Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W202 2.2 d - czy jest dodatkowa pompa w baku?

17 Mar 2014 04:05 4911 19
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich na forum.
    Czy ktoś może mi odpowiedzieć czy w modelu W202 2.2 d z 1995r. (pompa wtryskowa Lucas na długim kablu) jest dodatkowa pompa elektryczna w baku czy gdzieś po drodze?
    Będę wdzięczny za podpowiedzi.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Nie ma tam pompy elektrycznej.
  • Poziom 8  
    Dziękuję za odpowiedż , pytałem ponieważ z przewodu idącego do pompy wtryskowej ropa idzie pod dużym oporem , nawet wtedy gdy bak jest otwarty.Podczas prób zapalania silnik zapala i chodzi na 3/4 gazu ledwo co sie kręcąc , po zdjęciu nogi z gazu gaśnie.Nie wiem czy to problem z dużymi oporami przepływu czy z pompą , a może z czujnikiem położenia wału.
  • Poziom 20  
    Smok w baku do wyczyszczenia , pewnie jest oblepiony. Co do pompy , to diagnostyka. Czujnik gdyby był uszkodzony , to nie działałby obrotomierz.
  • Poziom 8  
    Fakt , czujnik raczej w porządku zostaje do sprawdzenia pompa i czyszcenie baku , po prawie dwudziestu latach może tam byc troche miodu.Jescze jedno pytanie , jak wygląda zawór dławiacy przelewowy w tym modelu pomy , może to on fiksuje ?
  • Poziom 20  
    A nie świeci się EPC?
  • Poziom 8  
    Owszem pali się EDC , ale nie zawsze.Mimo to objawy o jakich pisałem występują za każdą próba odpalenia.Dodam , że problem pojawiił sie w czasie jazdy , auto zdechło i nie chciało odpalić.Przedtem zdarzało sie , że zapalał na dwa razy i czasami świeciło sie EDC ,a po drugim odpaleniu gasło i było jakis czas OK.Dodam , ze objawy są dokładnie takie.Zapalam , zaskakuje na 2 sek i zdycha.Jeśli go podtrzymam jak pisałem na 3/4 gazu ledwo puka jak zdejmę nogę z gazu gaśnie.Silnik jest OK więc zaskakuje za każdym razem , ale momentalnie gaśnie.Immo wykluczone.
  • Poziom 20  
    Mój 210 też kiedyś zapalał na 2 razy. W końcu przestał.
  • Poziom 8  
    Żeby zapalał na dwa razy dalej nie przejmowałbym się , ale przestał odpalać w ogóle.
  • Poziom 20  
    Podłącz pod komputer , ale czarno widzę Lucas-a.
  • Poziom 8  
    Po niedzieli postaram sie zrobic diagnozę.Pompa mechanicznie wydaje się ok , myślę że może nawalac elektronika. jakby pompa była walnieta to myślę że nawet by nie zagadał.Zagaduje za każdym razem ale potem gaśnie , jakby coś /eletronika /odcinała paliwo.Z jakich powodów elektronika może odcinać paliwo ?
  • Spec od Mercedesów
    patataj1 napisał:
    Z jakich powodów elektronika może odcinać paliwo ?

    Może fabryczny immobilizer ?
  • Poziom 8  
    Mam dwa sterowniki , jeden orginalny startuje z immo , drugi sprawny z emulatorem /obejściem/ założonym przez elektronika .W obu przypadkach objaw taki sam.Mimo że obrotomierz drga podejrzewam czyjnik położenia wału. Pompa wydaje się być ok Spisałem z forum wszystkie oporności dotyczące pompy i jest ok. Jak przekręcę stacyjkę w drugie poożenia nie działa cewka start stop mimo iż elektrycznie sprawna.. Jak natomiast odłączę na włączonej stacyjce kabel od pompy i podłącze ponownie, otwiera.Po uruchomieniu auto startuje na trochę dłużej może 4 sek. a potem zawór stopu się zamyka i odcina paliwo.

    Czy może ktoś okreslić oporność sprawnego czujnika położenia wału ? A może drugi czujnik położenia wałka rozrządu ?
  • Poziom 20  
    Ok. 1000 ohm. Tam niema czujnika wałka. Spróbuj odpalić z odpiętym kablem od potencjometru gazu.
  • Poziom 8  
    Przepraszam , że tak póżno odpowiadam ,dziś spróbuję odpalić bez potencjometru.Dałem obejście czyli emulator do sprawdzenia.Sprawdzone wszystkie ścieżki doprowadzenia prądu do zaworu stopu , wszystko ok .Zasilenie zaworu stop na pinach wtyczki sterowania pompy ok , natomiast jak włączona jest cała wtyczka z dodatkowymi pinami zawór po przekręceniu zapłonu w pozycje dwa włącza się na sekundę i odskakuje czyli wyłącza się.Wygląda na to , że mimo obejścia immo go blokuje.Przypomnę , że za każdym razem rozrusznik kręci tylko brak paliwa / odcięcie /.
    Czy w wypadku uszkodzonego potencjometru , bądż jakiegoś czujnika immo może sie tak zachowywać ?????
  • Poziom 20  
    Podejrzewam , że to nie immo , tylko sterownik silnika dostaje sygnał o uszkodzeniu (Lucas) i wyłącza silnik. Może być tak , że z odłączonym potencjometrem będzie dobrze chodził. Bez diagnostyki nawet wróż Maciej nie pomoże. Pozdrawiam.
  • Poziom 8  
    Dziękuję za cierpliwość , zastanawiam się tylko skąd sterownik wie o uszkodzeniu Lucasa jeśli nawet nie chce dopuścić , żeby zawór dostarczający paliwo sie otworzył.Inna sytuacja była by jakby pompa miała paliwo próbowała zaskoczyć , ale ze względu na uszkodzenia sterownik po otrzymaniu informacji odcinał by paliwo.Zeby te informacje mógł otrzymać powinna być jakaś konkretna próba odpalenia.Dodam że sterownik zresetowany.
    Wydaje mi się to spójne , ale juz przestaję sobie wierzyć .
    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Wystarczy , że po włączeniu zapłonu dostaje błędny odczyt z uszkodzonego np. przestawiacza kąta wtrysku. Nie życzę Ci kłopotów z Lucas-em , ale chyba już je masz. Pozdrawiam.
  • Poziom 8  
    Dzięki , wydaje mi się że masz rację . Czy znasz może wartosci pomiarów elektroniki tej pompy i na których pinach pomierzyć ? Po ewentualniej reanimaacji dam znać.
  • Poziom 20  
    Niestety nie znam wartości. Mam gdzieś pompę z krótkim kablem , ale wartości są inne niż z długim.