Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Primera P11 97r 2.0TD - Wolne obroty na jałowym, szarpie, przerywa

DamianVWB5 15 Mar 2014 14:33 13962 44
Bosch
  • #1
    DamianVWB5
    Level 19  
    Witam.
    Mam problem z primerą, otóż przerywa na wolnych obrotach a podczas jazdy szarpie nie da sie jechac. Tymi problemami zajał sie mechanik ale dobrze było tylko 2dni. Był podłączony komp wykrył czujnik położenia wału zostało to sprawdzone, była zanieczyszczona kostka po ponownym podłączeniu kompa nie pokazywało błędów. Owy mechanik jak on to stwierdził przepustnica miała luzy wiec wymienił tulejki. Zwiększył również obroty z 500 na 900. przy odbiorze auta od mechanika było wszystko cacy ale długo to nie trwało tylko 2 dni objawy wróciły ponownie.
    Pomoze ktos rozwiazac zagadke? Czy padający czujnik położenia wału bedzie stwarzał nawracajacy ten sam problem?
  • Bosch
  • #2
    xdave
    Level 13  
    Ja to raczej jestem benzynowy a od diesla trzymam się z daleka, ale jako że nikt nie piszę to ja napiszę :)

    Może zacznij od podstaw ? Sprawdź czy dochodzi paliwo, jak tak to czy działa pompa czy co tam jest, wtryskiwacze, czy to się dzieje na zimno czy na ciepło też..... sprawdź przy okazji ciśnienie oleju i ciśnienie w cylindrach, ustawienie rozrządu, powinno dać to jakiś obraz wstępny bo tak to sobie można gdybać tylko. Aby rozwiązać problem trzeba danych testowych. No i obowiązkowo jakiś schemat silnika by się przydał.
  • #3
    DamianVWB5
    Level 19  
    w najbliższych dniach auto ponownie stanie u mechanika. wyczytałem u wuja google ze może być to czujnik położenia wału
    Pompa dobra tak stwierdzł mechanik. 2 dni było cacy, sam mechanik próbe jazdy robił i jak on to mówił 140km/h i gaz był jeszcze pod noga, nic sie nie działo a teraz znowu
  • #4
    xdave
    Level 13  
    w takim razie jak podejrzenie pada na czujnik to zleć mechanikowi żeby sprawdzić oscyloskopem sygnał czujnika bezpośrednio na wejściu do komputera podczas tej nierównej pracy, np oscyloskopem, przy okazji inne czujniki nie ma ich wiele, myślę że da Ci to obraz już dość klarowny co jest grane

    ale jak wyjdzie ze wszystkie sygnały czujników są prawidłowe to usterki trzeba będzie szukać w mechanice raczej
  • #5
    DamianVWB5
    Level 19  
    heh pytałem mechanika o czujnik położenia wału czy da sie sprawdzić i jak powiedział- cytuje "nie sprawdzisz tego czy szwankuje trzeba podstawić drugi" to mu pojechałem ze to musi sie dac sprawdzic bo skoro dobry to po cholere wywalać 400pln na nowy bądź uzywke za 200pln
  • #6
    xdave
    Level 13  
    zmień mechanika kolego :)
    wszystkie sygnały idą da kompa za pomocą instalacji samochodowej i najlepiej właśnie na kompie sprawdzić czy te sygnały są prawidłowe, w ten sposób wykluczasz np uszkodzenie instalacji, a sam czujnik położenia to zapewne zwykły hallotron, można go sprawdzić na stole miernikiem, od bidy można dobrać podobny w sklepie elektronicznym za 5 zł a nie za 400 :)

    podstawa do działań to instrukcja serwisowa samochodu bez tego ani rusz i koszty idą w kosmos
  • #7
    DamianVWB5
    Level 19  
    zmiana mechanika bedzie dobrym rozwiązaniem ale za co kase wziął???? Nie jestem fachowcem od tych spraw ale instalacja to podstawa, czujniki itp. co do czujnika to ponoć z omegi podchodzi parametrami tylko odrobine grubszy ale da sie przerobic. zaczniemy od tego czujnika- sprawdzenie. Stwierdził ze pompa paliwa dobra. Filtr nówka. Wczesniej przed naprawą mrugała kontrolka "check engine" 10razy jak dobrze pamietam
  • #8
    xdave
    Level 13  
    nie wiem za co :) może za skasowanie błędów w kompie
  • Bosch
  • #11
    xdave
    Level 13  
    dla tego trzeba instrukcje, miernik i oscyloskop w dłoń i jazda :) problem znajdzie się w 4h wysoce prawdopodobnie, ewentualnie ciśnieniomierze jeszcze, wątpię abyś miał takiego pecha jak ja, mi np pali 20 i nie wiadomo co jest, wszystko sprawne, sprawdzone wzdłuż i wszerz
  • #12
    lukado1
    Level 20  
    a z mechanikami tam na wschodnich krańcach RP to chyba krucho...??? sposób naprawy polegający na odwiedzeniu wszystkich "mechanoznawców" to przewyższy wartość tego cuda
  • #13
    xdave
    Level 13  
    w całej Polsce krucho moim zdaniem, o dobrego mechanika trudno a o specjalistę jeszcze trudniej, moim zdaniem trzeba by znaleźć elektronika samochodowego i od tego zacząć, dać mu do ręki instrukcje i masz pan mierz każdy sygnał na kompie, chaotyczne latanie od mechanika polonezowego do mechanika od audi to bezsens, każdy będzie co innego gadał, grzebał a może to a może tamto, no i jak kolega lukado1 mówi koszty przewyższą to auto
  • #14
    lukado1
    Level 20  
    czyli wyjscia dwa:

