Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik B&S 12HP paliwo w skrzyni korbowej

19 Mar 2014 19:52 2592 13
  • Poziom 11  
    Witam

    Mam problem z silnikiem B&S PowerBuilt 284707. Przepuścił zawór z gaźniku i całe paliwo spłynęło do skrzyni korbowej. Nie wiedząc o tym, odpaliłem tak zalany silnik. Dopiero gdy z odmy zaczęło rzygać, zorientowałem się że jest coś nie tak i zgasiłem silnik (działał około 10s).
    Po spuszczeniu oleju i zalaniu nowym silnik nie chce zapalić. Tylko strzela czasami do gaźnika. Klin na kole nie jest przestawiony. Jest możliwe aby po tej awarii przestawił się rozrząd?
    Co mógł uszkodzić w silniku nadmiar oleju?
    Gaźnik wyczyszczony (wymieniony zaworek i dysza) świeca nowa, od tej awarii nie udało się go zapalić. Przed awarią palił bez problemu.

    To co mnie zastanawia to że gdy bez gaźnika przykładam rękę w gardziel dolotową to czuję silne zasysanie (podciśnienie) a końcowej fazie przedmuch ciśnienia. Tak powinno być?
    Z tego co widzę na rysunkach to krzywki wałka rozrządu są na zębatce więc raczej nie powinno się nic przestawić. Zawory i popychacze się poruszają więc nie są zatarte.
  • Poziom 11  
    Iskra i kompresja jest. Gdy wstrzyknę paliwo rzygnie ogniem przez gażnik.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Klin jest na swoim miejscu. Jak mógł się przestawić rozrząd? zębatka "pogubiła" zęby
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    To cień, nie ma przesunięcia na klinie.

    Mnie zastanawiają te przedmuchy w cyklu ssania. W jaki sposób mógł się przestawić rozrząd? Popychacze i zawory jeśli by się pokrzywiły wydaje mi się że zatarły by się a działają (widzę to po odkręceniu odmy) Wałek rozrządu jest na kole zębatym, gdyby połamały by się zęby raczej by się nie kręcił. Znalazłem zdjęcie wałka rozrządu - krzywki są na ryflowanym wałku nie stanową całości, mogłyby się odwrócić (tylko czy to jest możliwe?) Jaki wpływ na to miałby wysoki poziom oleju? I jak mógłby to spoowodować?
  • Poziom 15  
    Może nieszczelny jest zawór ssący nie domyka się lub obluzowało się gniazdo. Możesz spróbować zablokować wał w górnym położeniu tłoka i zamkniętych zaworach i dmuchnąć przez świece kompresorem zobaczyć czy wali ciśnienie w gaźnik jeżeli jest duża nieszczelność a nie chcesz rozbierać całości. A drugie co mi przychodzi do głowy to że zębatka rozrządu zakładana na wał na klinie się przestawiła ale to koło jest chyba metalowe, a koło wałka jest plastikowe więc to raczej mało prawdopodobne. Na razie zrób test z kompresorem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Rozebrałem silnik od dołu. Nie stwierdziłem żadnej usterki. Rozrząd jest na metalowej zębatce i razem z krzywkami stanowi całość. Nie był przestawiony. Popychacze proste. Zawory proste. Gładzie zaworów OK.

    Najdziwniejsze (dla mnie) jest to że po złożeniu silnik zaczął działać (sic!)
    Co prawda trzeba było wyregulować od nowa gaźnik, ale silnik zapala bez większego problemu.
    Co było problemem?

    Nie strzela do gaźnika ale zauważyłem że teraz trochę "rzyga" ogniem do tłumnika. Czy ten typ tak ma? (wcześniej tego objawu nie zauważyłem bo miałem założony tłumnik)
    Jakie powinny być luzy zaworowe w tym silniku? i jak je można wyregulować (nie ma regulacji, można tylko spiłować?)

    Film z działania silnika:


    Link
  • Poziom 11  
    Zmieniłem status filmu