Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Neostrada się rozłącza wieczorami

perfecto 15 Mar 2014 17:03 4701 29
  • #1 15 Mar 2014 17:03
    perfecto
    Poziom 10  

    Od około tygodnia lub dwóch borykam się z problemem rozłączającej sie neostrady. Dzieje się to zazwyczaj w godzinach 18-20. Modem rozłącza się wtedy i zeby połączenie wróciło muszę na nowo wpiąć kabel internetowy lub zresetować router(nie załapuje on samodzielnie połączenia). Dodam, że modem podczas utracenia połączenia internetowego jest cały czas zsynchronizowany. Mam ofertę do 10mb/s, nie miałem problemów ze stabilnością od momentu po "przepięciu" do nowej linii.

    Parametry łącza:

    DSL Status: Connected
    DSL Modulation Mode: ADSL2+
    DSL Path Mode: Interleaved
    Downstream Rate: 12445 kbps
    Upstream Rate: 1112 kbps
    Downstream Margin: 14 db
    Upstream Margin: 7 db
    Downstream Line Attenuation: 28 db
    Upstream Line Attenuation: 6 db
    Downstream Transmit Power: 12 db
    Upstream Transmit Power: 10 db


    Jest to wina po stronie łącza, routera czy też jakiejś awarii? Nie mam obecnie stacjonarnego, a nie chcę tracić kilkadziesiąt złoty na infolinie. Jutro planuję iść do salonu, ale oni tam zazwyczaj nic nie wiedzą lub wciskają bujdy.

    0 29
  • #3 15 Mar 2014 19:04
    seb235
    Poziom 27  

    Podaj parametry łącza ale z czasu kiedy występują zrywania, bo podane przez Ciebie wyżej parametry są na prawdę bardzo dobre :)

    0
  • #4 15 Mar 2014 21:30
    perfecto
    Poziom 10  

    model to linksys wag200g. Służy mi wiernie już od 5 lat i nigdy nie było z nim problemów. Przed sekundą zerwało mi po raz trzeci dzisiaj internet od godziny 17.

    DSL Status: Connected
    DSL Modulation Mode: ADSL2+
    DSL Path Mode: Interleaved
    Downstream Rate: 12445 kbps
    Upstream Rate: 1120 kbps
    Downstream Margin: 12 db
    Upstream Margin: 8 db
    Downstream Line Attenuation: 28 db
    Upstream Line Attenuation: 6 db
    Downstream Transmit Power: 12 db
    Upstream Transmit Power: 10 db

    Parametry jak widać takie same.

