Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH 480 2008 rok - Zbyt wysokie cisnienie powietrza w skrzyni biegów.

lutek19781 15 Mar 2014 21:46 5595 9
  • #1 15 Mar 2014 21:46
    lutek19781
    Poziom 13  

    Witam.Mam problem w volvo fh 480 skrzynia automat (I SHIFT).Może ktoś mi pomoc w rozszyfrowaniu tych błędów.
    MID 130 PID 37 FMI3
    MID 130 PID 37 FMI0
    Dziękuje serdecznie za pomoc.

    3 9
  • #2 17 Mar 2014 18:39
    macaroni1
    Poziom 12  

    Witam serdecznie ale rozszyfrowałeś sam. zbyt wysokie ciśnienie w skrzyni biegów, FMI 0 wartość poza poza zakresem roboczym, natomiast FMI 3 zbyt wysokie napiecie lub zwarcie. Prawdopodobnie uszkodzony czujnk w s.b. .Pozdrawiam

    4
  • #3 24 Mar 2014 00:18
    lutek19781
    Poziom 13  

    Dziękuje za pomoc,dam znać po wymianie czujnika.Może wiesz co oznaczają te błędy?.
    SID 70 FMI10
    SID74 FMI 10
    SID 75 FMI 1

    0
  • #4 13 Kwi 2014 08:13
    coralgol1976
    Poziom 16  

    "dam znać po wymianie czujnika" - tak jak wszyscy, aż po kolejne zalogowanie z nowym problemem....

    PS.
    Do tego błędu można przywyknąć, nie ma żadnych powiązań z tym błędem i nieprawidłowym funkcjonowaniem układu napędowego...

    3
  • #5 18 Kwi 2014 22:38
    lutek19781
    Poziom 13  

    Auto pojechało w trase,kierowcy to nie przeszkadza.Moj szef uważa że jest zbędne wydawanie 1ooo zł.Dziękuje za pomoc.

    2
  • #6 19 Kwi 2014 00:21
    perosto
    Poziom 8  

    Może wystarczy wymienić zawór ograniczający ciśnienie na butli ( koło czterodrożnego ) ? dot. zbyt wysokiego ciśnienia w skrzyni biegów. Skrzynia jest sterowana z 1 układu, zawór ten ogranicza ciśnienie coś do ok 8,5 bar.

    3
  • #7 19 Kwi 2014 15:22
    markus-19
    Poziom 18  

    wysokie ciśnienie skrzyni w przypadku prawidłowo działającego czujnika może doprowadzić do usterki silnika w postaci uszkodzenia uszczelniaczy. dość często w takim przypadku auto gaśnie. jeżeli jest przerwa na przewodzie silnik będzie pracował normalnie, wygeneruje jedynie usterkę elektryczną tego czujnika. upewnij się że odma jest drożna i kolekcjonuj km. gdyby silnik gasł odłącz czujnik :)

    Dodano po 10 [minuty]:

    ups, opisałem usterkę skrzyni korbowej, a jak dokładnie brzmi treść błędu? nie bardzo kojarzę żeby Ishift miał jakiś czujniik na zasilaniu pneumatyki samej skrzyni...

    0
  • #8 19 Kwi 2014 15:33
    coralgol1976
    Poziom 16  

    markus-19 napisał:
    wysokie ciśnienie skrzyni w przypadku prawidłowo działającego czujnika może doprowadzić do usterki silnika w postaci uszkodzenia uszczelniaczy. dość często w takim przypadku auto gaśnie. jeżeli jest przerwa na przewodzie silnik będzie pracował normalnie, wygeneruje jedynie usterkę elektryczną tego czujnika. upewnij się że odma jest drożna i kolekcjonuj km. gdyby silnik gasł odłącz czujnik :)

    Dodano po 10 [minuty]:

    ups, opisałem usterkę skrzyni korbowej, a jak dokładnie brzmi treść błędu? nie bardzo kojarzę żeby Ishift miał jakiś czujniik na zasilaniu pneumatyki samej skrzyni...


    :) Dobrze Markus, że sam się poprawiłeś ... już miałem pisać co myślę o takiej pomocy hehe
    W każdym razie czujnik ciśnienia skrzyni biegów znajduje się w płycie sterującej skrzyni... Czujniki pewnie potaniały, ale robocizna kosztuje. Trzeba poderwać płytę :)

    1
  • #9 04 Gru 2014 17:02
    zorba1973
    Poziom 12  

    Czy ten błąd ,, MID 130 PID 37 FMI 0 - ciśnienie powietrza, skrzynia biegów, wartość zbyt wysoka '' w czasie gdy jest aktywny objawia się jakąś inną pracą skrzyni ??? Bo u mnie gdy jest on aktywny ( raz jest a raz nie ) to jest tak że wybieram A czy M na wyświetlaczu pojawia się np; 3 bieg ale skrzynia tego biegu nie wkłada. Wkłada go dopiero gdy zaczynam dodawać gazu.
    I czy skrzynia jest zasilana powietrzem przez indywidualny dla niej zawór ograniczający powietrze bo na zegarach mam równo po 8bar.

    4