Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

excel - Funkcja JEŻELI z dwoma warunkami

17 Mar 2014 12:30 2601 5
  • Poziom 9  
    Witam Serdecznie.

Jestem samoukiem i raczej sam sobie radzę z problemami w Excelu ale z tym nie mogę więc zwracam się z prośbą o poradę ....

Otóż w załączonym przykładzie:

excel - Funkcja JEŻELI z dwoma warunkami

W kolumnie Q powinienem mieć wynik sumowania wartości z kolumny N ale tylko w rozbiciu na miesiące .... I tak miałem - W poszczególnych wierszach kolumny Q była formuła tablicowa np dla miesiąca czerwiec:
    {=SUMA(JEŻELI(MIESIĄC(G1:G7)=6;N1:N7))}
    i to mi dobrze działało do czasu jak minął rok czasu od robienia zestawienia i teraz muszę mieć sumę w danym miesiącu ale i w danym roku np 2013 2014 itd.
    Jeżeli zostawię to tak jak jest teraz to w roku 2013 i w roku 2014 będę miał zsumowane wartości np z czerwca i 2013 i 2014 a nie tak ma to wyglądać.
    Chodzi mi o to żeby do mojej formuły dodać tera drugi warunek dotyczący roku (a nie tylko miesiąca).

Czy ktoś ma jakiś pomysł jak to zrobić ?
    A może jest w ogóle jakiś łatwiejszy sposób zsumowania wartości jeżeli spełnią one kilka warunków poszczególnych kolumn i żeby ta suma pojawiła się w osobnym polu. Bo teraz się boję, że jak to mi będzie potrzebne kilka lat to będzie trochę roboty, żeby nawet powpisywać te formuły bo z tego co widzę jeżeli formuła jest tablicowa to nie da się jej pociągnąć na dół żeby się samodzielnie "odpowiednio" skopiowała :( A może robi się to jakoś inaczej ?

W załączonym pliku i zdjęciu wrzuciłem tylko mały wycineczek mojej bazy danej bo jest ona sporo bardziej rozbudowana i wartości jest już kilkaset :(

Z góry dziękuję za pomoc.
  • Poziom 14  
    A czy istnieje możliwość dodania do *bazy dwóch kolumn pomocniczych ? jeżeli wyciągniesz z daty miesiąc i rok to funkcją suma.warunków bez problemu to można rozwiązać.