    Sprawdzałem różnymi speedtestami i internet jest wyżyłowany(dane ze speedtesta zaraz po rozłączeniu i ponownym połączeniu: ping: 29, DL: 10,15mb/s, UL: 1,01Mb/s). Kiedyś miałem podobny problem z 6mb/s(teraz już nie ma takiej opcji). Na początku chciałem przyspieszyć internet z 1mb/s na 10, ale w salonie powiedziano mi, że na mojej linii nie da się postawić 10 mb/s. Max to 6mb/s. I faktycznie tak było. Miałem działające 6mb/s, ale były one niestabilne(rozłączanie internetu ale o RÓŻNYCH i randomowych porach dnia). Poszedłem wtedy do innego salonu w mieście i był tam ktoś ogarnięty, który stwierdził że na moim łączu faktycznie(czytaj stabilnie) mogę mieć do 4mb/s, ale u nich w usłudze nie ma takiej oferty(jedynie 1mb/s, 2, 6, 10 lub 20 w tamtym okresie). W międzyczasie znajomy miał podobną sytuację. Poszedł do salonu i mu tam zaproponowali przepięcie bliżej centrali co pozwoliło mu na podpięcie 20mb/s, a mieszka on kilka bloków ode mnie. Ja wyszedłem z tym samym wnioskiem. Gościu w salonie kazał się zgłosić do salonu, koło miejsca zamieszkania i napisać taki wniosek, ale za to w tym salonie wypierali się, że nie wiedzą o co mi chodzi. Ostatecznie ich jakoś wyperswadowałem i napisałem ten wniosek. Po około tygodniu czy dwóch na routerze zmieniły się moje parametry. W szczególności fakt przejścia na ADSL2+. 6mb/s działało od tej pory stabilnie, ba! Udałem się do salonu i przyspieszyłem prędkość z 6 do 10 mb/s. nternet działał wysmienicie. W grudniu ubiegłego roku skończyła mi się umowa. Nie mogłem jej wtedy natychmiast przedłużyć, więc musiałem założyć nową umowę pod koniec grudnia. Zapytałem się też czy będę "podpięty" w ten sam spot co poprzednio(chciałem mieć o tym pewność bo spot ten gwarantował mi stabilne i ciągłe 10mb/s, a wiadomo że umowy TPSA/orange "gwarantują" prędkość DO 10mb/s. W salonie powiedziano mi, że to ten sam spot. W domu po wpisaniu danych jeszcze tego samego dnia miałem na nowo internet. Na początku miałem jedno samoczynne rozłączenie i połączenie internetu. Wcześniej nie miałem podobnej sytuacji, ale dowiedziałem się, że to taka "przymusowa" zmiana IP raz na dobę, bo neo ma zmienne IP. Ustawiłem sobie zmianę na 4 w nocy i olałem sprawę, wszystko działało cacy. I tu od dwóch tygodni pojawił się problem z samoczynnym rozłączaniem wieczorkami w godzinach 17-21. Muszę wtedy wyjąć i wpiąć kabel adsl lub zresetować router. Dodam, że sprawdziłem parametry jakie miałem przed dwoma laty jeszcze przed przejściem na 10mb/s i różnią się one nieco od tych obecnych pomimo tego, że niby jestem "wpięty" w ten sam spot. Nie znam się zbytnio na tym, ale czy te "starsze" parametry były lepsze? Może w tym tkwi problem? Dodam też na zakończenie, że w tym czasie nie zmieniałem żadnych ustawień ani routera czy też programów antywirusowych

    DSL Status: Connected
    DSL Modulation Mode: ADSL2+
    DSL Path Mode: Interleaved
    Downstream Rate: 7450 kbps
    Upstream Rate: 639 kbps
    Downstream Margin: 29 db
    Upstream Margin: 23 db
    Downstream Line Attenuation: 26 db
    Upstream Line Attenuation: 5.5 db
    Downstream Transmit Power: 12 db
    Upstream Transmit Power: 19 db

    0
  • #5 22 Mar 2014 21:44
    perfecto
    Poziom 10  

    Więc tak. Przyszli technicy, posprawdzali, wszystko niby z internetem jest w porządku. Sprawdzili łącze na swoim routerze, potem na moim. Na moim statystyki były nawet lepsze. Ostatecznie przepieli mnie w inny punkt. Parametry podobne, trochę gorsze pod upload, ale utrzymuje 10mb/s i upload 1mb/s. Wszystko było ok, internet rozłączał się raz na zmianę IP i łączył się ponownie około 2:00. Dzisiaj zauważyłem, że rozłączył się internet około 19, ale samoczynnie się połączył, więc uznałem że to zmiana ip. A tu przed chwilą rozłączenie ponowne i nie łączy się sam, muszę zresetować cały router.


    Echh, nie wiem już co z tym robić. Oni coś wciskają, że niby router już nie wyrabia(jeżeli to prawda, to dlaczego rozłącza ciągle w tych samych porach, a parametry na nim są idealne?), a jeden gościu(technik) "groził", że obetną mi prędkość, ponieważ odległość w jakiej jestem od centrali nie gwarantuje płynnych 10 mb/s pomimo, że na stronie wyświetla mi się, że na tych parametrach mogę mieć internet do 20mb/s, a przez ponad rok miałem płynne i nieprzerywalne 10mb/s... .

    Co robić? Znowu dzwonić? Co jeżeli będą chcieli ucinać prędkość? A może to faktycznie wina routera?

