Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra C 2,2dti - Odpala i gaśnie po chwili.

autkom 18 Mar 2014 22:27 14883 30
  • #1 18 Mar 2014 22:27
    autkom

    Poziom 17  

    Vectra C z roku 2002. Silnik 2,2dti automat. Samochód opala i po chwili gaśnie. Wymieniona jest już 4 pompa wtryskowa, a usterka wciąż taka sama. Zaczynam myśleć, że może nie pompa jest uszkodzona. Nie zapowietrza się, nie ma oleju w filtrze. Nie ma błędów ECU. Teraz ciekawostka. W położeniu wybieraka skrzyni na P silnik odpala i gaśnie po kilku sekundach. Każde następne odpalenie trwa krócej.
    W położeniu skrzyni na N trudniej odpala, ale pracuje do 30 sek. W tym czasie jest reakcja na pedał gazu. Niezależnie od położenia gazu zawsze gaśnie.
    Proszę o jakieś pomysły, bo moje się skończyły.

    1 29
  • #2 18 Mar 2014 22:31
    majsster
    Poziom 22  

    Diagnostyka komputerowa

    0
  • #3 18 Mar 2014 22:35
    autkom

    Poziom 17  

    Diagnostyka zrobiona i na nic nie wpadłem. Parametry w normie.

    1
  • #4 18 Mar 2014 22:50
    majsster
    Poziom 22  

    widocznie słabo :D jakie jest ciśnienie paliwa i czy widzi obroty gdy gaśnie ? czegoś mu brakuje

    0
  • #5 18 Mar 2014 22:57
    autkom

    Poziom 17  

    Nabijasz sobie punkty, a mi nie o to chodzi. Konkretne pomysły.

    1
  • #6 18 Mar 2014 23:17
    majsster
    Poziom 22  

    No to pozdro jak chcesz z fusów wróżyć

    0
  • #7 18 Mar 2014 23:19
    autkom

    Poziom 17  

    Jak silnik gaśnie to obroty spadają, taktuje i koniec. Nie odcina tak od razu. Mam wrażenie jakby nie dostawał paliwa. Jakby spadało ciśnienie wtrysku.
    Proszę o podpowiedzi kogoś, kto miał już podobny przypadek.

    0
  • #8 18 Mar 2014 23:27
    T5
    Admin grupy Samochody

    majsster napisał:
    jakie jest ciśnienie paliwa
    Gdzie? Przed filtrem jak pompa zasysa czy przed wtryskiwaczem?
    autkom napisał:
    Silnik 2,2dti

    0
  • #9 18 Mar 2014 23:35
    autkom

    Poziom 17  

    Oczywiście, że możliwe są usterki 4 pomp pod rząd. Możliwe też, że jest jeszcze coś, co przeoczyłem. Albo to jest bardzo skomplikowane albo proste, a ja nie widzę, bo mam przed oczami.

    1
  • #10 19 Mar 2014 00:00
    T5
    Admin grupy Samochody

    Tam coś było z wersją oprogramowania. I kupić sprawną pompę to prawie cud. Znajomy przerobił z 10 sztuk i zrobił. Teraz jest obcykany w temacie.

    1
  • #11 19 Mar 2014 21:50
    autkom

    Poziom 17  

    Sprawdziłem jeszcze raz na obecność powietrza zakładając przeźroczyste wężyki. Cięcie i dopasowywanie. Cały dzień pracy. Nie ma powietrza. Jutro pompa 5 raz do Redy na reklamację.

    1
  • #12 19 Mar 2014 22:09
    auto-krak.pl
    Poziom 14  

    Stawiam na uszkodzony czujnik wałka rozrządu, tester diagnostyczny i podgląd prędkości obrotowej pompy wtryskowej podczas gaśnięcia...

