Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes 313 CDI - błąd p2671

Michal_190 17 Mar 2014 14:50 4125 6
  • #1 17 Mar 2014 14:50
    Michal_190
    Poziom 2  

    Witam Wszystkich Serdecznie,

    Mam bardzo poważny problem z moim Mercedesem 313 CDI (podwójna turbosprężarka) oznaczenie OM 646.
    Auto przechodzi w stan awaryjny i traci moc.

    Wymieniony został cały układ paliwowy:
    - wtryski;
    - przepływomierz;
    - rozdzielacz common rail;
    - pompa wysokiego ciśnienia;
    - przepustnica;
    - czujnik doładowania;
    - EGR;

    nie ruszone pozostały tylko turbosprężarki.

    Po ostatniej wizycie u mechanika samochód przejechał tylko 70 km.

    Odpięcie przelewów rurek od wtrysków, któregokolwiek elementu w układzie paliwowym samochód przejedzie od kliku do kilkunastu kilometrów

    Wszystkie wymienione elementy były programowane na STAR diagnozie.

    Błąd jaki pokazuje to P2671 (wartość graniczna nie została osiągnięta).

    Jeśli ktoś jest w stanie to proszę o pomoc.

    0 6
  • #2 17 Mar 2014 16:13
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Michal_190 napisał:
    wartość graniczna nie została osiągnięta).
    Wartość graniczna? Czego?

    0
  • #3 17 Mar 2014 16:43
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Cześć
    Tych danych to jest tyle co kot napłakał...
    Po pierwsze: oznaczenie handlowe "313 CDI" nosił zarówno poprzednio produkowany model Sprintera (II generacji) jak i aktualnie produkowany model 906. Z tekstu dopiero można się domyślić, że masz ten nowszy, ale lepiej to wyjaśnić, bo zaraz się zaczną mnożyć rady dla Sprintera 313CDI starszego.

    Michal_190 napisał:
    Wymieniony został cały układ paliwowy:
    - wtryski;
    - przepływomierz;
    - rozdzielacz common rail;
    - pompa wysokiego ciśnienia;
    - przepustnica;
    - czujnik doładowania;
    - EGR;

    W ten sposób to daleko nie zajedziesz - prędzej braknie ci kasy i energii do następnych napraw. Przecież widać, że naprawy są robione "na ślepo" - może to, może tamto jeszcze wymienić. Niedługho możliwości wymiany ci się skończą - i co dalej.
    Nie prościej (i taniej) zainteresować problemem gościa który zna te silniki? Może i jest droższy, ale szybciej rozwiąże problem - czyli jednak będzie taniej w ostatecznym rozrachunku i jeszcze zaoszczędzisz na częściach których już masz całą półkę...
    Michal_190 napisał:
    Odpięcie przelewów rurek od wtrysków, któregokolwiek elementu w układzie paliwowym samochód przejedzie od kliku do kilkunastu kilometrów
    Przyznam, że nawet po kilkukrotnym przeczytaniu tego zdania nie jestem w stanie zrozumieć o co chodzi (???)
    Michal_190 napisał:
    Błąd jaki pokazuje to P2671 (wartość graniczna nie została osiągnięta)

    Niby czego wartość graniczna? Spalin? Temperatury? Ciśnienia?
    Tutaj również trochę słabo - bo ten błąd ma trzy dodatkowe wersje (008, 002, 001) i każda z nich ma inne znaczenie. Oprócz tego (zależnie od tego, jaka jest wersja sterownika) otrzymujemy kolejne trzy błędy - tym razem dotyczące znowu czego innego.
    Jeden zestaw dotyczy wielkości wtrysku, drugi pracy sondy lambda. Opisy obu sygnalizują (zależnie od podpunktu) wartość POWYŻEJ, PONIŻEJ granicznej lub wartość nieprawidłową (invalid - w tym wypadku "nierealną")
    Tak więc jak widać nadal nic na pewno nie wiemy żeby coś poradzić.

    0
  • #4 18 Mar 2014 11:20
    Michal_190
    Poziom 2  

    Koledzy,

    Poniżej więcej szczegółów:

    Opis dotyczy oczywiście modelu 906.

    Wszystkimi naprawami zajmowali się specjaliści od Mercedesów i nikt nie był w stanie pomóc. Początkowo wydająca się błahostka była nie do wyeliminowania dla nich.

    Dostęp do wszystkich wypisanych przeze mnie elementów mam bez problemu, ponieważ mam jeszcze dwa takie Sprintery i po prostu elementy były przekładane.
    Z pozostałymi autami nie mam takiego problemu.

    Poniższe zdanie pisałem szybki i jak teraz czytam to rzeczywiście jest mało zrozumiałe :)
    "Odpięcie przelewów rurek od wtrysków, któregokolwiek elementu w układzie paliwowym samochód przejedzie od kliku do kilkunastu kilometrów"

    Dotyczy to takiej sytuacji, że po każdorazowej ingerencji w układ paliwowy auto przez te kilka lub kilkanaście kilometrów jedzie normalnie, a potem wyrzuca błąd i ciągle dzieje się to samo.

    Na STAR diagnozie dokładny opis tego błędu to:
    " Wartość graniczna wtrysku nie została osiągnięta."

    Z kolei na KTS'ie Boscha jest poniższy opis:
    " Błąd adaptacji przepustnicy."

    Postaram się dzisiaj dowiedzieć o wersjach tego błędu.

    Jeśli ktoś jest w stanie pomóc to najlepiej proszę pisać na PW podając kontakt telefoniczny.

    Z góry dziękuję.

    0
  • #5 22 Mar 2014 12:56
    Zbyniu123
    Poziom 12  

    A dpf nie jest zapchany?, sprawdzane byly czujniki Na pedalach?, Te wtryski Sa bardzo wytrzymale chyba ze ktos jezdzil Na czerwonej

    0
  • #6 10 Lut 2016 23:54
    diagnosta06
    Poziom 16  

    Kolega zrobił Sprintera ? Tez mam podobny przypadek , poszukuje informacji

    5
  • #7 15 Sty 2018 15:10
    kamilomt
    Poziom 1  

    Witam serdecznie, potrzebuje informacji czy koledzy sobie z tematem poradzili bo mam ten sam problem !!!

    0