    0
  • #6 23 Mar 2014 10:16
    seb235
    Poziom 27  

    A próbowali z innym profilem na twoim porcie?

    Bo generalnie tych profili to oni tam mają bardzo wiele, z różnymi parametrami usługi może warto aby sprawdzić na innym który będzie bardziej odpowiedni dla twojej linii. A tak już poza tym to technologia ADSL działa na prostej zasadzie mniejsza prędkość większa stabilność. Także generalnie radził bym najpierw sprawdzić na innym routerze i to najlepiej tych modelach co lepiej sobie radzą na słabych liniach.

    0
  • #7 23 Mar 2014 21:52
    lubieplacki116
    Poziom 10  

    Jeśli jest opcja to upgradnij firmware w tym linksysie do najnowszego

    0
  • #8 28 Mar 2014 17:24
    perfecto
    Poziom 10  

    Ciągle rozłącza...

    Sprawdziłem dane po rozłączeniu i pokazuje takie coś:

    DSL Status: Connected
    DSL Modulation Mode: ADSL2+
    DSL Path Mode: Interleaved
    Downstream Rate: 0 kbps
    Upstream Rate: 0 kbps
    Downstream Margin: 2147483647 db
    Upstream Margin: 7 db
    Downstream Line Attenuation: 28 db
    Upstream Line Attenuation: 5.5 db
    Downstream Transmit Power: 12 db
    Upstream Transmit Power: 13 db


    Podczas rozłączania dioda DSL jest cały czas aktywna, jedynie internet świeci się na czerwono. Internet się samoczynnie nie połączy do momentu jego resetu lub przepięcia kabla.

    0
  • #9 28 Mar 2014 22:17
    ciapus4
    Poziom 19  

    Witam, Jak kontrolka DSL nie mruga, to znaczy, że jest synchronizacja DSL-a z półką , lub ONU, a internet palący się na czerwono oznacza brak warstwy ATM, stawiam na modem, jak musisz go restartować, jak masz modem z tepsy czy własny ?

    0
  • #10 28 Mar 2014 23:16
    seb235
    Poziom 27  

    perfecto napisał:
    DSL Status: Connected
    DSL Modulation Mode: ADSL2+
    DSL Path Mode: Interleaved
    Downstream Rate: 0 kbps
    Upstream Rate: 0 kbps

    Downstream Margin: 2147483647 db
    Upstream Margin: 7 db
    Downstream Line Attenuation: 28 db
    Upstream Line Attenuation: 5.5 db
    Downstream Transmit Power: 12 db
    Upstream Transmit Power: 13 db


    Tradycyjne zerwanie synchronizacji :)

    0
  • #11 29 Mar 2014 01:26
    perfecto
    Poziom 10  

    Mam linksysa 200g. Problem w tym, że nie mam innego routera do sprawdzenia. Dodam, że zerwanie jest tylko ok 17-23 i to maksymalnie 1-2 razy. W dzień internet śmiga tak samo jak w nocy.

    0
  • #12 29 Mar 2014 09:30
    seb235
    Poziom 27  

    Bo w tych godzinach korzystają ludzie z internetu i zaszumienie linii się zwiększa, rada jest jedna albo kontakt z infolinią i liczyć się z mniejszym transferem, albo nie robić nic :)

    0
  • #13 29 Mar 2014 09:45
    tronics
    Poziom 37  

    Mam dokładnie ten sam przypadek na TP-link W8960N - neo 10Mb 99,9% czasu śmiga bez zarzutu, czasem raz, czasem wcale, a czasem po kilka razy o pewnej porze (czasem 12-13, czasem 17-19) skacze SNR margin upstream w cholerę wysoko i zrywa połączenie. Później się łączy i jest ok. A możliwości łącza jakie pokazuje router teoretycznie pozwalają nawet na 20Mb! Dodam, że przez pierwszy rok umowy na 10Mb nie było ŻADNEGO problemu. Nie jest to mega uciążliwe, ale jednak bywa uciążliwe, szczególnie że wywala nawet przy minimalnym ruchu internetowym. Ale na to też już mam przygotowane lekarstwo. Po zakończeniu umowy przechodzę z ADSL do FTTH. Ot nic się nie zmienia, tp, orange, jedna banda. Sprzedawać "cuda", oferować dziadostwo.

