Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo fm 9 - Volvo FM9 2008r Ad blue

RadeX123 20 Mar 2014 17:58 2451 5
  • #1 20 Mar 2014 17:58
    RadeX123
    Poziom 6  

    Witam.

    W Volvie z 2008 R FM 9 pojawił się problem z Ad blue. Auto pracuje normalnie nie ma ubytku mocy jednak wolał bym rozwiązac ten problem i potrzebuje Waszej pomocy
    Spisałem nr błedów z komputera

    Motor System

    MID 128
    PSID 102 INACTIVE
    FMI 5 #:2

    FMI 128
    PSID 103 INACTIVE
    FMI 5 #:2

    Vechicle System

    MID 144
    PPID 312 ACIVE
    FMI 0 #:1

    MID 144
    PPID 430 ACTIVE
    FMI 0 #:3

    MID 144
    PPID 430 INACTIVE
    FMI 0 #:1


    Którys z tych błędów to jest napewno zawór osuszacza.

    Komputer diagnostyczny znajduje błąd ,, wąż podgrzewacza lub przewód podgrzewacza 2 i 3 " w wolnym tłumaczeniu z języka flamandzkiego

    Jeśli ktos spotkał si ez podobnym problemem i zna rozwiązanie albo chociaż które to sa węże będe bardzo wdzięczny za pomoc

    Dzięki

    0 5
  • Pomocny post
    #2 20 Mar 2014 21:01
    daro111
    Poziom 31  

    Witam.
    Błędy MID 128 to błędy grzałek przewodów 1 i 3 (przerwa).Polecam lekturę: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2404513.html

    Błędy MID 144 które podałeś to błędy osuszacza (regeneracja).
    Kod usterki zostaje wygenerowany, jeśli zużycie powietrza jest na tyle duże, że osuszacz powietrza
    nie ma czasu na regenerację.
    Możliwe przyczyny:
     Czas pompowania sprężarki zbyt długi bez odciążenia i regeneracji osuszacza powietrza.
    Problem pojawia się na przykład przy intensywnym wykorzystaniu pneumatycznego zawieszenia do obsługi załadunku/wyładunku.
     Ulatnianie się powietrza na dużą skalę

    0
  • #3 21 Mar 2014 08:01
    RadeX123
    Poziom 6  

    Daro dziękuje za podpowiedzi. No faktycznie lektura :D

    Jak tylko dostane autko w swoje ręce będę działał później dam znać co i jak :]

    0
  • #4 24 Mar 2014 10:40
    RadeX123
    Poziom 6  

    Witam

    Co do tych wężyków zna ktoś może volvo-skie numery tych wężyków z grzałkami (nr 1 i 3 ) bo mam problem w Belgi żeby in wytłumaczyćo co mi chodzi.

    0
  • #5 24 Mar 2014 21:11
    daro111
    Poziom 31  

    RadeX123 napisał:
    zna ktoś może volvo-skie numery tych wężyków z grzałkami (nr 1 i 3 )

    Numerów i kolorów nie pamiętam, ale można je rozpoznać po tym które przewody mocznika podgrzewają.
    Grzałka nr. 1 to podgrzewanie przewodu od zbiornika do pompy (zasilanie).
    Grzałka nr. 3 to podgrzewanie przewodu od wtryskiwacza do pompy (powrót).

    0
  • #6 09 Paź 2014 15:42
    RadeX123
    Poziom 6  

    Okazało sie że przewody od grzałek zgniły sobie pod wpływem adblue
    Wymiana dosyc prosta trzeba mieć tylko lekko zwinne palce jak nie chce sie wyciągać zbiornika adblue.
    Kolory to zielona wtyczka i i jak dobrze pamiętam niebieska
    Po wymianie przewodów wystarczyło skasować błędy i wszystko wporządku

    Dziekuje wszystkim za pomoc pozdrawiam

    0