Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Excel - Lista "zbiorcza" składająca się z list z wielu arkuszy

19 Mar 2014 18:48 1953 10
  • Poziom 8  
    Witam,

    nie potrafię zrobić jednej dużej listy podsumowującej, składającej się z wielu list z różnych arkuszy.
    Oczywiście zależy mi, żeby sama się aktualizowała po wprowadzeniu danych w innym arkuszu.

    Dołączam grafiki, które dokładnie opisują problem.
    Excel - Lista "zbiorcza" składająca się z list z wielu arkuszy
    Excel - Lista "zbiorcza" składająca się z list z wielu arkuszy

    Będę wdzięczny za pomoc :)
  • Moderator Programowanie
    Pewnie bez VBA się nie obędzie. Najlepiej procedura przy aktywacji arkusza "Kredyty".

    P.S. Obrazki wyjaśniają tyko ogólnie. Co to za tabelki? Posiadają nazwy? Z czego wynikają? itd/itp
  • Poziom 8  
    Tabelki nie mają żadnej nazwy (są to po prostu rekordy objęte formatowaniem).

    Te tabelki są w każdym miesiącu wypełniane ręcznie (nie pobierają danych z innych rekordów - [poza tym, że kolumna "klasa" wypełnia się automatycznie po wybraniu z listy rozwijalnej samochodu z kolumny "Samochód")

    Skoroszyty mają nazwę 2014, 2013 itp (arkusze to miesiące, ale to już wiesz)

    Skoroszyt generalnie służy tylko i wyłącznie do RĘCZNEGO wprowadzania danych miesięcznych (rozchody, przychody itp.) i z niego sumy z poszczególnych miesiąców są pobierane przez inny arkusz, ze statystykami wieloletnimi.

    Arkusz "kredyty" służy do uporządkowania całorocznych danych związanych z zaciągniętymi pożyczkami i ich spłatami (ponieważ są to dane mające wpływ długoterminowy, a nie tylko miesięczny).

    Jeżeli są potrzebne jeszcze jakieś informacje to daj znać.

    Pozdrawiam :)
  • Moderator Programowanie
    dkosc napisał:
    Jeżeli są potrzebne jeszcze jakieś informacje to daj znać.
    Dyplomatycznie dałem sygnał, że obrazki, to zbyt mało.
    Mniej subtelnie: Wrzuć Pan (spakowany zip/rar) załącznik! Z ekranu mamy przepisywać!?

    :) Dobrze wyszło?
  • Pomocny post
    Moderator Programowanie
    dkosc napisał:
    Tabelki nie mają żadnej nazwy
    Okazuje się, że jest inaczej:

    Excel - Lista "zbiorcza" składająca się z list z wielu arkuszy

    Z jednej strony powinno to ułatwić, z drugiej... te naaazwyyy :(

    Spróbuję napisać jakieś makro i najpierw je wszystkie uporządkować. Jakieś przeciwwskazania? Powinny być, jeśli gdzieś są one używane w odwołaniach (dot. również ew. powiązanych skoroszytów).
  • Poziom 8  
    Nie ma przeciwwskazań.

    Nawet nie wiedziałem, że mają nazwy.
    Jeżeli to ci ułatwi sprawę, to mogę je jakoś po ludzku nazwać.
    Tylko zasugeruj jak miałyby się nazywać.

    Skoroszyt powiązany ściąga wyniki z konkretnych adresów konkretnych komórek, więc nie powinno być problemu.

    Ps dzięki za zaangażowanie :)
  • Pomocny post
    Moderator Programowanie
    Ojej, zapomniałem o Tobie...

    Coś tam szybko naskrobałem. Będzie od czego się odbić. Wklej do modułu i wypróbuj
    Kod: vb
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    P.S. W nazwach nic nie zmieniałem.
  • Poziom 8  
    To Makro działa super.
    Jakby jeszcze udało się zrobić, żeby działało automatyczne odświeżanie to byłoby idealnie :)

    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Moderator Programowanie
    Wywołaj w kodzie arkusza 'Kredyty' (makro 'ListaZb' w module)
    Kod: vb
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod
  • Poziom 8  
    Wszystko pięknie działa.

    Dziękuję za pomoc :)