Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Trafic 1.9dci 101km - Odpala i zaraz gaśnie

20 Mar 2014 15:44 18573 26
  • Poziom 8  
    Witam,
    Mam problem z autem Renault Trafic 1.9dci 101km.Auto na zimnym silniku odpala i gaśnie po 2-3s i tak w kółko. Przypadkowo wyczaiłem , że jak przytrzymam na grzaniu świec aż kontrolka zgaśnie odpala zawsze za 1 razem.Na rozgrzanym silniku nie ma tego problemu , ale wystarczy 2-3h postoju i znowu to samo.Dodatkowo auto do 2000 obrotów jest zamulone ( jak się rozgrzeje jest troszkę lepiej ale i tak zamula , ma opóźnioną reakcję na gaz , dopiero od 2000 obrotów dostaje kopa.

    Z błędów wyskakuje regulator ciśnienia paliwa przy pompie , wymieniony na nowy i nic.Podmieniłem też czujnik ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej i zero poprawy.

    Świece żarowe sprawne , egr i kolektor wyczyszczone , filtry powietrza i paliwa nowe. Poza tym żadnych błędów na komputerze.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Przy błędzie dotyczącym regulatora jest jakiś obszerniejszy opis - mógłbyś go podać.
    Może by wypadało sprawdzić instalację pomiędzy sterownikiem silnika a regulatorem zanim się go wymieni.
    Jakie jest ciśnienie na listwie?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 8  
    Witam ,

    Po diagnostyce CDIF-3 były błędy
    P1826 Obwód przekaźnika świec żarowych - skasowany i nie wyskakuje
    P1814 Obwód sterowania zaworu EGR - skasowany i nie wyskakuje
    P1822 - niskie ciśnienie w układzie ?- skasowany i nie wyskakuje
    P1802 Czujnik temperatury powietrza - po skasowaniu wyskakuje ponownie
    P1806 Obwód czujnika przepływu powietrza - po skasowaniu wyskakuje ponownie

    Po skasowaniu błędów auto ożyło w zakresie 1000-2000 obrotów , pomogło odłączenie przepływomierza (poruszałem kabelkami i chyba się naprawił ) ale nadal na zimnym zapala i gaśnie , pomaga dopiero przytrzymanie na grzaniu świec aż zgaśnie kontrolka , więc w czym problem?
  • Poziom 25  
    Na początek przepływka. Wymień i daj znać.
  • Poziom 8  
    Oryginalny przepływomierz 640 zł simensa , za drogo by od tak wymienić , zwłaszcza że nie ma objawów poza błędem.

    A co z przekaźnikiem świec żarowych ? Błąd się skasował ale może za mało kilometrów zrobiłem aby wyskoczył ponownie?

    P1802 Czujnik temperatury powietrza - po skasowaniu wyskakuje ponownie

    Gdzie ten czujnik się znajduje? To jest ten w przepływomierzu czy inny?
  • Poziom 13  
    W przepływomierzu
    Podepnij clip
  • Poziom 25  
    Załóż tańszy jak chcesz. Twój wybór.
  • Poziom 8  
    Niestety takich danych nie posiadam, spisał mi tylko kody błędów, będę musiał jeszcze raz jechać ;]

    Ale każdy z was obstawia przepływomierz tutaj jak i na innym forum, a mechanik powiedział, że przy niesprawnym przepływomierzu odpalał by i tak tylko nie równo pracował.

    A może paliwo się cofa? Bo jak się na pozycji dłużej przytrzyma to pompa już pracuje, czy dopiero jak kręci rozrusznik?
  • Poziom 8  
    I dziś rano znowu znowu nie wkręca się na niskich obrotach , no nic kupię ten przepływomierz się zobaczy.

    Dodano po 2 [godziny] 42 [minuty]:

    W starym był przerdzewiały czujnik temperatury w wyniku czego całkowicie się urwał po wyczyszczeniu sprejem , czas na nowy oby to rozwiązało wszystkie problemy z odpalaniem.
  • Poziom 30  
    matimon22 napisał:
    Załóż tańszy jak chcesz. Twój wybór.

