Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson S51 Electronic - Nie chce zapalić

07 Kwi 2005 00:44 15935 23
  • Poziom 20  
    Witam.... Piszę na forum bo już nie wiem co jest grane... Silnik nie chce zapalić pomimo tego że jest iskra, paliwo dochodzi, zapłon jest ok i paliwo w komorze pływakowej też ma według mnie odpowiedni poziom... Przyjechałem pewnego dnia do domu moim Simkiem, postawiłem go do piwnicy normalnie i na drugi dzień już nie dało się go uruchomić.... Kiedy walę w kopnik, paliwo kapie z kolanka od tłumika... Pierścienie są ok bo ściągałem cylinder, zimmeringi nowe bo robiłem remont miesiąc temu.... Kiedy zdjąłem cylinder okazało się że jest dość dużo paliwa zgromadzonego w komorze wału korbowego.... Wylałem to... i zatankowałem nowej benzyny.... Motorek zapalił (na pych) przejechałem 10 km i znowu to samo..... nie da się uruchomić.....

    Mój gaźnik to 16N3-3

    Jeśli ktoś spotkał się z podobną awarią... proszę o pomoc!!!

    Z góry dziękuję.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    a czy jak kopiesz to swieca jest mokra czy sucha .jak sucha to przeczysc gaznik bo jest gdzies zapchany jak zalewa swiece to sprawdz pływak czy nie jest padniety ewetualnie wyreguluj .jak miałem podobna usterke gdy w baku nazbierało sie troche syfu ale po wyczyszczeniu baku zalozylem filtr paliwa na przewodzie paliwowym
  • Poziom 20  
    Świeca jest mokra jak kopie.... Dzisiaj będę kombinował z gaźnikiem, bo chyba podaje za dużo paliwa... Jak motorek postoi z dzień, to wtedy przy pierwszym kopnięciu na chwile zapala, ale zaraz potem gaśnie i świeca jest zalana. Spróbuję zmienić dyszę główną z 70 na 50, może sie rozkalibrowała... Ale piszcie co może być jeszcze przyczyną.....
    Z góry dzięki....
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Za wysoki poziom paliwa
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Zalewa Ci świecę. Wykręć gaźnik zlej paliwo i dmuchaj w rurkę doprowadzającą paliwo. W normalnej pozycji (pływak na dole) musi się dać wdmuchiwać powietrze. Obracając go do góry "nogami" już nie powinno. Jeśli nadal się da to pływak do regulacji.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    sprawdz plywak czy nie jest uszkodzony najlepiej jest sprawdzic plywak
    wkladajac go do jakiejs cieczy (benzyna, woda) i dmuchac w rurke doprowadzajaca paliwo
  • Poziom 20  
    Pływak jest nowy i zaworek odpaliwa też... Był wyregulowany dobrze bo przejchałem simkiem 200km i nic sie nie działo... Dopiero tydzień temu przyjechałem nim i normalnie zgasiłem. Na drugi dzień już sie nie dało go odpalić.... Nie wiem czy gaźnik by się mógł tak szybko rozregulować.... Czyściłem gaźnik i przedmuchiwałem... Nic to nie dało... Zaworek działa i pływak jest ok...
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    A czy przerywacz zapłonu jest dobry.
  • Poziom 20  
    Tak tu jest elektroniczny zapłon ale jest ok..... wcześniej też myślałem że to ta przyczyna, ale jednak nie, bo iskra jest regularna i mocna, świeca, cewka, kabel i fajka też są dobre. Zapłon jest ustawiony na pewno dobrze bo jak motorek postoi dzień to zapala na chwile, potem gaśnie i jest zalany.... Poza tym już próbowałem ustawiać zapłon i to nie dawało rezultatu.... Chyba jednak będę szukał przyczyny w gaźniku...
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Przyczyną zalewania może być tylko słaba iskra lub nadmiara paliwa. Jeśli układ zapłonowy i gaźnik jest OK to jest to trochę dziwne. Na Twoim miejscu jescze raz bym rozebrał gaźnik i dokładnie wszystko sprawdził. Może nie dokręciłeś dyszy lub innej części i od drgań poluzowała.
    Jak byłem nowym użytkownikiem Simka. a było to jakieś 15 lat temu to też miałem problem z zapalaniem, ale opanowałem to do perfekcji. Poprostu odkręcam kranik, kopię 2-3razy, przekręcam kluczyk i pali zawsze!!! Może też Ci ten sposób pomoże.
  • Poziom 20  
    Dzisiaj rozebrałem silnik na pół, bo uszczelka między karterami już mi zaczęła przeciekać, sprawdziłem zimmeringi i zastąpiłem uszczelkę silikonem.... A przyczyną jest na 100% gaźnik.... bo jak go poskładałem to nie chciał zapalić bo go zalewało... zdjąłem gaźnik i bez gaźnika zapalił od pierwszego.... ale go szybko wyłączyłem bo by sie zatarł.... potem zmniejszyłem poziom paliwa w komorze pływakowej i odpalił... pojeździłem chwile ale jak chwile pochodzi na wolnych obrotach to ma problem wejść na wysokie.... a jak się zakręci kranik i chwile poczeka to jest moment że bardzo szybko reaguje i wchodzi na obroty tak jak powinien..... Czyli trzeba by było jeszcze zmniejszyć poziom paliwa w komorze pływakowej..... Mam pytanie.... mam teraz w gaźniku dyszę 70 i czy jest sens zmienić ją na 50?
  • Poziom 20  
    POMOCY!!!!!!!
    Jednak przyczyną nie jest tu gaźnik.... Pożyczyłem identyczny gaźnik od kumpla i dzieje się to samo co na moim, tzn. (odpala na moment i gaśnie), co tu może jeszcze być nie tak????? Na każdym ustawieniu zapłonu jest to samo (iskra co najdziwniejsze jest regularna i mocna)..... Zapłon jest elektroniczny.....

