Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault AHS '44 - instalacja z 6 na 12V jak podłączyć wskaźnik paliwa

blitzteam.pl 17 Mar 2014 22:06 3690 9
  • #1 17 Mar 2014 22:06
    blitzteam.pl
    Poziom 6  

    Witam wszystkich,
    posiadam zabytkową ciężarówkę . Fabrycznie była tam instalacja 6V. Ja ze względu na łatwość użytkowania i mniejszą zawodność robię instalację 12V. W związku z tym zdemontowałem prądnicę, i założyłem alternator, współczesny regulator napięcia ( zamontowany w niewidocznym miejscu, a oryginał jest " na sztuke i dla oka" na swoim miejscu nawet z kablami w oryginalnym oplocie bawełnianym) , silniczek wycieraczek epokowy znalazłem lecz już na 12, no co tu dużo gazac co sie dało pozmieniałem. jedyny problem jaki mi pozostał to wskaźnik poziomu paliwa.
    sprawa wygląda następująco. czujnik ma dwa wyjścia i nawet wiem jak igdzie je podłączyć we wskaźniku, który ma 3 wyjścia, z czego 3 wg oryginalnego schematu doprowadza prąd po włączeniu zapłonu. Moje pytanie jest następujące jak w dosyć nieskomplikowany sposób sprawić by ten prąd 12V nie spalił wskaźnika, i działał on w pełni sprawnie?

    domyślam się że w obwód trzeba wstawić coś redukującego napięcie, tylko nie wiem co, w którym miejscu, ani ile amper ciągnie ten wskaźnik.

    podobną sytuacje mam w moim innym zabytku, tyle że tam wskaźnik z dwoma wyjściami, jedno do zapłonu, a drugi do czujnika, który ma tylko jedno wyjście. jak to rozwiązać w tamtym przypadku? dodam że tam nie chodzi ramie czujnika, czy można tam wstawić czujnik 12V

    z góry serdecznie dziękuję za pomoc

    0 9
  • #2 17 Mar 2014 23:16
    telbod
    Poziom 31  

    Renault AHS miał nie dość że instalacje 6,3V to w dodatku z (+) na masie. A alternator ma (-) na masie. Wczesniej już ktoś bieguny zamieniał? Jak akumulator był podłączony?

    -1
  • #3 18 Mar 2014 21:22
    blitzteam.pl
    Poziom 6  

    akumulatora nie było, a klemy były założone "normalnie, - na masę" , nawet ze schematu wynika ze tak było, - załączam go ponizej

    Renault AHS '44 - instalacja z 6 na 12V jak podłączyć wskaźnik paliwa

    0
  • #4 20 Mar 2014 23:28
    blitzteam.pl
    Poziom 6  

    czy mój problem da rade obejść wstawiając w ten obwód 6v żarówke np 5 lub 10W pomiędzy + po włączeniu zapłonu a stykiem + we wskaźniku - tym środkowym ze schematu? - jak na zasadzie "awaryjnego" ładowania akumulatora 6v prostownikiem 12v?

    0
  • #5 20 Mar 2014 23:33
    telbod
    Poziom 31  

    Pomysł poprawny. Proponowana moc zarówki trochę mała. Prąd ładowania będzie poniżej 1 lub 2 A. Czyli tylko doładowywanie.

    -1
  • #6 21 Mar 2014 21:01
    blitzteam.pl
    Poziom 6  

    czyli jaką żarówkę wypadałoby wpiąć w kabel podający prąd 12v do tego wskaźnika paliwa 6v - 21w??

    0
  • #7 21 Mar 2014 22:22
    630176
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 21 Mar 2014 22:41
    blitzteam.pl
    Poziom 6  

    postaram sie sprawdzić ile amper pobiera, - czy taki stabilizator będzie redukował napiecie z 12 na 6v i wskaźnik poziomu paliwa nie będzie oszukiwał ?

    0
  • #9 21 Mar 2014 22:44
    630176
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 14 Sty 2015 00:35
    karp23
    Poziom 14  

    jak sam napisałeś to jest wskaźnik a nie miernik

    stabilizatory napięcia dobieraj na 6 v

    0