Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B 1.8 16v - Pytanie o wymiane uszczelniaczy zaworowych

prezes94 20 Mar 2014 21:17 10011 7
  • #1 20 Mar 2014 21:17
    prezes94
    Poziom 19  

    Witam! W mojej vectrze wczoraj zaczely sie dziac dziwne rzeczy.PO rozgrzaniu silnika z wydechu szedł biały dym doslownie jak z parowozu,za mna nie bylo nic widac.Ze zbiorniczka plynu chlodzacego zaczelo ubywac plynu.Mechanik stwierdził bez zastanowienia,ze to wina uszczelki pod glowica.Dzis po rozebraniu okazalo sie,ze rzeczywiscie uszczelka jest pęknięta.Pytanie jest nastepujace:Czy przy okazji zmiany uszczelki wymienic uszczelniacze zaworowe?Oleju auto nie brało az tak,tzn,jak wlałem olej na pół miarki to ubywało do minimum po jakichs 500km i juz tak zostawało na minimum.Facet który planuje mi glowice zażyczył sobie 100zł za sama wymiane owych uszczelniaczy.Mechanik ktory mi robi auto powiedział,ze wymieni to sam w okolo 2godziny...Koszt w sumie nieduży bo uszczelniacze to koszt ok 25zł,ale boje sie,zeby po tej wymianie nie brał bardziej oleju niz przed wymiana.Co Wy myslicie na ten temat?

  • #2 20 Mar 2014 21:26
    toku74
    Poziom 31  

    Skoro strzeliła uszczelka, to należy głowicę sprawdzić na szczelność i planować. Do tych czynności najlepiej jest głowicę rozbroić do "gołego". W takim przypadku wymiana uszczelniaczy jest jak najbardziej wskazana. Ich wymiana napewno nie wpłynie na zwiększenie zużycia oleju.

  • #3 20 Mar 2014 21:34
    2293657
    Usunięty  
  • #4 22 Mar 2014 18:59
    prezes94
    Poziom 19  

    Panowie dzis odebrałem auto po wymianie uszczelki pod glowica i uszczelniaczy zaworowych.Wszystko niby jest ok,nie dymi praktycznie wgl,odpala bez problemu.Jednak problem pojawia sie gdy wjade w miasto,przejade 2 skrzyzowania i temperatura podnosi sie do 90stopni,czasem nawet troche powyzej,załacza sie wentylator.Jak wyjade na trase po chwili temperatura spada do 85.Płyn w chłodnicy jest,wlane ok.6litrów.Jak myslicie,czy poki co to normalne zjawisko czy powinienem oddac spowrotem auto do mechanika?

  • Pomocny post
    #5 22 Mar 2014 21:47
    ociz
    Moderator Samochody

    Nie widzę tam problemu. Nie póki co, ale w ogóle jest to normalne. Nie wiadomo na ile wskaźnik prawdę pokazuje, ale powinien trzymać 90°C w czasie normalnej jazdy, a przy powolnej, miejskiej jeździe nawet 100°C będzie normalne.

  • #6 22 Mar 2014 22:01
    toku74
    Poziom 31  

    non e vero italiano napisał:
    toku74 napisał:
    sprawdzić na szczelność i planować. Do tych czynności najlepiej jest głowicę rozbroić do "gołego"..

    Przepraszam że pytam, ale jak sprawdzisz szczelność komory sprężania jak są wymontowane zawory? I po co wymontowywać zawory do operacji wyrównywania czoła głowicy?
    No chyba, że owo " gołego" wiąże się tylko do kolektora wydechowego, ale chyba byś tak nie napisał.
    Pytam, bo ja dopiero się uczę, a warto się uczyć od fachowców.

    Nie sprawdza się komory sprężania, tylko szczelność płaszcza wodnego, a zawory zasłaniają kanały dolotowe /wylotowe/. Z zasady podczas wymiany uszczelki głowicy sprawdza się szczelność głowicy. W tym silniku o ile pamiętam zawory są tak usytuowane, że podczas planowania można je uszkodzić.

  • #7 22 Mar 2014 22:11
    robokop
    Moderator Samochody

    toku74 napisał:
    W tym silniku o ile pamiętam zawory są tak usytuowane, że podczas planowania można je uszkodzić.

    Jak szlifierz będzie zbierał 3mm, zamiast kilku setek to i owszem. Podpiera się głowicę na specjalnych pryzmach na jej szczytach, wtedy nie dotyka trzonkami do blatu szliferki. To tak jakby ktoś miał znowu ochotę napisać idiotyzm o rozbieraniu zaworów do planowania głowicy.

  • #8 22 Mar 2014 23:35
    prezes94
    Poziom 19  

    Aha,skoro to normalne zjawisko to mnie uspokoiles ociz,dzięki:)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME