Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volkswagen Bora - podwyższenie przedniego zawieszenia

15 Mar 2014 19:57 11496 33
  • Poziom 23  
    Witam.
    Zwracam się z prośbą do osób znających się w temacie zawieszenia o poradę.
    Posiadam Borę 1.9tdi i chciałbym optymalnie podnieść przód auta.
    Teorii już tyle usłyszałem, że sam się zastanawiam nad sprzedażą auta bo nikt nie potrafi mi konkretnie pomóc.
    Mam felgi 17 profil opony 45, amortyzatory olejowe.
    Myślałem nad tym, żeby założyć opony o profilu 50 i wymianę na amortyzatory gazowo-olejowe.
    Jedni mówią, że to pomoże drudzy, że trzeba koła 16 założyć.
    Proszę bardzo o konkretne porady poprzedzone praktyką nie teorią bo wolałbym zostać przy tych kołach (17) co mam.
    Wiadomo chodzi o jak najmniejsze możliwe koszta.
    Nikt nie potrafi mi odpowiedzieć co może pomóc w 100%.
    Nie chcę być testerem bo wiadomo jeśli mam zainwestować wolałbym, żeby pieniądze zostały zainwestowane i efekt był a nie wyrzucić kasę w błoto.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Jeśli nie żal Ci auta (zawieszenia), to nadal zakładaj opony nisko profilowe (komfort jazdy jak wozem z obręczami stalowymi). Załóż koła 15-tki z oponami "65" albo 16-tki z oponami "60" a będziesz miał odpowiedni komfort jazdy i wygląd auta. Wybór zależy od Ciebie.
  • Poziom 23  
    Jeśli założę 16 to na komfort się to przełoży ale auta do góry nie podniesie? Chodzi mi o to, że jest dość nisko i problem jest z krawężnikami czy koleinami bo osłonę obcierają.
  • Admin grupy Samochody
    Amortyzator nie ma nic wspólnego z wysokością auta.
    Sprężyny owszem.
  • Poziom 23  
    Sprężyny wymieniałem kilka mc temu na nowe.
  • Admin grupy Samochody
    A właściwie dobrane? Amortyzatory sportowe czy ori? Sportowe są krótsze.
  • Poziom 23  
    Sprężyny są oryginalne nie sportowe, te stare sprężyny były chyba minimalnie krótsze już dokładnie nie pamiętam, amorki są chyba oryginalne z tego co mechanik mówił. Można to jakoś samemu sprawdzić?.
    Już sam się teraz zastanawiam czy tych kół nie zmienić na 16...
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    Teraz weź miarkę i podejdź do bory na parkingu i zmierz wysokość od podłoża do rantu błotnika. U siebie i w kilku autach stojących na parkingu. (borach lub golfach 4 oczywiście)
  • Poziom 23  
    T5 napisał:
    Teraz weź miarkę i podejdź do bory na parkingu i zmierz wysokość od podłoża do rantu błotnika. U siebie i w kilku autach stojących na parkingu. (borach lub golfach 4 oczywiście)

    Serio piszesz czy się nabijasz teraz?
  • Admin grupy Samochody
    Nie nabijam się.
    Nie widzę tego. Dlatego proszę o pomiar.
  • Poziom 23  
    Ok dziś nie mam możliwości ale kolega ma golfa tylko na 15(nie ma to znaczenia?) więc jutro postaram się napisać porównanie, wiem tyle, że przedni hokej ma wyżej jakieś 3cm bo kiedyś się go pytałem.
  • Poziom 24  
    Zawieszenie gwintowane. Po 2 chcesz pozostać przy 17 o chcesz żeby stała wysoko? Wstyd jeździć taka kobyłą.
  • Poziom 23  
    Teraz jest na 17 i jeśli chodzi o efekt wizualny to jest zdecydowanie dużo lepszy niż bory na 15 czy 16.
  • Poziom 24  
    To pogódź się ze wygląd auta nie idzie w parze z komfortem jazdy po krawężnikach.
  • Poziom 23  
    Dlatego właśnie napisałem co zrobić, a dokładnie jeśli rzeczywiście zmiana kół wyeliminuje mi kwestie wyżej opisane to jeśli nie ma innego wyjścia tak zrobię.
  • Poziom 35  
    Ważny jest wygląd auta i komfort jazdy, ale w tym aucie (mam Golfa IV tdi) ważniejsze jest bezpieczeństwo silnika, gdyż ma on zbyt nisko wysuniętą miskę olejową oraz nisko osadzony zderzak wraz z dodatkami. Uszkodzenie miski olejowej w silniku, to zazwyczaj koniec jazdy.
  • Poziom 23  
    Staszek49 napisał:
    Ważny jest wygląd auta i komfort jazdy, ale w tym aucie (mam Golfa IV tdi) ważniejsze jest bezpieczeństwo silnika, gdyż ma on zbyt nisko wysuniętą miskę olejową oraz nisko osadzony zderzak wraz z dodatkami. Uszkodzenie miski olejowej w silniku, to zazwyczaj koniec jazdy.

