Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Huawei B593s-22 - od Plusa, zawiesza się, potrzebny twardy reset co kilka godzin

MES Mariusz 19 Mar 2014 08:19 9597 17
  • #1
    MES Mariusz
    Level 36  
    Witam.

    Kojarzy ktoś wynalazek Huawei B593s-22 ?

    Ten dziwny modem (nie wiedzieć czemu osiągający cenę rynkową ponad 1000 zł) pracuje u mnie bardzo niestabilnie. Po kilku (ewentualnie kilkunastu) godzinach pracy przestaje częściowo odpowiadać. Oczywiście dostęp do sieci internet zostaje zerwany, do panelu można się co prawda zalogować (tam wciąż informacja o tym, że połączony, i niby wszystko ok) niestety poszczególne podstrony panelu się nie odświeżają. Oczywiście po wyłączeniu zasilania i ponownym podłączeniu wszystko wraca do normy.

    Mam wrażenie że to cudo za 1000 zł swoją jakością / stabilnością przypomina nieco Neostradowego Livebox-a...

    Firmware niby najnowsze (przynajmniej taka informacja widoczna jest w panelu).

    Ktoś miał podobne doświadczenia?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr Fluke
  • #2
    sebol2934
    Level 11  
    Ustaw siec wi-fi na standard g. To u mnie dużo pomogło. Myślę jednak nad reklamowaniem tego badziewnego modelu. Zazwyczaj opinie są dobre a ja jestem średńio zadowolone. Nieraz np. komp jest podłączony do sieci ale nic więcej nie działa. Na inym urządzeniu jest ok, tylko ponowne uruchomienie rozwiązuje problem.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • Multimetr Fluke
  • #4
    sebol2934
    Level 11  
    @pele187
    Takie modemy nie są przyzwyczajone do ciągłej pracy? Jaja sobie robisz czy jak?
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    matek451
    Network and Internet specialist
    Wiesz chociaż o czym piszesz? używasz takiego routera? Ludzie nic nie dostają od operatora tylko kupują. B-593s-22 to dobry router. Używam jednego od 7 m-cy. Drugi zainstalowany d 4 dni. Po prawidłowej konfiguracji i zastosowaniu anteny zew.DUAL LTE z Cybertecha działa prawidłowo w każdej z sieci LTE.( Mobyland, Play , T-Mobile) Na 3G zarówno na UMTS900 jak i UMTS2100 z HSPA+DC również. Dobry zasięg WiFi, małe antenki zew. 4dBi( do 3G, LTE), łatwa konfiguracja. Pracuje u mnie 24/7 bez zawieszeń. Jedyną alternatywą dla niego może być DWR-921.
  • #7
    sebol2934
    Level 11  
    pele187 Twoja opinia wg danego urządzenia może byc dowolna. Jednak nie pisz, że domowy router nie jest stworzony do ciągłej pracy. Bo niby do jakiej? W tym sprzęcie nie ma akumulatorków, jest podłączany do normalnego gniazda w sieci. Więc bez jaj, ale jest to urządzenie stworzone do pracy ciągłej. Jak działa to już inna para kaloszy.

    matek451 Jeżeli masz odpowiedź na konfigurację Huawei'a do bezproblemowej pracy to proszę o wskazówki, pewnie nie tylko mi by się przydały. Jeżeli twoja konfiguracja nie wykracza zbytnio poza podstawową, a sprzęt działa dobrze, to najwyraźniej mam pecha i zostaje gwarant.
  • #8
    matek451
    Network and Internet specialist
    Korzystasz z LTE czy 3G? Rozumiem, że router traci połączenie z siecią operatora, WiFi działa prawidłowo. Jaki masz poziom sygnału?, aktualne FW.
  • #9
    sebol2934
    Level 11  
    LTE ma z play'a. Ogólnie jestem zadowolony bo prędkości takie jakie miały być. Dzieje się np. tak, że znika zasięg sieci i już wtedy chyba nic nie zrobisz, tylko reset.
    Druga sytuacja gdy miałem ustawione wi-fi na g/b/n auto. Działo fajnie mineło 1-2 dni i wi-fi przestawało działać. Kiedy ustawiłem na b only jest dużo, dużo lepiej.
  • #11
    sebol2934
    Level 11  
    Hmm. Nie mogę dokładnie podać poziomu teraz ale jest 5/5 kresek bez dodatkowych anten. Bts jakieś 0,5 km, nie więcej.
  • #12
    matek451
    Network and Internet specialist
    Nie powinno być problemów z zasięgiem. Mam identyczną sytuację. U mnie kilka razy też były problemy i brak dostępu. Dla pewności sprawdziłem na E-3276 i sytuacja podobna. Były problemy z BTS-em. Po jakimś czasie wróciło do normy, obecnie wszystko OK. Co do WiFi to wiadomo, że wiele zależy od sąsiedztwa, kanału czy odległości od routera. Warto przeskanować za pomocą inSSIDera.
  • #13
    sebol2934
    Level 11  
    Rzeczywiscie sieci jest mega dużo. Wybrałem kanał najmniej obciążony co nie znaczy, że pusty. Ale jeżeli coś działa, nagle przestaje,nie działa dopóki nie wyłączę i włączę, to wątpie, żeby to był tego typu problem.
    Odnośnie Bts to router traci zasięg. Próbuje się połączyć ale już mu nie wychodzi. Ponowne uruchomienie od razu rozwiązuje problem. To nie wygląda na wine Btsu.

