Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Artefakty - MSI Radeon R9 270x Gaming 2GB

JRobak1996 17 Mar 2014 19:49 7095 14
  • #1
    JRobak1996
    Level 11  
    Witam, 2 miesiące temu kupiłem kartę graficzną MSI Radeon R9 270X Gaming 2GB. Od samego początku w grach GTA IV, ETS 2 (w inne nie grałem) pojawiają się jakieś dziwne błędy. W internecie wyczytałem, że te błędy nazywa się artefaktami. Wygląda to mniej więcej tak (SS z internetu):
    Artefakty - MSI Radeon R9 270x Gaming 2GB Artefakty - MSI Radeon R9 270x Gaming 2GB.



    Wyczytałem także, że te błędy mogą być spowodowane nieaktualnymi sterownikami, złym zasilaczem, temperaturami lub uszkodzeniem samej karty.
    Sterowniki w najnowszej wersji mam pobrane ze strony producenta, zasilacz Corsair CS 650M, więc raczej to nie jest jego wina, a temperatury nie przekraczają 60 stopni. Karta była montowana poprawnie i nie jest kręcona. Proszę o pomoc, nie wiem czy mam odsyłać kartę na gwarancję czy może wystarczy coś ustawić w biosie czy w sterownikach.
    Dodam jeszcze, że błędy pojawiają się albo na samym początku rozgrywki, albo w trakcie (np. po 20 minutach, po 2 godzinach) i migoczą.

    Link do karty graficznej: http://www.morele.net/karta-graficzna-msi-r9-...it-2dvi-hdmi-dp-box-r9-270x-gaming-2g-612659/
    Link do zasilacza: http://www.morele.net/zasilacz-corsair-cs-series-650w-modular-80-gold-cp-9020077-eu-618777/
    SS z temperaturami po 30 minutowej rozgrywce w GTA IV:
    Artefakty - MSI Radeon R9 270x Gaming 2GB
  • #2
    zieloczek100
    Level 38  
    Sprawdź starsze sterowniki (nie w wersji beta) kiedyś też małem problem z jakimiś sterownikami. Ale na dużo % uszkodzona.
  • #3
    matek454
    Level 9  
    poprzednia grafika to też był radeon czy to pierwsza grafika od AMD ? dawno formata robiłeś ? :D podaj specyfikacje (najlepiej report.txt z cpu-z)
  • #4
    JRobak1996
    Level 11  
    @zieloczek100
    Na starszych sterownikach było to samo.

    @matek454
    Pierwsza grafika od AMD. System win 8.1 postawiony jakieś 2 miesiące temu (ogólnie od nowości komputera)

    Specyfikacja:
    Procesor: Intel Core i5 4670K (nie kręcony) z BOX'owym chłodzeniem
    Karta graficzna: MSI Radeon R9 270X Gaming 2GB
    Płyta główna: MSI B85-G43
    Zasilacz: Corsair CS650M 650W
    Pamięć RAM: Crucial Ballistix 8GB (2x4GB) DDR3 1600MHz
    Dysk: Seagate Barracuda 3.5" 1TB SATA III 7200RPM
    Obudowa: Zalman Z3 PLUS
  • #5
    zieloczek100
    Level 38  
    Dla pewności albo przeskanować system różnymi programami albo postawić go na nowo.
  • #6
    JRobak1996
    Level 11  
    Jakimi programami można przeskanować system?
  • #7
    wariato
    Level 43  
    Spróbuj po prostu starszej wersji sterowników. Teraz masz pewnie Catalysty 14.3, spróbuj 13.9, 13.4.
  • #8
    JRobak1996
    Level 11  
    Zainstaluję i sprawdzę. Zainteresowała mnie jeszcze karta 'memory' w CPU-Z, pamięci miały mieć taktowanie 1600MHz, a wygląda to tak:
    Artefakty - MSI Radeon R9 270x Gaming 2GB
  • Helpful post
    #9
    wariato
    Level 43  
    No i masz 1600Mhz.
  • #10
    BraciaMrok
    Level 14  
    Ramy prawidłowo działają, zasilacz odpada, temperatury w normie. Jeżeli nie była kręcona to na gwarancje oddaj bo jest na 99% uszkodzona.
  • #11
    JRobak1996
    Level 11  
    Na starszych sterownikach to samo... Odsyłam na gwarancję, dzięki za pomoc :)
  • #12
    JRobak1996
    Level 11  
    Troszeczkę odświeżę. Mianowicie chodzi o problem z gwarancją, czekam i czekam, a doczekać się nie mogę.
    Reklamację do sklepu w którym zakupiłem kartę zgłosiłem 20.03.2014r., opisałem dokładnie problem (artefakty) i czekałem na odpowiedź.
    Zgłoszenie reklamacji sklep morele.net przyjął 21.03.2014r., poprosili wtedy o przysłanie uszkodzonej karty. Wszystko pięknie zapakowałem (wcześniej robiąc dokładne zdjęcia karty i krok po kroku jak ją pakowałem).
    Kartę odesłałem 24.03.2014r. pocztą polską i 25.03.2014r. od morele.net otrzymałem informację, że karta doszła i mam czekać na informacje co dalej.
    02.04.2014r. od morele.net otrzymałem informację, że moja karta została właśnie odesłana do serwisu producenta w celu diagnozy oraz naprawy lub wymiany. Dostałem wtedy taką informację:
    Spoiler:
    Witam serdecznie,
    Informuję, że sprzęt został wysłany do serwisu producenta w celu diagnozy oraz naprawy lub wymiany. Gdy tylko otrzymam informacje odnośnie Państwa towaru od autoryzowanego serwisu, niezwłocznie je Państwu przekażę.