    0
  • #14 29 Mar 2014 12:20
    perfecto
    Poziom 10  

    Ja z neostradą nigdy nie miałem żadnych problemów. Po przepięciu pod adsl2+ 10 mb/s śmigało płynnie ponad rok, nigdy nie rozłączało. Dopiero po przedłużeniu umowy w grudniu zaczęły się problemy od początku marca/lutego z tym wieczornym rozłączaniem. Nawet przepięli mnie w inny punkt i ciągle ten sam problem. Skoro są wieczorne przeciążenia, to dlaczego nigdy wcześniej nie miałem takiego problemu? U mnie podczas rozłączenia statystyki routera nie szaleją, są płynne i mam płynne 10mb/s, a internet sam się nie łączy dopóki go nie zresetuje lub nie przepnę kabla telefonicznego.

    0
  • #15 29 Mar 2014 13:24
    tronics
    Poziom 37  

    @up - u mnie też statystyki są ok, ale dokładnie w momencie rozłączenia skaczą. Skąd wiem? Bo mam otwarte statystyki w karcie i jak nagle w WoT czołg przestaje odpowiadać to szybko alt-tab i widzę jak szybuje SNR i nagle disconnect. Jak nie mają infrastruktury żeby wielu użytkownikom zapewnić stabilne stałe połączenie z internetem to niech nie wciskają tego w ofercie. Jak dobrze kojarzę parę lat temu URT nakazał odpowiednie zdefiniowanie usług w tym minimalnych stabilnych parametrów łącza względem maksymalnej przepustowości więc jeśli rozłączanie nie wynika z samych parametrów łącza (a nie wynika bo 99% czasu można stabilnie i więcej przepuścić), a zbytniego chwilowego obciążenia centrali to mogą mnie w tyłek pocałować - ich wina, ich sprawa jak to załatać.

    0
  • #16 29 Mar 2014 14:11
    seb235
    Poziom 27  

    tronics napisał:
    Po zakończeniu umowy przechodzę z ADSL do FTTH.


    I zaczną się inne problemy, uwierz mi ciężko trafić na solidnego ISP :)

    Ja zaczynałem z ADSL później WiFi, ETTH, FTTH i wróciłem na ADSL2+ netii :)

    Oczywiście idealnie nie jest ale to na czym mi zależało to mam, w sensie internet działa 24/7 z serwisami VOD czy youtube problemów zero. Może demon prędkości to nie jest bo osiągam 15 - 16Mbit/s (realnie na komputerze) ale moje potrzeby spełnia.

    0
  • #17 29 Mar 2014 14:29
    tronics
    Poziom 37  

    ADSL_OK
    Neostrada się rozłącza wieczorami


    Kolego - powiedz jak z takimi dokładnie parametrami może mnie w ogóle rozłączać.
    Moment przed DC też uchwyciłem

    ADSL_FAIL

    Neostrada się rozłącza wieczorami

    Linia ma określone właściwości elektryczne i są one dość stałe - tu nie ma problemu linii czyli samo Orange ma problem ze swoimi sprzętami. I tu jak najbardziej takie problemy trzeba piętnować, bo stare prędkości wycofują, nowe wprowadzają a wciskają to na archaiczny sprzęt który potem wprowadza problemy.

    0
  • #18 29 Mar 2014 14:37
    tepek
    Poziom 12  

    Perfecto

    Zmien modulacje na ADSL (inna nazwa to G.DMT). Predkosc spadnie do 8 Mega, ale moze polaczenie bedzie stabilniejsze.