    Edit: wifi tak jakby zamarzało, niby jest ale cóż z tego jakt nikt się nie podłaczy
  • Helpful post
    #14
    wariat1478
    Level 1  
    Mam identyczny problem. A mianowicie: co jakiś losowy odstęp czasu (1h , 5h, 24h) dostęp do sieci poprzez wifi w routerze B593s-22 zostaje zerwany. Próba ponownego połączenia z routerem tą technologią jest nie możliwa (sieć jest widoczna) , aż do zresetowania urządzenia. Testowałem już różne konfiguracje (radio b/g/n, z zabezpieczeniami wep, wpa, wpa2, bez zabezpieczeń, z dhcp, bez dhcp, jedna sieć, wiele sieci), ale wifi zawsze po jakimś czasie się zawiesza. Dostęp poprzez skrętkę jest wtedy możliwy, ale tylko przy adresie komputera ustawionym na sztywno (bez dhcp). Dzisiaj gdy zaszła takowa sytuacja przeprowadziłem diagnostykę systemu, co ciekawe w zakładce Informacje o produkcie widniała diagnostyka:
    2.6 Adres 1 MAC w sieci Wi-Fi: --- BLOCK
    2.7 Adres 2 MAC w sieci Wi-Fi: --- BLOCK
    2.8 Adres 3 MAC w sieci Wi-Fi: --- BLOCK
    2.9 Adres 4 MAC w sieci Wi-Fi: --- BLOCK

    Pomijając już kwestie braku w tłumaczeniu widać ewidentnie, że w tym momencie router miał jakiś problem z przypisaniem adresów MAC do sieci wifi. Skąd się to bierze i dlaczego występuje w losowych odstępach czasu, nie mam pojęcia.
  • #15
    MES Mariusz
    Level 36  
    Ja po 2-krotnym zwrocie przez serwis towaru, do którego nie raczyli zerknąć ("usterki nie stwierdzono") zmusiłem serwis (którego nazwa zaczyna się na "R" do wymiany modemu na nowy (poszła skarga na serwis bezpośrednio do Huawei - do komórki zajmującej się działaniami nieuczciwymi (po angielsku rzecz jasna), z kopią do wiadomości biura rzecznika praw konsumenta we Wrocławiu, do operatora (Plus), oraz do UOKiK. Reakcja była natychmiastowa. Serwis kajał się i przepraszał. 3 dni później przyszła nowa sztuka (ciekawe czy nowa, czy refurbish ;-). Naszą korespondencję zwieńczyłem: "Flowers and chocolates will be appreciated" (gdyż od momentu złożenia skargi nasza korespondencja toczyła się po angielsku ;-). Powiedzmy, że trochę się z nich naigrywałem, żeby nie powiedzieć... pastwiłem ;-) Ale warto było ;-). Po angielsku łatwiej było z nimi dojść do porozumienia, niż po polsku ;-)

    Czy to rozwiązało problem? Trudno powiedzieć, gdyż tego modemu nie używam (poszedł jako backup do sąsiada, któremu udostępniam net, na wypadek, gdyby działu się jakieś problemy z dostępem do netu w mojej sieci).

    Ale jeśli wysyłać modem z tego powodu do serwisu, od razu może zaznaczyć im, że w przypadku odsyłki nienaprawionego towaru kolejnym krokiem będzie skarga do Huawei, z kopią do rzecznika praw konsumentów, operatora i UOKiK. Jeśli odeślą - podjąć zapowiedziane kroki. Gwarantuję, że pomoże.
  • #16
    dborek
    Level 8  
    U mnie podobny problem. Jesli sciagam dane z duza predkoscia, wifi wiesza sie, nie ma nawet mozliwosci zalogowania sie do routera. Nie probowalem w tym czasie logowac sie po kablu. Wszystko wraca do normy po okolo 2 minutach. Router ma ewidentnie jakis problem.
  • #17
    mbalsamo2
    Level 9  
    Dziś wymieniłem urządzenie b593s-22 na nowe jako że mam taka mozliwość niestety jak tylko osiągnę duża prędkośc i 3 komputery sa podłączone na wifi zawiesza się ten router ,nie mam możliwośći aktualizacji routera na inne firmware jest niby najnowsze lecz na 1 dzień musze klika razy go restartować czy zna ktoś odpowiedź jak naprawić to urzadzenie z tego wynika że jest wadliwe firmware juz 2 sztuki wymieniałem i non stop to samo .
  • #18
    MES Mariusz
    Level 36  
    Wszystko wskazuje na to, że tego nie da się naprawić...
    Jedno jest pewne, strach kupować cokolwiek spod marki Huawei...