Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

EXCEL VBA - skopiuj i wklej zakres

stern24 21 Mar 2014 10:35 2505 3
  • #1 21 Mar 2014 10:35
    stern24
    Poziom 7  

Witam serdecznie,
    jestem totalnie zielony, wiec z gory przepraszam za przyslowiowe zawracanie gitary :)
    Mam plik z kalendarzem jak w zalaczniku i dwa problemy.

1. Mam dwie ekipy montazowe i dwoch producentow. Klientow z arkuszy 1 i 2 musze przypisac (skopiowac) do producentow z arkuszy 3 i 4, zeby wygladalo to tak jak na zalaczonych obrazkach.

EXCEL VBA - skopiuj i wklej zakres EXCEL VBA - skopiuj i wklej zakres EXCEL VBA - skopiuj i wklej zakres EXCEL VBA - skopiuj i wklej zakres

2. Problem drugi to zautomatyzowanie tworzenia sie tego kalendarza.

Niestety w obu przypadkach nie mam pojecia jak to zrobic :(
    Bede wdzieczny za wszelkie pomysly, komentarze i podpowiedzi.

pozdrawiam

0 3
  • #2 21 Mar 2014 18:45
    adamas_nt
    Moderator Programowanie

1. Zwykłe, zagnieżdżone JEŻELI załatwi sprawę przecież. Próbowałeś?

2. Wpisz w C2 datę (Np 24-3-2014), sformatuj niestandardowo "d". Dalej dodawanie (masz gotowe w większości komórek) i kalendarz "sam" się ułoży.

0
  • #3 22 Mar 2014 09:29
    stern24
    Poziom 7  

Witam,
    Ad.1. tak probowalem i nie byloby to problemem, gdyby nie to, ze musialbym to wykonac dla kazdej komorki osobno, a w momencie kiedy zmienia sie linijka sypie sie tabela. W kalendarzu zapis jest zawsze w gornej linijce, a w informacji dla producentow moze ich byc kilka pod soba. Na tym poleglem...

EDIT: po ponownych probach moge powiedziec, ze to sie da zrobic, ale musialbym wpisywac zmieniona formule w kazda komorke co jest bez sensu, bo krocej bedzie trwalo ctrl c + ctr v

Ad.2. Chcialem pominac koniecznosc wpisywania formuly w kazde okienko. Kalendarz ma z zalozenia byc dlugoterminowy, a dodawanie miesiaca z reki jest malo efektywne.

dziekuje, pozdrawiam

0