Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem Autoalarm Magicar FAI 440

jarek81 07 Apr 2005 20:52 7701 17
    jarek81
    Level 11  
    Oto link do schematu połączenia alarmu: http://www.magicar.pl/pdf/opis_przewodow.jpg
    Bardzo prosze kogoś o podpowiedź.
    drzwi+ skąd to wziąć, albo co przez to rozumieć, drzwi- to chyba wyłączniki krańcowe lubamasowe jak ktoś woli,
    +światła stop bo o ile wiem to na pedale hamulca jest wyłacznik masowy czyli nie +, i ostatnia rzecz jak dokładnie połaczyć przekaźnik (86 85 30 87a) czy między 86 a przewodem żółtym powinno być podłączone +12v po stacyjce?. aha i do czego podłączyć 30 i 87a patrz rys. bo nie jest to dla mnie jednoznaczne. Proszę o konkretną podpowiedź, zwłaszcza, że jestem laikiem w tym temacie, a bardzo chcę to podłączyć samodzielnie-założyłem sie z kolegą, że to zrobie. :) Samochod, w którym próbuje to uczynić to VW Polo '92r.
    yasiu.brzeg
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Drzwi + podłączasz tylko w samochodach gdzie takie sterowanie z drzwi występuje. Jak sterowane są masą jak w większości nie podłączasz tamtego przewodu. W polo sterowane masą.

Co do przekaźnika, tak musi to być zasilanie po zapłonie. Do styków roboczych przekaźnika tj 30 i 87a podłączasz obwód, który chcesz zablokować ( rozcinając przewód który służy do zasilania tej rzeczy co odcinasz), czyli na którym chcesz zrobić odcięcie np. pompa paliwa, cewka zapłonowa, elektrozawór w dieslach.
    Myślę że wszystko już wiesz POZDRAWIAM
    jarek81
    Level 11  
    dzieki serdeczne. Twoje wyjaśnienie jest absolutnie wystarczalne. :)
    mountez
    Level 11  
    Witam! Dołącze sie do tego tematu, zeby nie zakladac nowego o tej samej nazwie.

Podłączyłem dzis magicara 440. niestety mam problem z syrena.
    Wszystko wydaje sie dzialac ok - centralka poprawnie reaguje na polecenia pilota (centralny zamek, migajaca dioda), poza syrena.
    Bez wzgledu na stan centrali (zalaczony alarm, "panic", wylaczony alarm) glosnik nie daje zadnych sygnałów tylko caly czas slychac dźwiek alarmu, lecz bardzo cicho, tak jakby akumulator byl na wykończeniu. Na kablu "brązowym" czyli plusie wychodzącym z centralki do syreny jest na mierniku nieustannie 12V. W czym jest problem?

ps: Nie jest jeszcze podpiety żółty kabel blokady silnika, oraz nie wpinałem jeszcze wtyczki z kablami do drzwi i klap. Ale mysle ze nie ma to znaczenia.
    Robiłem tez test - sama centralka z podpieta tylko syrena. Jest dokładnie tak samo. Bez przerwy, bez względu na reakcje pilota tylko cichy, ledwie slyszalny dzwiek alarmu.
    Podlaczalem juz wczesniej raz magicara i wszystko bylo ok.
    slawekBB
    Level 12  
    Na 99% masz uszkodzoną centralkę. Nie powinno być napięcia zasilającego syrenę kiedy alarm jest nie uzbrojony. Chyba, że posiadasz syrenę z własnym zasilaniem i pomyliłes przewody podłączenia syreny(?) wtedy mamy trzy do podłączenia a nie dwa. Szczerze mówiąć zakładałem już troche magicarów ostatnio FAI-7000 (naprawdę cool alarm) i z żadnym nie miałem podobnych problemów. Odłącz syrenę i sprawdź czy bez podłączenia syreny też występuje napięcie. Jeśli nie to wszystko wskazuje na uszkodzoną syrenę lub złe podłączenie(własne zasilanie)
    mountez
    Level 11  
    Quote:
    Na 99% masz uszkodzoną centralkę.

zgadza sie. niestety z mojej winy.
    wg. zawodowego "alarmowca" podpinajac syrene wpiałem "+", przy czym musiało nie byc dobrej masy. spaliłem jeden z elementów centralki. na szczeście dalo sie go szybko wymienić.
    podobno to standartowy błąd u poczatkujacych. no cóż, nauka kosztuje;)

ps: mam jeszcze jedno pytanie. podpiałem siłownik do tylnej klapy, chce aby byl otwierany drugim kanałem. czy wystarczy jak podepne go bezpośrednio do "szarego minusa" z centralki i do "+"? czy moze centralka ma jedynie sterować przekaźnikiem (tak jak np. na schemacie krisos'a (https://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=79370)?
    wloc
    Level 34  
    sterowanie przez przekaznik obowiazkowo
    Janek 22
    Level 11  
    zakupiłem autoalarm magicar 440 proszę o pomoc i nstrukcje do założenia tego alarmu. mój nr gg to 3394803. bardzo proszę o kontakt!!!!!!!!!
    jz79
    Level 12  
    Ja kupilem Freeway'a FAI-440. Jest identyczny jak Magicar, tyle ze nie ma takich fajnych pilotow i nie ma opcji szukania auta. Poza tym ma wszystko.