    Niestety już doświadczyłem uszkodzonej miski dlatego też napisałem ten temat.
    Jakie masz koła u siebie? Jak auto zachowuje się na wybojach itd.?
  • Pomocny post
    Poziom 2  
    Ja mam Golfa IV. W moim przypadku wymiana sprężyn pomogła zdecydowanie. Podniosła auto o dobre 5 cm, choć nie były one oryginalne, ale nowe. Pytanie: założyłeś oryginalne nowe czy używane?
  • Poziom 23  
    Sprężyny nowe KYB-a z tego co pamiętam.
  • Poziom 2  
    Na oryginalnych sprężynach masz oznaczenie twardości czterema kolorami. Jeśli twoje są inne, to mogą być za miękkie, np. do benzyny, i zwyczajnie pod obciążeniem diesla, który jest cięższy - siadają.
  • Poziom 23  
    Te były dobierane do diesla pod dany model, silnik, moc etc.
    Dziś zmierzyłem odległość od podłoża do nadkola na 17 i zmieniłem koło na 16(205/55/16) w obu przypadkach 63cm.
    Ktoś pisał na innym forum 66/67cm także coś jest nie tak może te amorki jakieś są inne.
    Można w ogóle amortyzatory jakoś bardziej wsunąć w te tuleje i są niżej?
  • Poziom 23  
    W sensie w te mocowania dokładnie nie wiem jak to się nazywa. Chodzi mi o to czy można je jakoś źle zamontować czy nie ma takiej opcji?

    Dodano po 42 [minuty]:

    Kolega zmierzył swojego golfa też jest 66cm już nic nie rozumiem co jest nie tak :(
  • Pomocny post
    Poziom 9  
    Witam
    Ja mam bore na 15 tez była niska. Założyłem tuleje na przednie amortyzatory około 2,5 cm
    trochę pomogło. Koszt nie duży.

    Po dzisiejszych pomiarach wysokość u mnie to 69cm
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Nie wiem jak masz w aucie zrobione zawieszenie ale ja już podnosiłem samochód u mechanika co nie raz to robił. Wymiana sprężyn na nowe nie zawsze pomaga zazwyczaj rzadko chyba że inne niż oryginał. Np do vectry wsadzał od omegi i podniosło to np tył. Ja w fordzie inaczej zrobiłem wstawił mi tulejki pod kielich na którym siedzi sprężyna. Ten sposób najprostszy i najlepiej można ustawić wysokość . Nie zawsze się tak można i pozostaje szukanie sprężyny wyższej od innego modelu auta. Teraz będę podnosił zawieszenie w audi bo po wstawieniu butli od gazu 60litrów tył siedzi jak kaczka. Jak coś podpytam mechanika i poradzi co z tym zrobić.
    Jeśli kolega chce podnieść to trzeba doradzić jak to zrobić a nie oceniać jego decyzje z miarka podłóg innych samochodów i decydować za niego czy słusznie podnosić chce czy nie. Mając takie felgi i chcąc podnieść nie robi nic złego to tylko kwestia gustu i wyglądu samochodu którym tylko on będzie jeździł nie my.
  • Poziom 23  
    Mam pytanie odnośnie zawieszenia gwintowanego.
    Na aukcjach są po 600zl i wyżej, czy da się podnieść tym czy to tylko do obniżania?
    Czytałem gdzieś, że gwintowane to kilka tys. więc czym to się różni?
  • Poziom 14  
    Volkswagen Bora - podwyższenie przedniego zawieszenia
    wysyłam ci fotkę o co mi chodziło z tujeką.
    Zdjęcie amora z kielichem na którym spoczywa sprężyna, jeśli coś podobnego masz to kielich opiera sie o takie występy na amorze i wtedy możesz podłożyć tulejkę pod kielich co podniesie go a razem z nim sprężynę do góry.
    Ale widzę ze do Bory na przód amor jest z kielichem kupowany czyli ten sposób na przód nie wyjdzie. Sprężyny do bory są podobno takie same do golfa i a3 przynajmniej tak producenci piszą. Jeśli tak to popróbuj z sprężyną od a4 jak dobrze pamiętam kiedyś ktoś o tym wspominał. Zmierz wysokość średnicę sprężyny i zobacz jaki ma kształt to sklepu idź i szukaj po katalogach lub na necie i po wymiarach dobieraj z innych samochodów powinieneś coś znaleźć.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Na twoim miejscu pojechał bym do ASO VW na oględziny, majątku to nie kosztuje, a widzieli takich zawieszeń setki, pewnie dojdą co jest. Nie musisz tego przecież u nich wymieniać, ale powiedzą ci co i jak.
    Pewnie kupiłeś obniżone auto na 17tkach, a na wepchnięcie dużych kół z jednoczesnym obniżaniem jest kilka patentów.
  • Poziom 14  
    contactservice napisał:
    Mam pytanie odnośnie zawieszenia gwintowanego.
    Na aukcjach są po 600zl i wyżej, czy da się podnieść tym czy to tylko do obniżania?
    Czytałem gdzieś, że gwintowane to kilka tys. więc czym to się różni?

    gwintowane zawieszenie to amor który ma na swoje obudowie gwint. Za pomocą dołączonej nakrętki regulujesz wysokość auta podnosząc lub opuszczając kielich na którym osadzona jest sprężyna. Większości to jest używane do opuszczania ale nie znaczy że nie można podnieść. Czy będziesz miał możliwość danym zestawem gwintowanym podnieść swoje auto jest prosty sposób. Musisz zmierzyć wymiar amora od podstawy sprężyny tam gdzie styka się z kielichem do otworu gdzie amor jest przykręcany przy kole do piasty. Ten wymiar porównasz z wymiarem na gwintowanych amorze mierząc w ten sam sposób i zobaczysz czy będziesz miał możliwość odkręcenia o kilka cm w celu podniesienia.
    Ceny to wiadoma sprawa nie liczy się tylko trwałość gwintów nakrętki itp ale i samego amora. Wydać 600zl i podnieść auto tak jak się chce ale z powodu złych amorów możesz bać się przekraczać 80km/h bo amory słabej jakości.
    Jak chcesz bawić się w gwintowane to czytaj opinii ludzi co już maja szkoda wywalić kasę na firmę która ładnie się reklamuje wciskając chińska tandetę.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Najtańsze na którym da się bezpiecznie jeździć produkuje firma ta technix.