    Kolega kupił na alledrogo tanią przepływkę od super sprzedawcy który sprzedał ich setki i zamiast pręcików oporowych były tam wlutowane oporniki ;) Niech żyje tania podróbka :-)
    baronatv napisał:
    A może paliwo się cofa ?

    Jak się cofa to będzie widać pęcherze powietrza.
    Odłącz przepływke rano zanim zapalisz i sprawdz wtedy jak chodzi.
  • Poziom 8  
    A takie pytanie mam . Przepływomierz do renault scenic 1.9dci simensa kosztuje 340 zł , do renault trafic 1.9dci simensa 640 zł . Jakieś różnice inne poza ceną ?
  • Poziom 10  
    Panowie a czujnik temp cieczy który daje sygnał do sterowania dawką paliwa i kątem wstysku? Może on jest przyczyna... A tak wgl to wiecie może gdzie on się w tym silniku znajduje? Bo nie potrafie go zlokalizować...
  • Poziom 10  
    dzieki za info :)

    Dodano po 6 [minuty]:

    JEszcze jedno pytanie do faceta :) Orientujesz sie moze jaka rezystancje powinien miec wykrecony czujnik w temp otoczenia?
  • Poziom 34  
    Jaką temperaturę widzi sterownik silnika. Co z tego że czujnik będzie sprawny jak będziesz miał przerwany przewód i będzie źle wskazywał. Ciężko tak podjechać i sprawdzić parametry. Tylko parametry, a nie błędy.
  • Poziom 10  
    CZyli rozumiem ze idzie sprawdzic na komputerze jaka temp posiada aktualnie silnik tak? i
  • Poziom 8  
    Problem rozwiązany uszkodzona była pompa paliwa w baku , wymieniona na boscha i gra , do tego nowy przepływomierz.

    Ale podczas tych napraw nie wiadomo jakim cudem zapaliła się kontrolka ABS , STOP , SERVICE , I RĘCZNY. Nic nie było ruszane przy kołach , czarna magia z tym autem , co gorsza nie da się podpiąć komputera do ABS aby sczytać błędy ( próbowane na 4 różnych programach urządzeniach ) - brak komunikacji

    Ktoś ma jakiś pomysł co się stało ? Jak się od stania mogło samo popsuć? Gasiłem auto było ok , odpala i się świeci , I gdzie szukać przyczyny ? Auto oczywiście nie hamuje z abs-em.
  • Poziom 13  
    baronatv napisał:
    pompa paliwa w baku
    Ciekawe
    baronatv napisał:
    próbowane na 4 różnych programach urządzeniach
    a clipem?
    Sprawdź bezpieczniki
  • Poziom 8  
    faceta napisał:
    baronatv napisał:
    pompa paliwa w baku
    Ciekawe
    baronatv napisał:
    próbowane na 4 różnych programach urządzeniach
    a clipem?
    Sprawdź bezpieczniki


    Clipem też sprawdzali , cdif -em i jeszcze jakieś 2 cuda.

    Tak mój model 2001 miał pompe elektryczną w baku , widziałem na własne oczy bo się oczytałem że jest tylko jedna przy silniku , ale u mnie są 2 :D

    Bezpieczniki sprawdzałem , sprawdzane były wszystkie , od abs jest nr 17- zespół sterownika abs , są jeszcze jakieś??? gdzie jest ten sterownik ? jak sprawdzić czy dochodzi prąd do niego?
  • Poziom 8  
    No nic nie udało nam się ustalić gdzie jest problem , jadę za granicę bez abs-u i choinką na liczniku ;];]
  • Poziom 36  
    baronatv napisał:

    Niestety takich danych nie posiadam, spisał mi tylko kody błędów, będę musiał jeszcze raz jechać ;]


    Gdzie takie druciarskie diagnozy serwują ?
  • Poziom 2  
    Witam, Znalazłem przyczynę takiego zachowania silnika. Jest to zawilgocona/zalana wtyczka w wiązce silnika która odcina paliwo. Sygnalizuje wtedy awarię zasilania wtryskiwacza i pojawia się kontrolka "Silnik STOP". Oczyszczenie i założenie rurki termokurczliwej rozwiązało problem. Mam trafica salonowego 2007 rok, znam chyba jego wszystkie słabe strony. Chętnie pomogę:-)