Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Homelite LX-30 bandit - Silnik z piły jako napęd roweru

Młody3123 15 Mar 2014 20:03 3024 20
  • #1 15 Mar 2014 20:03
    Młody3123
    Poziom 14  

    Witam was wszystkich serdecznie!! Nie wiem czy to dobre miejsce jeśli nie to przepraszam.

    Idzie wiosna więc robiłem porządki we wszystkich pomieszczeniach koło domu.

    Mam w garażu rower na 24 calowych kołach ,wystarczy napompować koła i jest gotowy do jazdy.
    mam piłę z 1995 roku HOMELITE LX-30 Bandit nie znam parametrów ale jest to bardzo lekka piła do przydomowych prac. Widziałem na internecie filmy na których źródłem napędu roweru jest właśnie silnik z piły.
    Zdaję sobie z tego sprawę ,że to może być wolne,słabe itd itp...
    Nie chodzi mi o szybką jazdę ale bardziej mi zależy na zabawie z budową tego pojazdu. Mam części z jeszcze innego roweru mam tam wolnobieg łańcuch manetki małe kółeczka...

    Ten film mi się spodobał i zachęcił do budowy https://www.youtube.com/watch?v=6WwxqwPZYRU


    Bardzo proszę o pomoc przy budowie tego pojazdu.
    -Zamierzam zrobić przekładnię 10/1
    -Ponieważ nie chcę trzymać kierownicy jedną ręką a drugą trzymać gazu chcę zastosować manetkę od jakiegoś motoru/motoroweru czy to się uda.
    -Ile takie coś może palić?
    -Może przekładnia 10/1 jest za mała to nie chcę aby ten silnik chodził bardzo głośno. moja waga to 50 kg rower waży 13 kg.
    Jak widać na zdjęciu piła jest nie duża jest długości 0,5 litrowej puszki z farbą.Spokojnie mieści sie na bagażniku z tyłu roweru. Zauważyłem ze zębatka która służy do napędu łańcucha dociśnięta jest nakrętką i pierścieniem więc nie ma problemu z zamontowaniem zębatki z roweru.
    Jak już pisałem chodzi mi tylko o przyjemność i zabicie czasu. Proszę nie pisać ,że lepiej zostawić rower w spokoju mam 6 rowerów a ten stoi i sie kurzy kilka razy miał być sprzedany ,a jeśli chodzi o piłę to też mam 2 piły husqvarnę i tą homelite. Czekam na podpowiedzi. Z góry dziękuję

    Oto fotki"

    https://obrazki.elektroda.pl/2229355900_1394906841.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/4916381800_1394906838.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/7235230700_1394906835.jpg

    0 20
  • #2 15 Mar 2014 20:55
    2056504
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 15 Mar 2014 20:59
    Młody3123
    Poziom 14  

    Chodzi mi o to aby właśnie nie jeździć na pełnych obrotach. Zależy mi na prędkości 40-50 km/h.

    0
  • #4 15 Mar 2014 21:05
    2056504
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 15 Mar 2014 21:12
    Młody3123
    Poziom 14  

    mogę zrobić góra 20:1.

    Powiedz czemu musi być większe przełożenie?? czy tu chodzi tylko o prędkość czy o to ,że pojazd może nie ruszyć z miejsca??

    0
  • #6 15 Mar 2014 21:16
    2056504
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 15 Mar 2014 21:21
    Młody3123
    Poziom 14  

    ok rozumiem. Powiedz mi czy przy mojej wadze i wadze roweru rusze z miejsca bez pomocy dla silnika?? Nie muszę ruszać z piskiem opon wystarczy mi abym przynajmniej ruszył jak już ruszy to da rade. Pewnie myślisz ze jestem bardzo uparty ale ja jeśli się za coś biorę to zwykle robię to do końca.

    0
  • #8 15 Mar 2014 21:24
    2056504
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 15 Mar 2014 21:31
    Młody3123
    Poziom 14  

    A czy ta przekładnia 20:1 wystarczy??

