Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mini spawarka z zasilacza od komputera(transformator 230/24 )

marianno12 15 Mar 2014 18:49 4569 10
    marianno12
    Level 8  
    Witam ,
    Mam zasilacz od komputera i chciałbym pozbyc się z niego transformatora i zrobic z niego mini spawarkę na jakies małe elektrody , przemyślałem wszystko i stwierdziłem ze potrzebuje większego natężenia i tu mam pytanie :
    Jaki tranzystor lub układ zrobić zeby dostać wystarczające natęrzenie by spawać np. elektrodą 1 ??

Proszę o wyrozumiałość jestem jeszcze zielony :D
    bruns
    Level 30  
    Użyj "szukajki" było sporo na forum o budowie spawarki inwertorowej .
    marianno12
    Level 8  
    sorry ale z tego linku to czarna magia może jeszcze jakbym miał troche kasy to ok ale teraz potrzebuje minispawarki z transformatora i jakiegos układu zwiększającego natęrzenie a nie od razu inwertorówkę na 100A
    olekt2002
    Level 30  
    marianno12 wrote:
    Jaki tranzystor lub układ zrobić zeby dostać wystarczające natęrzenie by spawać np. elektrodą 1 ??

Bez urazy, ale tak postawione pytanie nie wróży powodzenia realizacji twojego pomysłu.
    brofran
    Level 39  
    marianno12 wrote:
    Mam zasilacz od komputera i chciałbym pozbyc się z niego transformatora i zrobic z niego mini spawarkę

Nie masz szans żadnych. Za mała moc . Daj se spokój z taka próbą.
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Z zasilacza ATX to możesz sobie zrobic co najwyżej zasilacz do eksperymentów, a nie spawarkę. Przy prądzie 40A wymaganym na 1mm srednicy elektrody, przy napięciu łuku ponad 20V potrzebujesz co najmniej 1kW mocy. To tak jakbys próbował skuterem tira z rowu wyciągnąć.
    marianno12
    Level 8