    0
  • #19 29 Mar 2014 22:16
    perfecto
    Poziom 10  

    Nie będę downgradeował łącza skoro ponad rok działało bez zarzutów. Prędzej powiem, że nie działa i zerwę umowę prawdopodobnie;). Dzisiaj na szczęście nie zrywało.

    0
  • #20 30 Mar 2014 00:52
    seb235
    Poziom 27  

    perfecto napisał:
    Nie będę downgradeował łącza skoro ponad rok działało bez zarzutów. Prędzej powiem, że nie działa i zerwę umowę prawdopodobnie;). Dzisiaj na szczęście nie zrywało.


    Sorry ale proponuje poczytać o działaniu technologi xDSL i wtedy się wypowiadać, bo nie masz racji.

    Usługa DSL przewiduje działanie na danej szybkości z uwzględnieniu parametrów linii. Ja też z tego korzystam i może owszem nie jest idealnie ale … :)

    0
  • #21 30 Mar 2014 07:32
    tronics
    Poziom 37  

    No to masz parametry mojej linii powyżej i gdzie niby sama linia tu jest winna? Właśnie! Nie jest! Więc to nie linia ogranicza i nie linia powoduje rozłączenia!

    0
  • #22 30 Mar 2014 10:29
    seb235
    Poziom 27  

    Pisane było nie raz wystarczy kontakt z infolinią i zmiana profilu :)

    0
  • #23 30 Mar 2014 17:44
    tepek
    Poziom 12  

    seb235 napisz wiecej o tym profilu. Co to jest?

    Ja przez prawie poltora roku mialem predkosc 1 mega, bylo to wtedy zglaszone, technik przyjechal, ale predkosc sie nie zmienila.
    Od okolo 1-2 miesiecy synchronizacja waha sie od 2500 do 5024 kbps. Nic nigdzie nie zglaszalem. Mozliwe, ze tak sie polepszylo od zmiany profilu? Paramatry lacza sa caly czas takie same (raczej kiepskie)

    Downstream Upstream
    SNR Margin : 12.0 6.0 db
    Line Attenuation: 60.0 31.5 db
    Data Rate: 4096 864 kbps
    POWER: 19.0 12.5 dbm
    CRC: 426 4

    0
  • #24 30 Mar 2014 18:11
    seb235
    Poziom 27  

    tepek napisał:
    seb235 napisz wiecej o tym profilu. Co to jest?


    Najprościej mówiąc na DSLAMie są różne profile, z różnymi parametrami. Jedne profile są dla linii w dobrym stanie pozwalające osiągnąć możliwie najwyższą synchronizację, są profile które podbijają moc sygnału na linii, inne zaś powodują iż synchronizacja odbywa się do większego target margin co zwiększa stabilność itd … Generalnie warto dodzwonić się do kogoś technicznego i niech coś spróbuje zaradzić aby linia się ustabilizowała.

    0
  • #25 03 Kwi 2014 21:58
    perfecto
    Poziom 10  

    Od jakichś 4 dni nie rozłączało wieczorami. Nagle dzisiaj coś mulić mi zaczyna strony. Wchodzę na speedtest, a tam pokazuje mi 100ms pingu 0,4 mb/s i upload 0.7mb/s. Odpinam kabel od telefonu, czekam kilka sekund i wpinam ponownie. Co dziwne nawet nie zerwało połączenia i nie ponawiało go na nowo. Po przepięciu znowu mam 10mb/s. Nie wiem, może teraz zamiast rozłączać po prostu zwalnia tak prędkość(w statach routera zmieniłem tylko keep alive z 30 na 20s).

    0
  • #26 03 Kwi 2014 22:24
    seb235
    Poziom 27  

    Nie no ja już nie mogę.

    Napisze chyba poradnik jak postępować w przypadku awarii:

    1 - Sprawdzamy instalację w domu czy jest poprawna
    2 - Eliminujemy awarię systemu operacyjnego poprzez uruchomienie komputera z linuksa Live CD
    3 - Zgłaszamy awarię

    Ludzie pamiętajcie o tym że do czasu zgłoszenia awarii liczycie na cud czy sam nie wiem jak to nazwać, operator nie monitoruje każdego użytkownika z osobna tylko interweniuje gdy zgłoszony jest problem. Do czasu zgłoszenia uznaje się że wszystko jest ok i nie ma podstaw do niczego. Pamiętajcie iż zgłoszona awaria to także odliczone pieniądze z rachunku za usługę która nie działa poprawnie.