    0
  • #10 15 Mar 2014 21:54
    2056504
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 15 Mar 2014 22:03
    Młody3123
    Poziom 14  

    czyli lepiej zostawić tą piłę w spokoju??

    Oczywiście nie ma problemu z zamontowaniem tego na rower bo już to obczaiłem. zrobie to w kilku krokach::

    1- zdejmę prowadnicę
    2-wykręcę nakrętkę sprzęgła i założę najmniejszą zębatkę
    3-przymocuję silnik do bagażnika w rowerze
    4-pociągnę łańcuch
    5-jazda próbna

    Jeśli się nie uda lub napotkam jakieś inne problemy demontuję piłę zakładam z powrotem zębatkę zakładam prowadnicę i piła dalej bedzie piłą :D

    Dodano po 59 [sekundy]:

    czyli lepiej zostawić tą piłę w spokoju??

    Oczywiście nie ma problemu z zamontowaniem tego na rower bo już to obczaiłem. zrobie to w kilku krokach::

    1- zdejmę prowadnicę
    2-wykręcę nakrętkę sprzęgła i założę najmniejszą zębatkę
    3-przymocuję silnik do bagażnika w rowerze
    4-pociągnę łańcuch
    5-jazda próbna

    Jeśli się nie uda lub napotkam jakieś inne problemy demontuję piłę zakładam z powrotem zębatkę zakładam prowadnicę i piła dalej bedzie piłą :D

    0
  • #12 15 Mar 2014 22:09
    2056504
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 16 Mar 2014 08:04
    2056504
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 16 Mar 2014 12:15
    Młody3123
    Poziom 14  

    dobra widze ze z tym wiecej roboty niż pożytku. Znalazłem takie coś :

    http://allegro.pl/silnik-50-do-roweru-rowerowy-skuter-promocja-i4041236963.html

    Co o tym sądzisz? czy faktycznie pojedzie to 55 km/h??



    w sumie za skuter dam 2000zł do tego przeglądy rejestracje itd 200 zł

    a tutaj kupie sam silnik za 475 zł poskładam i mam rower z silnikiem którego nie trzeba rejestrować tylko lać i jechac.

    czy warto to kupić??

    0
  • #16 16 Mar 2014 12:40
    2056504
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 16 Mar 2014 13:43
    Młody3123
    Poziom 14  

    no ja wtedy bym zamontował to na rower ze średnicą kół 26 cali.

    Dodano po 20 [minuty]:

    Powiedz czy to naprawde się opłaca bo na necie chwalą ,że dużo km tym zrobili a nawet tu na forum czytałem ,że często są z nimi problemy. Z drugiej strony wole rower z silnikiem niż skuter.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Jaki stosunek benzyny do oleju musi mieć ten silnik?? Proszę o szybką odpowiedź

    0
  • #18 16 Mar 2014 14:19
    cezary 603
    Poziom 12  

    Silnik ten według mnie ma dość ,, upierdliwy '' rozruch . Na allegro kiedyś widziałem identyczne silniki z rozruchem ręcznym , szarpanka , może to będzie jakąś alternatywa .

    0
  • #19 16 Mar 2014 14:26
    Młody3123
    Poziom 14  

    co to znaczy "upierdliwy"? Czy to znaczy ,że jak się rozpędzę rowerem i puszczę sprzęgło to silnik nie chce zapalić?? Powiedzcie mi jaką mieszankę stosowować tzn ile benzyny na ile oleju ?? 1:25 , 1:50 ...??

    Jak jest z awaryjnością tychże silników chodzi. raczej rzadko będę jechał te 55 km/h zwykle będę jeździł ok 40-45 km/h mi tyle wystarczy. Będę jeździł na trasach 10-25 km w jedną stronę. silnik nie będzie żyłowany na maksymalnych obrotach.

    0
  • #20 16 Mar 2014 23:25
    Motorbike
    Poziom 21  

    Lepszy silnik dedykowany do roweru niż przeróbka z piły.

    Przeróbką z piłą nie warta, zachodu, dużo rzeźbienia a efekt będzie mizerny.

    Pilarkę sprzedaj jak ci nie potrzebna.

    0