Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daf lf 55 220 z 2010 - Adblue czujnik NOx emisja powyżej 5g

ra32uk 15 Mar 2014 14:04 4761 12
  • #1
    ra32uk
    Level 8  
    Witam.Mam taki problem w moim dafie wyświetliła się kontrolka emisji i stracił moc.
    Po podpięciu do kompa wyskoczyły dwa aktywne kody NOx o za wysokiej emisji spalin.
    Wymieniłem więc filtr, zrobiłem standardowe płukanie ciepłą wodą, czyszczenie dyszy i jeden z błędów rozwiązany. Problem jest z tym który mówi-emisja przekroczyła 5g.
    Nowy czujnik nic nie zmienił, parametry podczas pomiarów komputerem dokładnie takie same jak w identycznym aucie mojego kolegi. Czy to katalizator ?
    Co o tym myślicie ? A dodam jeszcze ze to euro 5.
  • #2
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    zrób programowanie sterownika ECS-DC5 i wówczas ten drugi błąd też zniknie.A czy toi nie jest przypadkiem long time error ten drugi? A adblue nie jest rozcieńczone albo wątpliwej jakości z niepewnego źródła?
    Matematyczne prawdopodobieństwo na dwie usterki na raz jest znikome, czyż nie?
  • #3
    ra32uk
    Level 8  
    Adblue jest od "dafa" więc jestem pewien że jest dobre. Jeśli chodzi o błędy pojawiły się na raz tydzień temu. A co do programowania sterownika, to czemu programować coś co jest zaprogramowane ?
  • #4
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    Dobre pytanie.
    Aby na nie odpowiedzieć należy rozumieć strategie legislacji OBD.
    A mówi ona o tym, ze blád typu long type error nie może zostać usunięty komputerem diagnostycznym.Według przepisów EOBD po usunięciu usterki powinno sié jeździć i system sam powinie wykryć iż system pracuje już poprawnie i poprzez samodiagnozé sam powinien zgasić warning light.
    Problem w tym ze jak tu jeździć z ograniczeniem mocy oraz z denerwującá kontrolką MIL na desce?
    Dlatego my w serwisach wiemy jak iść na skróty i niejako skrócić ten proces "gaszenia" warning light właśnie poprzez przeprogramowanie sterownika.Nawet, jeżeli zainstalowana w nim wersja oprogramowania jest taka sama jak ta, która właśnie mamy w komputerze diagnostycznym a która to ładujemy podczas programowania.
    Po przeprogramowaniu o ile nie ma blédów statycznych (czyli takich, które sá generowane po przekręceniu kluczyka kiedy to system sprawdza obwody statycznie- kontroluje czy są wymagane rezystancje) bez jakichkolwiek testów emisji NoX.Wówczas nie ma żadnych blédów aktywnych-nawet tych long time errors i gasi kontrolké MIL
  • #5
    ra32uk
    Level 8  
    Opiszę to inaczej, bo chyba się nie zrozumieliśmy. Dostałem auto w spadku po jakimś "angolu" z kontrolką mil na desce i troszkę osłabł. Po tygodniu jazdy strasznie osłabł, wiec odwiedziłem warsztat i podłączyłem do kompa, wyskoczyły dwa aktywne błędy NOx, o za wysokiej emisji. Oba były "long type" .Po zabiegach opisanych wyżej, podczas jazdy testowej jeden z błędów przestał być aktywny, tak jak zresztą powinno się stać. Problem mam z tym drugim. Niby adblue działa poprawnie. Po dezaktywacji pierwszego błędu, moc wzrosła znacznie, ale nie w stu procentach. Jeździłem dzisiaj cały dzień i błąd jak był tak jest.
  • #6
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    A jak brzmi dokładnie ten pozostały, aktywny błąd? Wole po angielsku jeżeli taki masz ustawiony język interface'u.i podaj też jego kod jeżeli możesz.
  • #7
    ra32uk
    Level 8  
    Adblue NOX sensor emissions excessive 5g
    Kodu brak.
  • #8
    ra32uk
    Level 8  
    Dzisiaj zrobiłem 520 km i autko odzyskało moc w 100%. Kontrolka mil ciągle świeci, błąd ciągle aktywny a mocy nie ogranicza. Może ta informacja w jakiś sposób pomoże?
  • #9
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    Przeprogramuj sterownik ECS_DC4 i wówczas ten aktywny zniknie i jeździj dalej. Jeżeli znowu wyskoczy, to zrób test wydatku adblue.
  • #10
    ra32uk
    Level 8  
    To jest ECS-DC5 tak dla ścisłości. A co do programowania to taki mialem plan.
    Pojadę do dafa bo ja dysponuję tylko texą która DC5 nie ogarnia. Dam znać co bedzie się działo po programowaniu. Na tą chwilę wielkie dzieki.
  • #11
    kisiol
    Level 19  
    Witam. Byłem dzisiaj dafem na davie w celu przeprogramowania , aby zlikwidować błędy long time. Gość puścił programowania paramets&sowtware ESA2., ale bledy pozostały nie usunął ich. Może ktoś czemu tak się stało. Facet stwierdził że to nowy wersja sterownika i tu już się nie skanuje tych błędów.
  • #12
    swirpac
    Level 9  
    Mam podobny przypadek. Czy dobrze rozumiem że jedyną możliwością usunięcia błędów i zgaszenia kontrolki MIL jest jeżdżenie sprawnym autem tak długo aż samo zniknie?
  • #13
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    Tak .jezeli przyczyna usterki jest naprawiona I system funkcjonuje juz prawidlowo to system sam jest w stanie to zweryfikowac I zgasi kontrolké