Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf lf 55 220 z 2010 - Adblue czujnik NOx emisja powyżej 5g

ra32uk 15 Mar 2014 14:04 3729 12
  • #1 15 Mar 2014 14:04
    ra32uk
    Poziom 7  

    Witam.Mam taki problem w moim dafie wyświetliła się kontrolka emisji i stracił moc.
    Po podpięciu do kompa wyskoczyły dwa aktywne kody NOx o za wysokiej emisji spalin.
    Wymieniłem więc filtr, zrobiłem standardowe płukanie ciepłą wodą, czyszczenie dyszy i jeden z błędów rozwiązany. Problem jest z tym który mówi-emisja przekroczyła 5g.
    Nowy czujnik nic nie zmienił, parametry podczas pomiarów komputerem dokładnie takie same jak w identycznym aucie mojego kolegi. Czy to katalizator ?
    Co o tym myślicie ? A dodam jeszcze ze to euro 5.

    1 12
  • #2 15 Mar 2014 18:56
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    zrób programowanie sterownika ECS-DC5 i wówczas ten drugi błąd też zniknie.A czy toi nie jest przypadkiem long time error ten drugi? A adblue nie jest rozcieńczone albo wątpliwej jakości z niepewnego źródła?
    Matematyczne prawdopodobieństwo na dwie usterki na raz jest znikome, czyż nie?

    0
  • #3 15 Mar 2014 22:19
    ra32uk
    Poziom 7  

    Adblue jest od "dafa" więc jestem pewien że jest dobre. Jeśli chodzi o błędy pojawiły się na raz tydzień temu. A co do programowania sterownika, to czemu programować coś co jest zaprogramowane ?

    0
  • #4 15 Mar 2014 22:35
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Dobre pytanie.
    Aby na nie odpowiedzieć należy rozumieć strategie legislacji OBD.
    A mówi ona o tym, ze blád typu long type error nie może zostać usunięty komputerem diagnostycznym.Według przepisów EOBD po usunięciu usterki powinno sié jeździć i system sam powinie wykryć iż system pracuje już poprawnie i poprzez samodiagnozé sam powinien zgasić warning light.
    Problem w tym ze jak tu jeździć z ograniczeniem mocy oraz z denerwującá kontrolką MIL na desce?
    Dlatego my w serwisach wiemy jak iść na skróty i niejako skrócić ten proces "gaszenia" warning light właśnie poprzez przeprogramowanie sterownika.Nawet, jeżeli zainstalowana w nim wersja oprogramowania jest taka sama jak ta, która właśnie mamy w komputerze diagnostycznym a która to ładujemy podczas programowania.
    Po przeprogramowaniu o ile nie ma blédów statycznych (czyli takich, które sá generowane po przekręceniu kluczyka kiedy to system sprawdza obwody statycznie- kontroluje czy są wymagane rezystancje) bez jakichkolwiek testów emisji NoX.Wówczas nie ma żadnych blédów aktywnych-nawet tych long time errors i gasi kontrolké MIL

    1
  • #5 17 Mar 2014 19:54
    ra32uk
    Poziom 7  

    Opiszę to inaczej, bo chyba się nie zrozumieliśmy. Dostałem auto w spadku po jakimś "angolu" z kontrolką mil na desce i troszkę osłabł. Po tygodniu jazdy strasznie osłabł, wiec odwiedziłem warsztat i podłączyłem do kompa, wyskoczyły dwa aktywne błędy NOx, o za wysokiej emisji. Oba były "long type" .Po zabiegach opisanych wyżej, podczas jazdy testowej jeden z błędów przestał być aktywny, tak jak zresztą powinno się stać. Problem mam z tym drugim. Niby adblue działa poprawnie. Po dezaktywacji pierwszego błędu, moc wzrosła znacznie, ale nie w stu procentach. Jeździłem dzisiaj cały dzień i błąd jak był tak jest.

    0
  • #6 17 Mar 2014 20:33
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    A jak brzmi dokładnie ten pozostały, aktywny błąd? Wole po angielsku jeżeli taki masz ustawiony język interface'u.i podaj też jego kod jeżeli możesz.

    0
  • #7 18 Mar 2014 00:31
    ra32uk
    Poziom 7  

    Adblue NOX sensor emissions excessive 5g
    Kodu brak.

    0
  • #8 18 Mar 2014 22:45
    ra32uk
    Poziom 7  

    Dzisiaj zrobiłem 520 km i autko odzyskało moc w 100%. Kontrolka mil ciągle świeci, błąd ciągle aktywny a mocy nie ogranicza. Może ta informacja w jakiś sposób pomoże?

    0
  • #9 18 Mar 2014 23:47
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Przeprogramuj sterownik ECS_DC4 i wówczas ten aktywny zniknie i jeździj dalej. Jeżeli znowu wyskoczy, to zrób test wydatku adblue.

    0
  • #10 19 Mar 2014 00:56
    ra32uk
    Poziom 7  

    To jest ECS-DC5 tak dla ścisłości. A co do programowania to taki mialem plan.
    Pojadę do dafa bo ja dysponuję tylko texą która DC5 nie ogarnia. Dam znać co bedzie się działo po programowaniu. Na tą chwilę wielkie dzieki.

    0
  • #11 30 Lip 2016 20:43
    kisiol
    Poziom 19  

    Witam. Byłem dzisiaj dafem na davie w celu przeprogramowania , aby zlikwidować błędy long time. Gość puścił programowania paramets&sowtware ESA2., ale bledy pozostały nie usunął ich. Może ktoś czemu tak się stało. Facet stwierdził że to nowy wersja sterownika i tu już się nie skanuje tych błędów.

    0
  • #12 31 Sie 2016 14:14
    swirpac
    Poziom 9  

    Mam podobny przypadek. Czy dobrze rozumiem że jedyną możliwością usunięcia błędów i zgaszenia kontrolki MIL jest jeżdżenie sprawnym autem tak długo aż samo zniknie?

    0
  • #13 31 Sie 2016 14:26
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Tak .jezeli przyczyna usterki jest naprawiona I system funkcjonuje juz prawidlowo to system sam jest w stanie to zweryfikowac I zgasi kontrolké

    0