Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B6 1,9 TDI BLS - nierówna praca po odpaleniu

shawping 16 Mar 2014 10:49 5646 3
  • #1 16 Mar 2014 10:49
    shawping
    Poziom 8  

    Jestem posiadaczem B6 1,9 TDI BLS od pół roku. Mam z nim trochę kłopotów. Rano jak go odpalam zimnego to nierówno przez chwilę pracuje(nie zawsze). Wczoraj podłączyłem komputer. Sprawdziłem kanał 13( wartości bliskie 0 ) kanał 23 (na zimnym -60 potem spada do -20) i kanał 18 ( na wolnych obrotach pokazuje 0 a po puszczeniu gazu 128 jak sprawdzałem wcześniej to pokazywał po puszczeniu gazu 4). Nie wiem jak to zinterpretować.
    Kolejny problem i w sumie największy to szarpanie przy równej jeździe przy ok. 2500 obr. (na 5 biegu to ok. 120 km/h) wystarczy troszeczkę mocniej dodać gaz i przestaje. Nie mam żadnych problemów z przyśpieszaniem.
    No i niechcący mi wyszedł podczas podłączenia pod komputer jeszcze jedn kwiatek. Vag Can pro ma możliwość testu elementów wykonawczych i mogę wymusić mruganie kontrolki silnika, świec żarowych natomiast nie mogę zapalić kontrolki od dpf(przy odpalaniu samochodu tez mi się nie zapala, nigdy jej nie widziałem) W kanale 68 zapełnienie popiołem pokazuje 0, wartość z czujnika różnicy ciśnień 0, w kanale 75 % wypełnienia 0 a temperatura przed i za filtrem -276,0 stC. Czy ja aby na pewno ten filtr jeszcze mam?

    0 3
  • #2 16 Mar 2014 12:10
    poldy
    Poziom 10  

    wypadało by podłączyć pod coś firmowego bo kabelkom to ja nie ufał bym tak na 100%.
    czy auto masz od nowości być może ktoś wywalił filtr jakimś sobie znanym programem.
    a szarpanie to pompowtryski sprawdzić

    0
  • #3 16 Mar 2014 12:20
    tzok
    Moderator Samochody

    poldy napisał:
    a szarpanie to pompowtryski sprawdzić
    ...ja bym zaczął od prostszych i tańszych testów, jak np. potencjometr pedału przyspieszenia. Dalej - porządne logi dynamiczne.

    0
  • #4 16 Mar 2014 13:47
    shawping
    Poziom 8  

    https://rapidshare.com/share/0780072F79CFD4A7CC9251BAE2B8E052

    W tym pliku są zrobione logi. Nie wiem czy dobrze to zrobiłem. Najpierw blok 13, 23, 18 na postoju potem podczas jazdy. Następnie blok 3, 10, 11 na postoju a potem w czasie jazdy.
    Dodatkowo żadnych błędów komputer nie widzi. W czasie przyśpieszania na 1 i 2 biegu między 2 a 3 tys obr. nie chce jechać, szarpie, jak mocniej depnę to się tak jakby odblokuje i idzie dalej normalnie.
    Dodatkowo zauważyłem, że króciec od pompy tandemowej jest luźny i zapewne nieszczelny(ten od podciśnienia).
    Używam Vag Can Pro także chyba odczytom można zaufać. W czasie jazdy zapełnienie dpf nie zmienia się, wartość z czujnika różnicy ciśnień cały czas 0, temperatura przed i za dpf cały czas -276st.C. Zmienia się tylko temperatura z czujnika w turbinie.
    Nowe fakty:). Przejechałem autem około 100km. W trasie było wszystko ok. W mieście nie chce w ogóle przyśpieszać. Na pierwszym biegu dochodzi do 2,5tys. obrotów i dalej nie idzie tylko szarpie, drugi bieg to samo. Jak dłużej przytrzymam wciśnięty na maxa gaz to po chwili szarpania zaczyna jechać dalej tyle, że za autem kupa siwego dymu. Po paru próbach takiego przyśpieszenia wywaliło błąd p0299(regulacja ciśnienia doładowania,nieosiągnięta granica regulacji) Świeciła się lampa od świec. Zgasiłem auto i po ponownym odpaleniu już się nie zapaliła. Teraz raz auto jedzie normalnie a raz przycina. Czy mam juz zamawiać nowe turbo? Dodam, że obecne ma delikatnie luźny wirnik.

    2