Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDI A4 B6 1.9TDI AVF - Samochód stracił moc przy niskich obrotach (logi)

jarekz90 16 Mar 2014 17:50 8115 20
  • #1 16 Mar 2014 17:50
    jarekz90
    Poziom 12  

    Witam Panowie,
    Mam problem ze swoim samochodzikiem, od jakiś 2 tygodni stracił moc przy niskich obrotach. Jak dodaje gazu to musze chwile zaczekac aż zacznie ciągnąc do przodu. Wiem, że mam turbine i jakaś tam turbodziura jest ale tak wczesniej nie było.
    Czasami nawet jak ruszam z 1 i dodaje normalnie gazu to potrafi zgasnąć. Musze wtedy gazować jak benzyniakiem i nie ma problemu. Moc powyżej 2000 rpm jest jak była, auto fajnie ciągnie do przodu.
    Jestem programistą i nie znam się za bardzo na diagnostyce aut, ale udało mi się wykonać logi. Od 1500 rpm na 3 biegu, pedał w podłoge i tak do 4500rpm.
    Bardzo Was prosze o pomoc. Zrobiłem logi grupy 3, 11 i 13. Czy to wina przepływomierza czy może turbinki?
    Pozdrawiam serdecznie

    1 20
  • #3 12 Lis 2014 21:16
    iwan88
    Poziom 12  

    Witam! Podłącze się pod temat.
    Pacjent Passat b5fl 1.9TDI AVF 224 tyś. km. Od jakiegoś czasu mam problem z moim passatem. Po uruchomieniu silnika(przy temp 0 lub niższej zakręci 2 razy zanim odpali) przez ok 1km nie ma w ogóle mocy do ok 2500obr, po przejechaniu w/w dystansu auto odzyskuje moc, aż do ponownego zgaszenia(obojętne silnik ciepły czy zimny). Czasami silnik nie równo pracuje po odpaleniu (ok +/-40obr), jednak nie zawsze oraz czuć przy gaszeniu "rzucenie silnika".
    Robiłem logi statyczne i dynamiczne, czujniki temp ok, pompowtryskiwacze ok, turbo ok.
    Wykonywane zabiegi w ostatnim czasie...
    Czyszczone turbo ok 2mc temu(zapieczone łopatki), przy okazji zawór EGR, kolektor, wymiana wężyków podciśnienia.
    W ostatnim tygodniu wymienione:
    olej, sprzęgło, poduszki silnika, przepływomierz, zawór N18 oraz zawór N75 zawór V62. Efekt? brak.
    Na vag-u 0 błędów
    Proszę was o pomoc bo już nie mam pomysłów, ani cierpliwości.

    0
  • #4 12 Lis 2014 21:59
    sigwa18
    Poziom 28  

    Zrób logi jak występuje problem.

    0
  • #5 12 Lis 2014 22:05
    iwan88
    Poziom 12  

    podaj jakie logi dokładnie(których kanałów/statyczne czy dynamiczne?). logi zrobię jutro z tym nie będzie problemu bo problem występuje zawsze po uruchomieniu silnika.

    0
  • #7 13 Lis 2014 22:52
    sigwa18
    Poziom 28  

    System nie radzi sobie sobie z utrzymaniem ciśnienia na zadanym poziomie ma być 2,3 bara a bije do 2,7 sprawdź czy sztanga chodzi. Najlepiej odepnij wężyk od gruszki turbo do n75 i zasysaj paszczą ale raczej geometria zapieczona.

    0
  • #8 13 Lis 2014 23:11
    iwan88
    Poziom 12  

    Sprawdzałem dziś przy okazji sztangę na 11 kanale włączyłem test... i sztanga się ruszała.

    0
  • #9 14 Lis 2014 00:31
    sigwa18
    Poziom 28  

    Nie wiem w którym typie turbo ze zmienna geometrią ,ale podobno można odwrotnie założyć pierścień od sterownia kierownicami. Problem był od razu po czyszczeniu? Sztanga ruszała się w całym zakresie.

    0
  • #10 14 Lis 2014 10:03
    iwan88
    Poziom 12  

    po regeneracji było ok, dopiero po jakimś tygodniu problem się pojawił. sztanga pracuje około 3cm.
    jeżeli pierścień by był na odwrót to nie powinno być odwrotnej pracy? na wysokich chyba by "zamykał" turbo?

    z drugiej strony zakładając że jest nie tak założony pierścień, to dlaczego objaw występuje tylko po odpaleniu i jazdy paruset m.?

    0
  • #12 17 Lis 2014 15:50
    iwan88
    Poziom 12  

    No nic skoro tak obstawiacie, to jak znajdę chwilkę to wytargam ją z auta i tym razem sam ją zregeneruję. Zobaczymy co wyniknie

    0
  • #13 17 Lis 2014 15:52
    dafit906
    Poziom 26  

    a możesz mi napisać jak ja wyważysz ?

