednym za każdy z tych idiotyzmów.



    Nawet nie będe komentował bo nie ma kogo, po pierwsze, znam wielu mechaników i to partacze, nie korzystam z ich usług bo można na tym wiele stracić czasu, nerwów, a nawet dużo więcej gdy zdarzy się wypadek z powodu spartaczenia przez takiego delikwenta roboty, jak zrobią coś dobrze to coś banalnego jak zmiana opony nic więcej. Uważasz, że cała moja wypowiedz jest błędem czy to tylko pokazówka? Bo takie ma zabarwienie, że cała jeżeli cała to wprowadzasz w błąd i łamiesz regulamin. Napisz co napisałem dobrze w takim razie bo ja na razie wypowiedz ma zabarwienie, że wszystko źle napisałem czym łamiesz regulamin.

    To forum nie dla nadgorliwych moderatoró tylko gdzie sie pomaga ludziom rozwiązuywać problemy. Chyba uważasz, że dla nadgorliwych moderatorów

    Wprowadzasz w błąd negując resetowanie centralki (sam napisałeś idiotyzm)! to widać twój popis napisanie by coś napisać (złamanie regulaminu). Centralka ma pamięć JEST SAMOADAPTACYJNA w 1.8 16V, jest stale pod aku jest resetowalna. Więc pozostaje przy moim zdaniu. Wiesz w ogóle co to jest samoadaptacja?

    Moderowany przez ociz:

    Zasady działów grupy Samochody

    Regulamin

    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.
    Za powyższą twórczość pozwolę sobie dać koledze kolejne ostrzeżenie.

  • Moderator Samochody
    Bonus trochę pokory, nie popisałeś się wiedzą na forum.

    Jestem tutaj trochę dłużej od Ciebie, i żeby nie fachowcy, mechanicy a nie partacze, którzy się tu udzielają, forum by zginęło.

    Bartek to co możesz zrobić to obszukać dolot czy nie bierze gdzieś "lewego" powietrza, zanim zaprowadzisz auto do fachowca...
  • Admin grupy Samochody
    B o n u s napisał:
    Nawet nie będe komentował bo nie ma kogo, po pierwsze, znam wielu mechaników i to partacze
    A od kogo chcesz pomocy na forum? Od piekarza czy mechanika?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Zaraz, ale skad ja mam wiedzieć jaki to silnik? nie podane wiec skąd wie to pan? przypuszcza pan (czyli niemerytorycznie) znalazł pan w temacie oznaczenie silnik jaki jest sterownik? bo w starszym 1.8 16v sterownik jest z samoadaptacją to wiem
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Jakie jest oznaczenie silnika? Rocznik auta? Autor tematu nie podał, ale moderator Błażej coś stwierdza coś neguje, że reset centralki samoadaptacyjnej w silniku 1.8 16v nie ma sensu, czym wprowadza w błąd wszystkich czytających temat
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Świetny temat więcej przekomarzania się niż jakiś kolwiek działań "na przód". Ja bym na twoim miejscu sprawdził przy okazji przepływkę (pożyczyć od kogoś lub ewentualnie poszukać na jakimś szrocie na próbę)