    Pamiętajcie iż tutaj skrupułów nie ma, dzwońcie do upadłego oni mają obowiązek zrobić aby usługa działała prawidłowo. Jeżeli telefony nic nie będą dawać warto pokusić się o pismo z prośbą o rozwiązanie umowy z winy operatora.

    0
  • #27 04 Kwi 2014 00:01
    perfecto
    Poziom 10  

    Tak, tylko że oni mówią wina routera lub za dużej prędkości i ucinamy z 10 mb na np. 5. Ja nie mam routera drugiego by sprawdzić, a niby według ich regulaminu jak usterka nie jest z ich winy to mogą policzyć sobie za "techników".

    0
  • #28 04 Kwi 2014 00:09
    seb235
    Poziom 27  

    perfecto napisał:
    Tak, tylko że oni mówią wina routera lub za dużej prędkości i ucinamy z 10 mb na np. 5. Ja nie mam routera drugiego by sprawdzić, a niby według ich regulaminu jak usterka nie jest z ich winy to mogą policzyć sobie za "techników".


    Tylko problem w tym że technologia ADSL działa na zasadzie stabilność kosztem prędkości - tego nie przeskoczysz. Co do sprawdzenia routera warto by się było z kimś dogadać, albo twój podpiąć do kogoś linii albo twoją linię do kogoś routera.

    0
  • #29 11 Kwi 2014 20:13
    perfecto
    Poziom 10  

    Tydzień spokoju, myślałem, że już problem z głowy a tu dzisiaj znowu rozłączyło poło 20. Reklamuje tego oranga. Od kiedy orange przeją TPSA w całosci to zeszmacił tą firmę do potęgi.

    0
  • #30 08 Cze 2014 11:45
    perfecto
    Poziom 10  

    Podbijam. W maju złożyłem reklamację. Ta została rozpatrzona pozytywnie(dostałem smsa), ale nie doszła żadna korespondencja. No i tak, parametry chyba troszeczkę się zmieniły(na gorsze) i wyglądają tak:


    DSL Status: Connected
    DSL Modulation Mode: ADSL2+
    DSL Path Mode: Interleaved
    Downstream Rate: 12443 kbps
    Upstream Rate: 1069 kbps
    Downstream Margin: 16 db
    Upstream Margin: 7 db
    Downstream Line Attenuation: 29 db
    Upstream Line Attenuation: 6 db
    Downstream Transmit Power: 12 db
    Upstream Transmit Power: 13 db

    Tak czy siak od 20 dni od rozpatrzenia reklamacji był spokój, wszystko pobierało się jak żyleta, nic nie rozłączało. Przez ostatnie 3 dni rozłączył się 2 razy internet, a później połączył. Uznałem, że to dla zmiany IP, ale przez 17 dni nie rozłączał się w tym celu. Ok, wczoraj około 2 w nocy rozłączył się znowu i... tym razem nie połączył się samoczynnie, musiałem wyjąć kabel od internetu lub zresetować router. Czyli problem is back. Iść i reklamować od razu dzisiaj? Wiem, że jak raz się rozłączyło to zrobi to ponownie. Jak nie dzisiaj to może za tydzień. Trochę się boję, że mi utną prędkość, a za taką kasę nie opłaca się mieć niższego niż 10 mb/s(50zł internet + 20zł utrzymanie linii czyli razem 70 zł za sam internet).


    Aha, dodam, że jak sprawdzałem z 10 dni temu na stronie neostrady to wyskakiwało info, że "na tym nmerze możliwa jest opcja do 20mb/s", teraz wyskakuje, że tylko do 10mb/s.

    0