Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VOLVO V40 1,9 TD 90 KM (66 Kw) - Regulacja parametrów pompy LUCAS FQ8 LT03

marwod 20 Mar 2014 10:26 21651 8
  • #1
    marwod
    Level 11  
    Potrzebuję konkretnej pomocy w regulacji ustawień pompy LUCAS FQ8 LT03 w moim VOLVO V40 1,9 TD 90 KM (66 Kw). Chodzi mi głównie o regulację na samej pompie. Pompa ciekła, została uszczelniona, ale człowiek od uszczelnienia delikatnie mówiąc ustawił wszystko an słuch i wzrok i chyba nie do końca dobrze. Rano przy pierwszym uruchomieniu na zimnym silniku mam bardzo niskie obroty ok 500,550 -600 obrotów i dopiero po nagrzaniu stabilizują się w przedziale 700-750. Auto ma też tendencję do wkręcania (podwyższania) obrotów gdy jadąc na 4 biegu ok 80 km/h wcisnę sprzęgło i dam na luz obroty spadają po czym czasem delikatnie się zwiększają. Auto niby jest w miarę dynamiczne choć odczuwam ok 2/3 sekundowe opóźnienie reakcji przyśpieszenia silnika na wciśnięcie pedału gazu (łapie dopiero pod koniec jak już odpuszczam gaz). Kiedyś potrafiłem jechać 190 km/h moim VOLVO obecnie przy górce i bucie w podłodze silnik osiąga maks możliwości (obroty), a ja mam maks 145-155 km/h jakby brakowało mi pedału (linki gazu). Auto ma również zwiększone zużycie paliwa, moim zdaniem ok 8-10 w cyklu mieszanym. Kiedyś spalało ok 6,5 - 7 litrów. Zauważyłem też, że stojąc na biegu jałowym na światłach mijania przy nagrzanym silniku mam 0k 750 obrotów jak zmienię światła na pozycyjne (zmniejszę obciążenie alternatora) obroty skaczą do 850. Kiedyś było normalnie bez żadnej zmiany 800 na światłach mijania i na pozycyjnych. Jak włączam klimę obroty spadają o ok 100 do 650. Kiedyś było przeciwnie obroty po włączeniu klimy wzrastały delikatnie.

    Chodzi mi o takie ustawienia:

    1. Regulacja prędkość obrotowej biegu jałowego - u mnie obecnie na zimnym silniku (pierwsze uruchomienie) jest 550-600, a po nagrzaniu 700-750. Wydaje mi się, że jest to wartość nieprawidłowa, za niska bo auto się trzęsie i delikatnie szarpie. Jak kupiłem auto przy pierwszym uruchomieniu na zimnym silniku miałem ok 1.100, a po nagrzaniu ok 2-4 minutach 800

    2. Regulacja wydatku szczątkowego - jeżeli dobrze kojarzę jest to regulacja na nagrzanym silniku gdzie między dźwignię sterującą, a śrubę regulacyjną wkłada się szczelinomierz (4 mm) i reguluje obroty do ok 1.350-1.450. U mnie po włożeniu szczelinomierza (4 mm) było 2000-2100. Zmniejszyłem do 1.500, ale nie wiem czy to dobrze zrobiłem i czy to jest wartość prawidłowa.

    3. Regulacja podwyższonej prędkości biegu jałowego - u mnie na zimnym silniku dźwignia szybkiego biegu jałowego po naciśnięciu w prawo nie ma luzu co do zderzaka. Po nagrzaniu się silnika także brak luzu - linka napięta. Wydaje mi się, że na zimnym silniku napięcie powinno być bez luzu, a po nagrzaniu silnika luz powinien mieć ok 2, 3 mm.

    4. Kontrola szybkości spadku prędkości obrotowej silnika - nie wiem co to jest ??

    Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak dobrze wyregulować te parametry? Przydałoby się poparcie jakimś schematem lub zdjęciami i korekta podanych przeze mnie wartości. Powiem uczciwie zjeździłem wszystkich "mechaników" w mojej okolicy i wszyscy odpowiadają mniej więcej tak: "pompa LUCAS? Nie nie podejmuje się" "LUCAS? To trudna pompa, proszę przyjść z BOSHEM ona jest łatwa" :D. Dla mnie i dla wszystkich, którzy szukają pomocy i nie mogą bo w opinii lokalnych mechaników pompa LUCAS to magiczne urządzenie rodem z programu gwiezdnych wojen.

    Pozdrawiam serdecznie.
  • #2
    dizba
    Level 33  
    marwod wrote:
    Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak dobrze wyregulować te parametry?

