Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Clio II - 1.5 dci wtryskiwacze czy pompa?

grz3loo 21 Mar 2014 13:35 4971 13
  • #1
    grz3loo
    Level 11  
    Witajcie.
    W Clio II z 2006r. mam problem z układem paliwowym.
    Zaczęło się od opiłek z pompy. Została wymieniona pompa na używaną, nowy bak i przewody paliwowe.
    Jest jednak problem, gdyż samochód po zapaleniu chodzi źle.
    Ciśnienie jakie podaje pompa jest zbyt wysokie (ok. 300-350) i teraz pytanie czy to wtryski czy jednak pompa?
    Mechanik twierdzi, że wtryski są w porządku (przełożył do innego samochodu i niby działają) i sugeruje kolejna pompę.
    Jednak za jej wymianę też nieźle sobie liczy?
  • #2
    magir
    Level 28  
    W ten sposób to można wymieniać wszystko do sądnego dnia. Jeżeli były opiłki to pompę się montuje najlepiej po remoncie lub regeneracji i najlepiej w warsztacie który ją robił. Piszesz że pompa używana - a sprawdził ją ktoś -czy jest czysta -czy nie ma zanieczyszczeń - w ten sposób to można załatwić wtryski na amen ( odrobina rdzy lub osadu bez problemu zatyka dysze które mają średnicę porównywalną do ludzkiego włosa ) Piszesz że przełożył wtryski do innego samochodu - z tego co pamiętam wtryski w renówkach się instaluje programowo przez CLIP do komputera silnika, także obawiam się czy ten mechanik do końca wie co robi. Tak na marginesie to jeżeli ciśnienie jest za wysokie to znaczy że szwankuje regulator ciśnienia w pompie.
  • #3
    grz3loo
    Level 11  
    nie byłą sprawdzona.. podobno sprawdzenie takiej pompy to koszt ok 800pln..?
    dlatego się dowiaduję na forum, bo mam wrażenie że mechanik sobie z tym kompletnie nie radzi. czytam, że wtryski się programuje, tymczasem on nic takiego nie robił, na dodatek nie zrobił próby przelewowej, więc skąd jego pewność, że są one sprawne.. Twierdzi że mam mu przywieść kolejną pompę sprawną, tymczasem zastanawiam się jak do tego podejść, tak aby było porządnie?
  • #4
    GBW
    Level 29  
    Jeżeli były opiłki to należy cały układ paliwowy przepłukać włącznie z wtryskiwaczami które to należy rozebrać. Opiłki bardzo szybko zniszczą wtryski. Czy ta pompa do transportu była odpowiednio uszczelniona?
  • #5
    grz3loo
    Level 11  
    układ paliwowy był czyszczony, jak i był wymieniany zbiornik paliwa. Dodatkowo była regenerowana pompa, po czym mechanik stwierdził, ze zostały do wymiany zaworki wtryskiwaczy, jednak poprzedni właściciel nie chciał już nic z autem robić ze względu na stan portfela.. Ja samochód kupiłem, odpaliłem, po czym zabrałem go do mechanika. Samochód jeździł, jednak nierówno (na jałowym chodził ok, w trakcie jazdy, przy dodawaniu gazu czasem go dusiło oraz silnik wydawał trochę dziwny dźwięk). Zawiozłem go do swojego mechanika, który stwierdził, że ta pompa jest niesprawna (właściwie to niczego nie sprawdzając - powiedział że za małe ciśnienie na pompie, wiec to na pewno pompa). Kupiłem inna, używana (niezabezpieczoną do transportu - ale byłem po nią osobiście), przełożył, auto teraz odpala lepiej, jednakże chodzi nierówno, obroty faluja i tak jak pisałem, ciśnienie na pompie wynosi ok 300-350. Mechanik sugeruje wymiane pompy, nie daje sobie powiedzieć, że to jednak może być coś innego. a co Wy sądzicie?
  • #6
    faceta
    Level 14  
    Wymień regulator na pompie i zrób test przelewowy
  • #7
    grz3loo
    Level 11  
    regulator wymieniony, nie pomaga. jeśli jest za wysokie ciśnienie na pompie, to czy możliwą przyczyną mogą być wtryski?
  • #8
    faceta
    Level 14  
    Nie Czym robisz diagnostykę?
  • #9
    grz3loo
    Level 11  
    diagnostykę robił mi mechanik.
  • #10
    chicken19
    Level 12  
    Chyba czas zmienić mechanika.Pojedź do porządnego warsztatu który zajmuje się układami wtryskowymi i tam niech ci zrobią diagnostykę
  • #13
    chicken19
    Level 12  
    Zobacz czasem czy nie pada Ci turbo.Tak mocne dymienie może być spowodowane tym że turbosprężarka puszcza olej w wydech przez uszczelnienia.Zaobserwuj czy na łączeniu z rurą wydechową nie ma śladów oleju.Aby byś pewnym że turbo nie ma związku z tym musiał byś odkręcić rurę wydechową-tą która idzie w tłumik.Jeśli tam jest olej to wiadomo co go boli.Zdejmij też przewód powietrzny wchodzący centralnie do turbo.Złap za oś wirnika i poruszaj góra dół oraz przód tył.Jest luz czy nie ma?Zobacz też czy łopatki wirnika nie ocierają o ścianki.Zauważ że dym aż wychodzi do komory silnika.Nie ubywało Ci wcześniej oleju?Jak wykluczysz turbo to postaw na diagnostykę w dobrym warsztacie
  • #14
    dawidek55
    Level 10  
    Witam. Jeżeli chodzi o delphi 1,5 dci to jak były opiłki w układzie to jest je bardzo ciężko usunąć mimo ,że demontujemy zbiornik i go czyścimy. Mikro opiłki są tak małe, że wydaje się, że jest już wszystko super wyczyszczone (listwa przewody, pompa, zbiornik) a w rzeczywistości te drobinki siedzą w zakamarkach i wpadają na nowe zaworki we wtryskiwaczach i je niszczą lub blokują. Jak się zaworki tylko zanieczyszczą to trzeba rozebrać wtryskiwacz i wymyć w myjkach ultradźwiękowych i będzie dobrze, ale można też niestety uszkodzić nowy zaworek i wtedy znowu wymiana na nowy, a to boli bo kosztuje. Ciekawe informację o tym układzie i jak samemu diagnozować ten układ jest na Common Rail Delphi uszkodzenia diagnostyka Można zobaczyć na zdjęciach jak małe są drobinki na częściach wtryskiwaczy w środku. Najlepiej jest zlać troszkę paliwa i przebadać na mikroskopie bo tylko wtedy dowiemy się z czym mamy do czynienia. Jak będzie czysto można diagnozować inne problemy po stronie sterowania silnika.