    albo samemu naprawić - najlepsza opcja

    albo oddac na OLMET - najtańsza opcja i z doświadczenia stwierdze ze najlepsza dla takiego wiekowego diesla....
  • #15
    xdave
    Level 13  
    zawsze to jakaś opcja :) ale ja bym najpierw podłączył go do OBD i zobaczyć co pokarze, 50 zl to kosztuje a można się wiele dowiedzieć
  • #17
    DamianVWB5
    Level 19  
    niestety krucho, niby wielce znawcy a nie wiedzą gdzie szukac usterki. Samemu szukac to szukanie igły w stogu siana bez rezulatatu zdiagnozowania usterki. Auto wróciło do tego samego mechanika, zgarną 400pln za naprawe auta które było sprawne dwa dni i nie mamy zamiaru dac w ten sposób zarobić, płace i ma być sprawne ale nie na dwa dni. Podejrzenie padło na instalacje elektryczna (gdzieś uszkodzone kable) Schematy poszły w rece maechanika, jak on to twierdzi, pierwszy raz z taka usterka sie spotyka, dla mnie tez dziwne zeby nie dalo sie łatwo znaleźc usterke.

    Dodano po 27 [minuty]:

    podaje kody błedów

    13 Engine Coolant Temperature (ECT) Sensor
    czujnik temperatury płynu chodzącego silnika

    15 Control Sleeve Position Sensor (CSPS)
    czujnik kontroli położenia suwaka w pompie

    17 Adjustment Resistor
    korekta rezystora (jakiego rezystora)

    38 Fuel Cut Solenoid Valve
    odcięcie zaworu alektromagnetycznego paliwa
  • #18
    xdave
    Level 13  
    dziwne tyle na raz, ale być może jest jedna usterka z tych błędów, a reszta to rzeczy wtórne wynikające z tej jednej ..... trzeba sprawdzić
    najlepiej zrobić to tak że trzeba wymontować te części i je sprawdzić na stole, a zatem, czujnik temp to zwykle termistor, jego wartości w funkcji temperatury powinieneś mieć w książce do auta, jeżeli się da to odłączyć je i sprawdzić bez wymontowywania

    CSPS pewnie jakiś potencjometr (nie wiem bo nie używam dieslów) i j.w

    rezystor zapewne też da się łatwo sprawdzić, co to i gdzie to trzeba w książce znaleźć

    zawór, najlepiej zrobić obejście i się przejechać bez zaworu, niestety nie wiem czy odcięcie zaworu pociąga za sobą impuls w kompie który mówi mu "wyłącz silnik" - tu będzie trochę trudniej

    nie mniej 3 pierwsze powinno się dać ustalić bez problemu, z grzebaniem w instalacji to poczekaj chwile, po kolei :)
  • #20
    xdave
    Level 13  
    aa pomyliło mi się to zdanie miało być do tego adjustment :)
  • Helpful post
    #22
    xdave
    Level 13  
    ja bym najpierw sprawdził te podzespoły :)
  • #24
    DamianVWB5
    Level 19  
    99% padający czujnik położenia wału tyle zamieszania robi. Komp wykrył go tylko raz, we wtyczce miał zielono wiec dlaczego teraz go nie wykryło, usterke samego czujnika, tylko inne błedy. Jesli czujnik to koszt nie mały do 500pln nowy bo nie wiem czy jest sens wkładać używke
  • #25
    xdave
    Level 13  
    nie rozumiem co napisałeś :) spróbuj napisać to składniowo i po kolei logicznie
  • #26
    DamianVWB5
    Level 19  
    na 99% wine tych problemów i błedów ponosi czujnik położenia wału. Przy pierwszej próbie naprawy auta komputer zdiagnozował ten czujnik, po sprawdzeniu okazało sie ze wtyczka od niego jest zanieczyszczona, zielona w środku. Przy kolejnej próbie nie wskazało go juz u drugiego mechanika, tylko inne błedy. Auto ponownie wrociło do pierwszego mech ale tym razem pokazało usterke tego czujnika a jako tanszy zamiennik pasować ma z Opla Vectry B 2.0dti w cenie 90pln. Został już zamówiony. Typowy ori do nissana 450pln
  • #27
    xdave
    Level 13  
    no dobra, ale jeżeli czasem działa a czasem nie to może taniej było zregenerować wtyczkę ? niż kupować czujnik ? np zlutować 2 kable od czujnika z pominięciem wtyczki :)
  • #28
    DamianVWB5
    Level 19  
    Wiesz, auto było sprawne dwa dni po zabraniu od mechanika. Problemy wróciły i nie dało sie jechac. Lekko sie przygazowało i zdechł, falujące obroty do tego, dymienie z rury jakby na smole jeździł. Wiec nie wiem czy jest sens obejscie robic jeśli czujnik padnięty. Trudno 90pln sie odżałuje.
  • #29
    xdave
    Level 13  
    sens jest, daje to 100% pewności czy czujnik czy wtyczka, no ale skoro kopiłeś to można to już olać :)
  • #30
    DamianVWB5
    Level 19  
    Działało po wykasowaniu błedów. Ale to co usłyszałem od mechanika to mnie przeraża. Cytuje- sterownk musi zapamietac parametry jazdy i nauczyc sie jeździć. Paranoja :D

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nie do końca kupiony ale juz zamówiony w razie wu na wymowe gdyby jednak nie pasował