    Takie rzeczy to tylko [w Erze] :D na stole probierczym.
    marwod wrote:
    Powiem uczciwie zjeździłem wszystkich "mechaników" w mojej okolicy

    Oszukujesz :D Słabo szukałeś. Tutaj masz wykaz ASO Delphi, dawny Lucas
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1950890.html
  • #3
    marwod
    Level 11  
    dizba wrote:

    Takie rzeczy to tylko [w Erze] :D na stole probierczym.


    Oszukujesz, kłamiesz jak z nut :D -> Statyczny kont wtrysku oraz wymienione przeze mnie parametry wykonuje się na samochodzie podczas pracy silnika lub na wyłączonym regulując pompę śrubkami

    dizba wrote:

    Oszukujesz :D Słabo szukałeś. Tutaj masz wykaz ASO Delphi, dawny Lucas
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1950890.html


    Mieszkam w Garwolinie i w promieniu 70 km nikt nie wykonuje tego typu usług (ustawianie i regulacja pompy LUCAS) nie zaliczam do tego autoryzowanych stacji obsługi VOLVO czy Renault oraz innych "dużych" wymienionych w wykazie autoryzowanych stacji w których cena tego typu usługi to połowa wartości mojego pojazdu.
  • #4
    trans-serwis
    Level 39  
    Ta pompa nie pozwala na majsterkowanie w domowych warunkach, tym bardziej jeżeli była uszczelniana przez jakiegoś papudraka.
  • #5
    jaek1970
    Level 16  
    Panowie te Pompy są wbrew pozorom proste - Garwolin tak są fachowcy w tym mieście - zgasla astra wzięli 2500 zł od starego czlowieka - pompę tak sprawili - i to był Bosch
  • #6
    marwod
    Level 11  
    trans-serwis wrote:
    Ta pompa nie pozwala na majsterkowanie w domowych warunkach, tym bardziej jeżeli była uszczelniana przez jakiegoś papudraka.


    Nikt nie mówi o żadnym majsterkowaniu, tylko o regulacji parametrów bez żadnej ingerencji w "bebechy" pompy. Pompa została uszczelniona, nie cieknie - wymaga tylko korekty parametrów.

    Proszę wszystkich o konstruktywne odpowiedzi wnoszące coś do tematu.

    Pozdrawiam.
  • #7
    jaek1970
    Level 16  
    Kolego postaram się dotrzeć we wtorek do materiałów tej pompy , miałem gdzieś procedurę regulacji niektórych parametrów tej pompy na silniku .
    jeśli gość który ją uszczelniał nic nie spsuł - jest szansa do powrotu do parametrów z przed naprawy.
    Jednak w tych pompach bardzo ważnymi parametrami są : ciśnienie przetłaczania ( od tego zaczyna się regulację ), oraz przestawienie początku wtrysku , dawka ( na aucie tego się nie ustawi i tutaj kolega trans -serwis ma trochę racji ) nie piszę jyż o dawce rozruchowej i innych parametrach.
  • #8
    sq5he
    Level 10  
    witam
    Jestem laikiem w tych sprawach, do czego służy to złącze przy pompie?
    Nie mam tej kostki i nie wiem gdzie powinno być podłączone, a wszystkie przewody są czarne.
    Z góry dzięki za podpowiedź

    VOLVO V40 1,9 TD 90 KM (66 Kw) - Regulacja parametrów pompy LUCAS FQ8 LT03
  • #9
    wszystkieczesci
    Level 11  
    Kolego tą pompę się ustawia na czujnik zegarowy. Jak posiadasz zestaw do regulacji to wytłumaczę jak ustawić.

    Dodano po 3 [minuty]:

    A co do ssania to popatrz czy gruszka przy pompie załącza się i czy linka od gruszki jest dobrze wyregulowana. Do gruszki podłączony weżyk podcisnienia.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Jednak w tych pompach bardzo ważnymi parametrami są : ciśnienie przetłaczania ( od tego zaczyna się regulację ), oraz przestawienie początku wtrysku , dawka ( na aucie tego się nie ustawi i tutaj kolega trans -serwis ma trochę racji ) nie piszę jyż o dawce rozruchowej i innych parametrach.

    Nie piszcie pierdół. .

    Dodano po 6 [minuty]:

    A to co zaznaczyłeś na zdjęciu, sq5he, to jest wtyczka od przestawiacza kąta wtrysku. Powinna być podpięta do tej wiązki co idzie medzy rozrusznikiem a blokiem. Musi być odpowiednia wtyczka.