    1
  • #13 19 Mar 2014 22:17
    autkom

    Poziom 17  

    Chodzi Ci o ten czujnik w pompie? Jeśli jest niezgodność obrotów ECM wyrzuci błąd synchronizacji. Silnik gaśnie powoli, jakby pompa podawała coraz mniejsze ciśnienie. Niemniej dzięki z post.

    0
  • #14 19 Mar 2014 22:40
    auto-krak.pl
    Poziom 14  

    Ale nie wyrzuci błędu jeżeli obroty całkiem zanikną - znany temat.

    0
  • #15 20 Mar 2014 00:04
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Mechaniczny manometr pod listwe i obserwuj co się dzieje. Jak gaśnie ze spadkiem ciśnienia to pompa , wtryski i zawór reg ciśnienie i bezpieczeństwa . Nic więcej tam nie ma . Jeżeli nie spadku ciśnienia, a motor gaśnie to sterowanie wtryskiwaczy oraz wszystkie potrzebne czujniki do odczytu danych z motoru.

    0
  • #16 20 Mar 2014 07:30
    auto-krak.pl
    Poziom 14  

    to jest silnik 2.2 dti z psg16...

    2
  • #17 20 Mar 2014 08:19
    autkom

    Poziom 17  

    Pompa pracuje nawet pół minuty, zapala po dłuższym postoju na neutralnym położeniu skrzyni. Jest prawdopodobne, że nie wykaże błędu wałka pompy. Niemniej czujnik znajduje się w samej głowicy.
    Sam jestem przekonany o usterce pompy (ale żeby 4 miały identyczną wadę?). Może usterka tkwi w samym aucie.
    Ale jeśli nie pompa to co jeszcze może być przyczyną takiego stanu rzeczy???

    1
  • #18 20 Mar 2014 10:39
    auto-krak.pl
    Poziom 14  

    Cytat:
    Niemniej czujnik znajduje się w samej głowicy.

    Od ponad dziesięciu lat specjalizuje się w oplach i wyobraź sobie że na 100% w tym silniku nie ma czujnika w głowicy.
    Kilka postów wcześniej napisałem co powinieneś sprawdzić i do tej pory brak odpowiedzi, jeżeli myślisz że przez forum naprawisz wszystkie samochody to wybacz, po to jest tester żeby móc zdiagnozować usterkę ale do tego jeszcze potrzeba troszkę doświadczenia.

    1
  • #19 20 Mar 2014 14:13
    autkom

    Poziom 17  

    W głowicy pompy, która jest na gwarancji, poznaczona farbą i jej nie mogę rozbierać. Fajnie, że mi dogadujesz. Widać taka cecha narodowa.
    Nie jestem fizycznie w stanie w przeciągu 3 - 20 sekund pracy pompy zauważyć ilości obrotów wałka pompy i ich spadku przed samym zgaśnięciem. Odświeżanie parametrów następuje co kilka sekund. Niemniej na początku sprawdziłem, czy widzi prędkość wałka pompy i widzi.
    Bardzo proszę kogoś, kto miał podobny przypadek usterki, której winą było coś innego niż pompa PSG16.

    0
  • #20 20 Mar 2014 21:10
    auto-krak.pl
    Poziom 14  

    Widać kolega słaby tester ma skoro tak wolno odśwież livedata. Tak żeby wyeliminować coś co powinieneś zrobić przy montażu pierwszej pompy czyli czyszczenie baku to podepnij pompę bezpośrednio na króćcach do bańki 5L i zobaczysz, albo będzie chodzić albo masz uszkodzony czujnik w pompie ( w której jest korpus i sterownik a nie głowica).

    0
  • #21 20 Mar 2014 21:59
    autkom

    Poziom 17  

    Opór przepływu to może być dobry pomysł. Mało prawdopodobny, ale sprawdzę. Przy odpowietrzaniu starczyło podciśnienia 0,8 bar (przewód + filtr + pompa). Jutro przepuszczę przez odpowietrzacz do hamulców. Ma pojemność 1 litra.
    Nie bardzo jeszcze rozumiem co ma się dziać z tymi obrotami pompy. Patrzyłem na parametry: obroty wału i pod nimi wałka pompy. Startują równo, później silnik gaśnie. Obroty spadają w obu mniej więcej równo. Za mało czasu, żeby stwierdzić. Za to wiele dymu. Auto dymi na biało.

