Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Punto I 1.1 falujące obroty - Falujący obrotomierz na rozgrzanym silniku.

jataman92 19 Mar 2014 19:14 1668 1
  • #1 19 Mar 2014 19:14
    jataman92
    Poziom 1  

    Witam, proszę serdecznie o doradzenie czy też naprowadzenie na ewentualne problemy.

    Kiedy i jak występuje problem:
    - przy normalnej jeździe na zimnym silniku wszystko jest dobrze, po ok. 5 km trasy występuje problem skaczącej wskazówki obrotomierza oraz niemalże nieodczuwalne osłabienie pojazdu. Po przejechaniu około 5km bądź po zagrzaniu się silnika zaczynają skakać obroty i gdy nie popuszczę gazu ( nie jest wciśnięty bardzo, ograniczenie prędkości +5/10 km/h jeżdżę ) zaczyna delikatnie szarpać i występuje osłabienie silnika (nie jest bardzo aż tak odczuwalne)
    - Na LPG silnik pracuje dobrze do momentu rozgrzania się, później jazda jest niemożliwa - brak całkowicie mocy. Wciskanie pedału gazu nie zmienia prędkości pojazdu (zwalnia tak jakby pedał nie był wciskany ) Obroty skaczą na większych przedziałach, szarpanie odczuwalne już, strzelanie z odmy czy coś w tym stylu.
    - Mechanik jeżdżąc na PB dosyć żwawo ( nie oszczędzał go ) uzyskał efekty szarpania w ciągu 1 minuty od ruszenia pojazdem.

    Co zrobiono:
    - sonda lambda
    - rozrząd kompletny - był przestawiony stary o 2 zęby // po założeniu nowego przestawił się znowu o 2 zęby, założono poprawnie ponownie ale już bez przeskoku.
    - wymieniono czujnik cieczy
    - kable od świec
    - świece
    - filtr powietrza
    - map sensor
    - czujnik temperatury
    - podmieniono cewki z sprawnego samochodu

    Co sprawdzałem / dodatkowo zrobiłem:
    - diagnostyka komputera - 0 błędów, brak wpisów
    - pomiar ładowania akumulatora - w normie jak najbardziej
    - wyczyściłem z czujnik położenia wału bez demontażu

    Co chcę zrobić gdy wróci z warsztatu a nadal będzie źle działał:
    - podmiana przepustnicy na używaną sprawną + wyczyszczę ją
    - sprawdzanie każdej wtyczki czy nie ma zmian napięcia?

    Informacje:
    - instalacja gazowa 2 generacja, założona 2 tygodnie temu ( objawy te co piszę były wcześniej już i liczyłem że problem leży ze świecami czy też kablami WN i po wymianie będzie dobrze, tak niestety się nie stało )
    - na rozgrzanym/zimnym silniku stojąc na luzie brak problemów, stojąc i gazując w miejscu też brak problemów, poprawne wskazania obrotomierza.

    W Norauto wymieniono czujniki o których pisałem oraz rozrząd, całość 700 zł, stwierdzono problem z ECU i zakończono naprawę samochodu z powodu że nie naprawiają takich rzeczy.
    Zamówiłem w sieci ECU bez immo (czysty), sprawdzony pod względem błędów examinerem. Boję się że nie panowie z warsztatu oddali samochód i stwierdzili że ECU nie radzi sobie i rzekomo zawiesza się, by pozbyć się samochodu leżącego u nich (trzymali półtora tygodnia)

    Proszę serdecznie o rady, męczę się z samochodem już 2 tygodnie. Zakupiłem go niedawno i nie spodziewałem się takich wydatków jak i problemów. Dziękuję za każdą odpowiedź.

    0 1
  • Fibaro
  • #2 19 Mar 2014 19:47
    tzok
    Moderator Samochody

    Po pierwsze po co zakładałeś LPG do niesprawnego samochodu? Po drugie - po co wymieniasz w ciemno rzeczy? Pierwsze co bym sprawdził to klin na kole pasowym. Druga rzecz to temperatura cieczy i powietrza jaką widzi sterownik silnika. Na koniec kompresję i płyn chłodzący na obecność spalin.

    1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo