Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
MetalworkMetalwork
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes W202 2.2 d - czy jest dodatkowa pompa w baku?

17 Mar 2014 04:05 5541 19
  • Level 8  
    Witam wszystkich na forum.
    Czy ktoś może mi odpowiedzieć czy w modelu W202 2.2 d z 1995r. (pompa wtryskowa Lucas na długim kablu) jest dodatkowa pompa elektryczna w baku czy gdzieś po drodze?
    Będę wdzięczny za podpowiedzi.
    [22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • MetalworkMetalwork
  • Helpful post
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie ma tam pompy elektrycznej.
  • Level 8  
    Dziękuję za odpowiedż , pytałem ponieważ z przewodu idącego do pompy wtryskowej ropa idzie pod dużym oporem , nawet wtedy gdy bak jest otwarty.Podczas prób zapalania silnik zapala i chodzi na 3/4 gazu ledwo co sie kręcąc , po zdjęciu nogi z gazu gaśnie.Nie wiem czy to problem z dużymi oporami przepływu czy z pompą , a może z czujnikiem położenia wału.
  • MetalworkMetalwork
  • Level 21  
    Smok w baku do wyczyszczenia , pewnie jest oblepiony. Co do pompy , to diagnostyka. Czujnik gdyby był uszkodzony , to nie działałby obrotomierz.
  • Level 8  
    Fakt , czujnik raczej w porządku zostaje do sprawdzenia pompa i czyszcenie baku , po prawie dwudziestu latach może tam byc troche miodu.Jescze jedno pytanie , jak wygląda zawór dławiacy przelewowy w tym modelu pomy , może to on fiksuje ?
  • Level 8  
    Owszem pali się EDC , ale nie zawsze.Mimo to objawy o jakich pisałem występują za każdą próba odpalenia.Dodam , że problem pojawiił sie w czasie jazdy , auto zdechło i nie chciało odpalić.Przedtem zdarzało sie , że zapalał na dwa razy i czasami świeciło sie EDC ,a po drugim odpaleniu gasło i było jakis czas OK.Dodam , ze objawy są dokładnie takie.Zapalam , zaskakuje na 2 sek i zdycha.Jeśli go podtrzymam jak pisałem na 3/4 gazu ledwo puka jak zdejmę nogę z gazu gaśnie.Silnik jest OK więc zaskakuje za każdym razem , ale momentalnie gaśnie.Immo wykluczone.
  • Level 21  
    Mój 210 też kiedyś zapalał na 2 razy. W końcu przestał.
  • Level 8  
    Żeby zapalał na dwa razy dalej nie przejmowałbym się , ale przestał odpalać w ogóle.
  • Level 21  
    Podłącz pod komputer , ale czarno widzę Lucas-a.
  • Level 8  
    Po niedzieli postaram sie zrobic diagnozę.Pompa mechanicznie wydaje się ok , myślę że może nawalac elektronika. jakby pompa była walnieta to myślę że nawet by nie zagadał.Zagaduje za każdym razem ale potem gaśnie , jakby coś /eletronika /odcinała paliwo.Z jakich powodów elektronika może odcinać paliwo ?
  • Mercedes specialist
    patataj1 wrote:
    Z jakich powodów elektronika może odcinać paliwo ?

    Może fabryczny immobilizer ?
  • Level 8  
    Mam dwa sterowniki , jeden orginalny startuje z immo , drugi sprawny z emulatorem /obejściem/ założonym przez elektronika .W obu przypadkach objaw taki sam.Mimo że obrotomierz drga podejrzewam czyjnik położenia wału. Pompa wydaje się być ok Spisałem z forum wszystkie oporności dotyczące pompy i jest ok. Jak przekręcę stacyjkę w drugie poożenia nie działa cewka start stop mimo iż elektrycznie sprawna.. Jak natomiast odłączę na włączonej stacyjce kabel od pompy i podłącze ponownie, otwiera.Po uruchomieniu auto startuje na trochę dłużej może 4 sek. a potem zawór stopu się zamyka i odcina paliwo.

    Czy może ktoś okreslić oporność sprawnego czujnika położenia wału ? A może drugi czujnik położenia wałka rozrządu ?
  • Level 21  
    Ok. 1000 ohm. Tam niema czujnika wałka. Spróbuj odpalić z odpiętym kablem od potencjometru gazu.
  • Level 8  
    Przepraszam , że tak póżno odpowiadam ,dziś spróbuję odpalić bez potencjometru.Dałem obejście czyli emulator do sprawdzenia.Sprawdzone wszystkie ścieżki doprowadzenia prądu do zaworu stopu , wszystko ok .Zasilenie zaworu stop na pinach wtyczki sterowania pompy ok , natomiast jak włączona jest cała wtyczka z dodatkowymi pinami zawór po przekręceniu zapłonu w pozycje dwa włącza się na sekundę i odskakuje czyli wyłącza się.Wygląda na to , że mimo obejścia immo go blokuje.Przypomnę , że za każdym razem rozrusznik kręci tylko brak paliwa / odcięcie /.
    Czy w wypadku uszkodzonego potencjometru , bądż jakiegoś czujnika immo może sie tak zachowywać ?????
  • Level 21  
    Podejrzewam , że to nie immo , tylko sterownik silnika dostaje sygnał o uszkodzeniu (Lucas) i wyłącza silnik. Może być tak , że z odłączonym potencjometrem będzie dobrze chodził. Bez diagnostyki nawet wróż Maciej nie pomoże. Pozdrawiam.
  • Level 8  
    Dziękuję za cierpliwość , zastanawiam się tylko skąd sterownik wie o uszkodzeniu Lucasa jeśli nawet nie chce dopuścić , żeby zawór dostarczający paliwo sie otworzył.Inna sytuacja była by jakby pompa miała paliwo próbowała zaskoczyć , ale ze względu na uszkodzenia sterownik po otrzymaniu informacji odcinał by paliwo.Zeby te informacje mógł otrzymać powinna być jakaś konkretna próba odpalenia.Dodam że sterownik zresetowany.
    Wydaje mi się to spójne , ale juz przestaję sobie wierzyć .
    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    Level 21  
    Wystarczy , że po włączeniu zapłonu dostaje błędny odczyt z uszkodzonego np. przestawiacza kąta wtrysku. Nie życzę Ci kłopotów z Lucas-em , ale chyba już je masz. Pozdrawiam.
  • Level 8  
    Dzięki , wydaje mi się że masz rację . Czy znasz może wartosci pomiarów elektroniki tej pompy i na których pinach pomierzyć ? Po ewentualniej reanimaacji dam znać.
  • Level 21  
    Niestety nie znam wartości. Mam gdzieś pompę z krótkim kablem , ale wartości są inne niż z długim.