    1
  • #22 20 Mar 2014 22:11
    Don de Leon
    Poziom 23  

    autkom napisał:
    Auto dymi na biało.


    Jaki kąt wtrysku? Wygląda na to, że nie przepala. Stawiam na regulację lub pompę samą w sobie.

    1
  • #23 20 Mar 2014 22:14
    auto-krak.pl
    Poziom 14  

    Naprawiłem multum takich pomp i cuda widziałem, drzazgi w baku zatykające zaworek powrotny, jakby kawałki gumy w baku, auto wywalało tryb awaryjny przy 140km/h, setki mechanicznie uszkodzonych trawersów i wtryskiwaczy przez nieodpowiedni montaż/ demontaż sagę by napisał.
    Nie ma u mnie wymiany pompy bez czyszczenia baku bo zawsze jakiś syf się zbierze ale jak mówisz że kopci przy gaśnięciu to raczej pompa mechanicznie jest uszkodzona, goście kombinują a nie regenerują a ty wymieniasz jak ten murzyn i nikt ci kasy za to nie wróci.

    0
  • #24 20 Mar 2014 22:16
    autkom

    Poziom 17  

    Ustawiam na blokady. Wymieniłem już kilkanaście takich pomp. Dziwne, ale tylko w tym przypadku są takie cyrki. Nie podam wartości, bo ją dziś wyjąłem i wysłałem do Redy. Obiecali w końcu sprawdzić na własnym aucie.
    Do Kraka:
    Za pierwszym razem, jak go przywieźli z drogi na lawecie to klient kazał potwierdzić usterkę pompy dla ubezpieczalni. Pokrywali lawetę. Wtedy robiłem ten test z baniaczkiem 5 litrowym. Chciałem szybko wyeliminować zapowietrzenie i złą jakość ON. Myślę, że niczego w zbiorniku nie znajdę, ale dla sprawy się poświęcę i zbadam. Nie wiecie ile nowa pompa kosztuje ?

    0
  • #25 20 Mar 2014 22:19
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Z tego co pamietam tam jest regulacja na kole, np. na KTS odczytujesz wartości: żadaną i rzeczywistą.

    0
  • #26 20 Mar 2014 22:28
    autkom

    Poziom 17  

    Ale silnik odpala ładnie, i nawet pracuje chwilę. Przesunięcie początku wtrysku zwykle uniemożliwia dobry rozruch, a po nim ECU da korekcję i jakoś kulawo, ale pracuje. Pisałem, że nie mam możliwości już tego porównać, bo nie ma pompy. Mam OP-COM.
    Bardzo dziękuję za wszystkie uwagi i pragnę dodać, że wszystkie pomysły traktuję poważnie, bo sam nie mam żadnych. Pozdrawiam.

    0
  • #27 20 Mar 2014 22:30
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Czyli czekamy na pompę, nie ma co gdybać.

    0
  • #28 20 Mar 2014 22:32
    autkom

    Poziom 17  

    Straszne jest to, że przysłali mi już 4 bez sprawdzenia u siebie.

    -2
  • #29 21 Mar 2014 02:46
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Pisałem - sprawdź manometrem ciśnienie na rampie. Mechaniczny manometr jest najdokładniejszy, odczuwa wszystkie skoki ciśnienia, szybko odświeża wartości.

    1
  • #30 21 Mar 2014 12:18
    Don de Leon
    Poziom 23  

    rzemyk90 napisał:
    Pisałem - sprawdź manometrem ciśnienie na rampie.

    Na jakiej rampie? Kolejowej? To dti nie cdti.

    0