    Proszę o jakiekolwiek podpowiedzi, bo już nie wiem za co się chwycić:(((((

    Z góry dziękuję.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A takie pytanie: nie masz zapchanego tłumika? Może przelot tak się zmniejszył, że nie mają gdzie uciekać spaliny. W instrukcjach od pierdopędów jest nawet napisane, ze należy co jakiś czas czyścić z nagaru tłumiki. A może przerabiałeś tłumik?
  • Poziom 20  
    Tłumik jest dobry... bo jest nowy.... kolanko od tłumika też...

    Dodano po 2 [godziny] 18 [minuty]:

    Słuchajcie, a czy może być np. uszkodzony MODUŁ mimo tego, że daje iskrę?? Bo skoro nie gaźnik i nie cewki, bo wszystkie mierzyłem to chyba wychodzi na to, że z modułem jest coś nie tak:((
    Jedynie nie jestem pewny za cewkę wysokiego napięcia...

    Proszę o odpowiedź i z góry dziękuję!

    Dodano po 2 [godziny] 24 [minuty]:

    Nie wiem dlaczego teraz tak duże znaczenie ma przerwa na świecy.... zanim simek mi padł to przerwa nie była praktycznie ważna bo na każdej palił od kopa, a teraz musi być naprawde minimalna, wtedy simek "odzywa się".... kiedy dam większą przerwę, iskra jest dużo większa i silniejsza ale wtedy motorek "nie ma ducha"....

    Doradźcie mi co może być grane....
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wymień cewkę na 100% sprawną. To że miernik pokazuje oporność nie znaczy ze jest dobra. Może być zwilgocona, mieć jakieś przebicia itd. Sprawdź też ten moduł, a nie rozbieraj cały silnik.
  • Poziom 20  
    Dzięki... Na pewno sprawdzę... Napiszę później co było.... jakby się komuś coś podobnego przytrafiło to będzie wiedział co robić.... ale nikomu nie życzę....

    Pozdro!!!
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    simering na wale jak jest uszkodzony to wystepuje taki wlasnie objaw jak opisany powyzej silnik poprostu zasysa obce powietrze przez nieszczelny simering na wale i gasnie zaraz po zapaleniu
  • Poziom 20  
    No właśnie najlepsze jest to, że zimmeringi są dobre i pierścienie też, bo rozbierałem cały silnik.... Już teraz to chyba tylko cewka zapłonowa albo moduł, bo dzisiaj siedziałem przy tym od 8 rano do 20 i wszytko wykluczyłem oprócz właśnie cewki (bo nie miałem) i modułu...

    Dzięki wszytskim za pomoc:) Ktoś, kto będzie miał podobny problem będzie miał przynajmniej gdzie zajrzeć, dlatego dałem wam wszystkim po 3pkt:)
  • Pomocny post
    Spec od samochodów
    Są tam dwa rodzaje cewek zapłonowych, lepsza jest 12 voltowa i taką ci polecam żebyś założył.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 20  
    Dzięki za radę.... spróbuję taką załatwić.... a jak to nie będzie to, to sobie zrobię moduł, ze schematu, który też tu jest na elektrodzie:)
  • Poziom 20  
    Witam.... Rozwiązałem wreszcie problem...... Przyczyną była słaba iskra, a dokładnie to był moduł padnięty.... Teraz jeżdżę na module własnej roboty (ze schematu na elektrodzie) i pali od kopa.... Z tłumika już się nie leje i mniej kopci....

    Jeszcze raz dziękuję wszystkim za rady...

    Pozdrawiam!!!
  • Poziom 27  
    Witam!Mógł byś mi podać link do tego modułu ? z góry dziękuje! I pozdrawiam!!!
  • Poziom 20  
    Kończę temat... Proszę moderatora działu o zamknięcie tego tematu...
    Pozdrawiam!