Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kilka podstawowych pytań na temat budowy banku baterii

17 Mar 2014 17:26 1062 3
  • Poziom 2  
    Witam.
    Chcę zrobić bank baterii na USB.
    Posiadam:
    - koszyczek na 10 akumulatorków; chcę kupić najlepsze (Eneloop 1,2V 2000mAh),
    - posiadam ładowarkę samochodowa na USB z 12V na 5V wyjście 1A
    (ewentualnie zamierzam dać przetwornicę od 2V-14V, która na wyjściu da mi 5V).

Moje pytanie formuje się następująco - czy jeżeli podłącze to razem to nie uszkodzi szybko akumulatorków bo zapewne będzie ładować mi telefon nawet w przypadku, gdy koszyczek z akumulatorami będzie miał poniżej 12V.
    Bateria ta będzie posiadać 20Ah jeżeli dobrze rozumuję?

Jestem początkujący nie zjedzcie mnie od razu.
    Pozdrawiam.

Kilka podstawowych pytań na temat budowy banku baterii Kilka podstawowych pytań na temat budowy banku baterii
  • Poziom 16  
    Dlaczego chcesz stosować aku Ni-mh? Li-ion są stosunkowo tanie, bardziej pojemne i łatwiej je ładować. W najprostszej wersji wystarczy ograniczyć napięcie do 4,2V lub 4,3V zależnie od konkretnego modelu. Są też takie z zabezpieczeniem przeciw przeładowaniu.
  • Poziom 2  
    zackass1 napisał:
    Dlaczego chcesz stosować aku Ni-mh? Li-ion są stosunkowo tanie, bardziej pojemne i łatwiej je ładować. W najprostszej wersji wystarczy ograniczyć napięcie do 4,2V lub 4,3V zależnie od konkretnego modelu. Są też takie z zabezpieczeniem przeciw przeładowaniu.

Dzieki za odpowiedz.
    Czy możesz poratować mnie linkiem do sklepu z tymi akumulatorkami. Chciałbym tez wiedzieć czy akumulatorki Li-ion wytrzymują dużo cykli. Oraz chciałbym mieć mega pojemność czyli jak wspomniałem te 20Ah.

zackass1 napisał:
    W najprostszej wersji wystarczy ograniczyć napięcie do 4,2V lub 4,3V zależnie od konkretnego modelu

W jaki sposób mogę ograniczyć te napięcie ?
  • Poziom 16