    0
  • #14 17 Lis 2014 15:59
    iwan88
    Poziom 12  

    Wirnik nie ma żadnych wyczuwalnych luzów, jak już pisałem nie tak dawno była w regeneracji... , więc podejrzewam, że w "gorącej części" będzie coś nie tak.
    Gdyby nawet nie było tak jak myślę to mam wyważarkę i kilka innych maszyn które powinny ułatwić

    0
  • #15 18 Lis 2014 23:59
    rh.rally
    Poziom 18  

    dafit906 napisał:
    turbina do regeneracji


    Skąd taki wniosek?
    Chyba, że są mylone pojęcia "regeneracja" i "czyszczenie"

    iwan88 napisał:
    Wirnik nie ma żadnych wyczuwalnych luzów, jak już pisałem nie tak dawno była w regeneracji... , więc podejrzewam, że w "gorącej części" będzie coś nie tak.
    Gdyby nawet nie było tak jak myślę to mam wyważarkę i kilka innych maszyn które powinny ułatwić


    Wcześniej napisałeś, że była czyszczona? To w końcu co się z nią działo?
    Jeśli nie ma luzów, to nie jest do regeneracji!! Wyczuwalny musi mieć luz poprzeczny, który kasuje się, kiedy do ułożyskowania zostanie podany olej pod odpowiednim ciśnieniem - czyli jak odpalisz silnik. Luzów wzdłużnych mieć nie powinna.

    Zanim ją wyciągniesz, to sprawdź czy N75 przypadkiem nie ma trzech podłączeń (jeśli tak), to czy wężyk ATMO (najgrubszy) jest podłączony do filtra.

    A jeśli chodzi o te problemy z odpalaniem i brakiem mocy na początku - zloguj jeszcze kanał 4.

    0
  • #16 19 Lis 2014 20:05
    iwan88
    Poziom 12  

    w regeneracji była niecały rok temu, a czyszczona 2mc temu ponieważ łopatki się zapiekly. turbo ogólnie od nowości zrobiło 100tys gdzie w tym czasie było już w regeneracji oczywiście oryginalne.
    w tej chwili zauważyłem kolejny objaw... w pierw po uruchomieniu nie ma mocy do 2500tys nagle się włącza i przeladowuje a po chwili ją odcina.
    jak wrócę do domu po pracy to zloguje kanał 4 i podesle.
    Wezyk o którym piszesz jest podłączony, a nawet wymieniony, wymieniłem wszystkie zapobiegawczo.

    Dodano po 5 [godziny] 32 [minuty]:


    podaje log 4grupy
    http://vaglog.pl/log_193887.html

    0
  • #17 19 Lis 2014 23:11
    rh.rally
    Poziom 18  

    Jeśli jesteś pewny podłączenia wężyków podciśnieniowych i zaworu N75, może być coś z gruszką i najlepiej byłoby ją podmienić. Mimo, że przy testach na BS w kanale 11 sztanga chodzi w pełnym zakresie - mogą pojawiać się problemy. W zakresach pośrednich przy płynnych (a nie 0-1, czyli od maks-min) przejściach.
    Jeśli nadal będzie przeładowanie, być może jest odwrotnie założony pierścień.
    Po czyszczeniu od razu przeładowywał? Czy było ok?

    1
  • #18 20 Lis 2014 10:17
    iwan88
    Poziom 12  

    Czy chodzi pełnym zakresie to nie wiem, na tyle wiedzy nie mam by to sprawdzić, wiem natomiast, że się rusza około 2cm.
    Po czyszczeniu przez jakieś 2 tyg. było ok, jednak wydaje mi się, że właśnie od tego momentu zaczęły się te drgania silnika.
    n75 jak i wężyki sam wymieniałem, więc za to mogę ręczyć.
    Dla testu zgasiłem silnik na nieco podwyższonych obrotach około 1200 i... pięknie gładko się ułożył, nie było efektu rzucenia więc ten problem turbo może odpowiadać też za ten problem.
    Niestety nie mam możliwości podmienienia, dlatego zostają mi tylko nowe części... Samą gruszkę można manualnie sprawdzić, aby ją wykluczyć potwierdzić? Czy nie będzie pracowała, gdy nie będzie miała oporu?

    0
  • #19 20 Lis 2014 14:02
    rh.rally
    Poziom 18  

    Tak, gruszkę można sprawdzić.
    A klapa gasząca chodzi dobrze? - odnośnie rzucania silnikiem podczas gaszenia. Sprawdź czy nie stoi w jednym położeniu i czy działa jej sterowanie.

    0
  • #20 20 Lis 2014 14:05
    michal200848
    Poziom 22  

    Co do drgań, to na pewno nic nie namieszałeś z podciśnieniami?

    0
  • #21 20 Lis 2014 14:31
    iwan88
    Poziom 12  

    klapa gaszaca pracuje, zresztą miałem założony inny egr z klapą i było to samo.
    co do drgan występują tylko po rozruchu (obroty skaczą od 760-840) aż do momentu przejechania paruset metrow, wtedy jak już turbo zaskoczy(przekroczy 2500 obr) wtedy i drgania ustępują do momentu ponownego rozruchu.
    Zapomniałem chyba dodać, że nie zawsze drgania oraz efekt rzucenia silnika występują, jednak jeśli występują to razem.
    Wężyki oraz n75 wymieniałem po pokazaniu się tych problemów, więc tu raczej podciśnienia można wykluczyć.

    1