Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
CControls
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kikusui 7101A - Przesuniety obraz

mar656 21 Mar 2014 00:31 2733 9
  • #1 21 Mar 2014 00:31
    mar656
    Poziom 8  

Posiadam oscyloskop Kikusui COM7101A, w którym najprawdopodobniej ( nie wiem na pewno) uszkodzeniu uległ finał AMP toru X. Usterka objawia się przesunięciem obrazu w płaszczyźnie X. Parokrotnie, grzebiąc przy wzmacniaczu, udało mi się go zmusić do poprawnego działania wiec myślę, ze nie jest to cos bardzo skomplikowanego. Niestety jestem kompletnym amatorem a jego skomplikowana budowa mnie przerasta. Szkoda mi się go pozbywać, bo jest to fajny sprzęt: 100 MHz, 4 kanały, read-out, analog +digital .Posiadam pełna dokumentacje techniczna oraz kalibracji tego sprzętu. Pytanie ktos chcialby się podjac, oczywiście odplatnie, jego sprawdzenia i ew. naprawy + kalibracji? Najchętniej Warszawa i okolice.

0 9
  • CControls
  • Pomocny post
    #2 21 Mar 2014 17:33
    rubens
    VIP Zasłużony dla elektroda

To typowe dla tego modelu.
    Miałem kiedyś z podobną usterką.
    Uszkodzona była hybryda.
    Możesz spróbować ją przelutować.
    Jeśli to nie pomoże, hybryda do wymiany.W moim oscyloskopie hybryda reagowała na "grzanie / chłodzenie".
    Łatwo było to zdiagnozować.
    W moim przypadku kontaktowałem się z "krajowym" serwisem autoryzowanym, który krzyknął jedyne 2000 zl za hybrydę - oscyloskop w 100% sprawny można było kupić za 1200-1500 zł.
    Kolega z Niemiec pogadał z serwisem autoryzowanym w Niemczech - doradzili mu napisać do Kikusui.
    W efekcie dostałem hybrydę gratis !!! z pismem przepraszającym za to, że oscyloskop się uszkodził, że są pełni podziwu iż zdiagnozowałem samodzielnie usterkę, i mają nadzieję, że w przyszłości nadal będę używał oscyloskopów marki Kikusui.
    Nie mogłem uwierzyć.

0
  • CControls
  • #3 21 Mar 2014 23:22
    mar656
    Poziom 8