    Od tej pory nie wiem co się z kartą dzieje, moja mama dzwoniła do tego sklepu i kiedy próbowała się czegokolwiek dowiedzieć, konsultant po prostu się rozłączył... Po 2 telefonie dowiedziała się tylko jednego: trzeba czekać. Pisałem też zapytanie na ich stronie ale tam też zostałem poinformowany, że trzeba czekać...

    W dniu dzisiejszym mija miesiąc od chwili dostarczenia karty do sklepu, jestem już zmęczony ciągłym oczekiwaniem na odpowiedź i zdenerwowany tym, że zapłaciłem za coś i nie mogę z tego korzystać. Tak więc moje pytanie: co mogę zrobić w tej sprawie, udać się do Rzecznika Praw Konsumenta? Czy może po prostu czekać? Wiem, że nie jest to forum prawne ale może ktoś miał podobną sytuację. Aha, już straszyłem ich Rzecznikiem Praw Konsumenta ale nic sobie z tego nie robią jak widać.
  • #13
    zieloczek100
    Level 38  
    Jeżeli minęło zadzwoń do nich powiedz, że mija 21 dzień roboczy i nie wiesz co masz dalej z tym robić czy iść do rzecznika praw konsumenta + popsuć opinię o sklepie czy coś z tym zrobią. Ja reklamowałem u nich zasilacz na wymianie 3 dniowej, w ciągu 3 dni miałen nowy zasilacz który też zareklamowałem i przyznali mi zwrot gotówki i czekam, wczoraj dostałem info więc pod koniec przyszłego tygodnia powinienem mieć wpłatę. Reklamowałem kiedyś też żarówkę LED na 3 dniowej wymianie też bez problemu.

    Nigdy nie odłożyli telefonu gdy do nich dzwoniłem.
    Nie wiem po co ją wysyłałeś skoro oni przysyłają kuriera na własny koszt.
  • #14
    JRobak1996
    Level 11  
    Quote:
    Nigdy nie odłożyli telefonu gdy do nich dzwoniłem.

    Mówię jak było, nie mam powodu psuć im opinii bo wg mnie to dobry sklep, a tutaj problem leży po stronie serwisu MSI. Morele jest tutaj tylko pośrednikiem, bo MSI nie obsługuje klientów indywidualnych.

    Quote:
    Nie wiem po co ją wysyłałeś skoro oni przysyłają kuriera na własny koszt.
    Karta była odesłana po 3 miesiącach od zakupu, wtedy nie ma darmowego kuriera. Przeczytałem gdzieś, że jeżeli usterka się potwierdzi to mogę zażądać zwrotu pieniędzy za przesyłkę (ale nie jestem tego pewny na 100%).
  • #15
    JRobak1996
    Level 11  
    Jak interesuje kogoś zakończenie sprawy to w dniu dzisiejszym otrzymałem nową kartę. Obyło się bez Rzecznika Praw Konsumenta, kolejny telefon załatwił sprawę.