Moje pytanie tyczy sie czujnika wstrzasowego. Mam kabelek z wejsciami 4 po jednej i cztery po drugiej stronie. Po stronie centralki mam:
    zielony - niebieski - czarny - czerwony (to wlazi wg schematu w centralke), a po drugiej
    czarny - zielony - niebieski - czerwony (to wlazi pewnie w czujnik).
    Nic nie zmienialem, tak bylo zapakowane. Czy tak ma byc?
    rabson
    Level 12  
    Witam,

Jeżeli chodzi o ten alarm nie wiem jak Wy, ale ja nie narzekam. Zamontowałem go już w dwóch samochodach. W moim samochodzie jest już rok i ani razu nie padł ani nic się z nim nie stało, w drugim go właśnie zamontowałem i mam problem mały ale nie jest to wina alarmu tylko mojej małej wiedzy. Mam pytanie do Was i wielką prośbę. Co mam zrobić w przypadku kiedy w drzwiach czujniki nie mają samego - ani + na zwarciu tylko jest + i -. Jak mam podłączyć w tym przpadku ten alarm ? Akutalnie nie reaguje na otwieranie drzwi. Jak ktoś ma jakiś pomysł to proszę o informację. Standardowo w samochodach jest - i podłącza się zielony przewód w innych samochodach jest + i podłącza się fioletowy a co w przypadku kiedy w drzwiach jest - i + ??

Pozdrawiam
    Marcin CQP
    Level 2  
    Zakupilem alarm Magicar 440+ , wszystko podlaczylem dziala bez zarzutow poza jedna rzecza- nie moge wejsc w tryb serwisowy zeby zmienic rozne funkcje (np ciche zalaczanie) - postepuje zgodnie z instrukcja i nie moge wejsc, dodam ze zolty kabel(plus po stacyjce) mam tez podlaczony pod bezpieczniki i dziala bo kasuje pamiec alarmu po przekreceniu kluczyka. Poradzcie bo nie wiem co robic - czyzby moj alarm mial uszkodzona funckje serwisu ? dzwine bo poza tym wszystko dziala, poprosze o bardzo szybka odpowiedz najchetniej na GG 5211730 lub tel 609-212-202, nie wiem czy ja popelniam jakis blad czy moze alarm ma wade jakas i trzeba go oddac na reklamacje?
    jaro03
    Level 16  
    Jak masz wszystko dobrze podłączone to musi wejść w tryb serwisowy i łaski nie robi. Zobacz czy aby na pewno masz dobrze podłączony + po stacyjce. Poza tym, w tym alarmie nie programuje się cichego wł/wył, uzyskujesz to przez równoczesne wciśnięcie dwu przycisków na pilocie.
    Marcin CQP
    Level 2  
    Quote:
    Zobacz czy aby na pewno masz dobrze podłączony + po stacyjce

Przeciez napisalem ze mam podlaczony bo tym plusem tez sie kasuje pamiec alarmu po wtargnieciu i to dziala tylko sewis nie dziala,
    Quote:
    Poza tym, w tym alarmie nie programuje się cichego wł/wył, uzyskujesz to przez równoczesne wciśnięcie dwu przycisków na pilocie.
    I tu sie kolega myli, standardowo alarm jest ustawiony na ciche wl/wyl , zeby to zmienic trzeba wejsc w tryb serwisowy i zmienic 1 funkcje "potwierdzebenie syrena" i dopiero po tej zmianie gdy chcemy wlaczyc alarm po "cihu" musimy wcisnac dwa przyciski jednoczosnie gdy tego nie przeprogramujemy standordowo wl/wyl jest po cihu , a ja nie moge wejsc w tryb serwisowy , moze ktos z Was opisze jak w to wchodzi dokladnie bo juz nie wiem co zrobic , robie zgodnie z instrukcja i lipa
    jaro03
    Level 16  
    Chyba mówimy o dwóch różnych alarmach albo masz instrukcje od innego. Wrzuć tu tą instrukcje i zaznacz fragment gdzie masz opis tego programowania cichego wł/wył.
    Marcin CQP
    Level 2  
    nie posiadam niestety skanera wiec instrukcji nie wrzuce, schemat polaczen jest taki sam jak FAI 440 , a moj alarm ma oznaczenie Magicar 440+, wstawie fragment z instrukcji ktory jest o tym :
    "0.4 Ciche zalaczanie i wylaczanie
    Alarm jest fabrycznie ustawiony na ciche zalaczanie i wylaczanie. Jezeli ustawisz funkcje pierwsza na potwierdzenie syrena (zalaczone) to alarm mozesz zalaczyc na cicho poprzez nacisniecie pierwszego i drugiego przycisku pilota rownoczesnie."
    jaro03
    Level 16  
    Skoro jest tak napisane to pewnie tak jest, choć jeszcze się nie spotkałem z taką opcją w magicar.
    tomekdzodzo
    Level 11  
    A ja chyba popsulem sam MAgicara po podlaczylem silownik bezposrednio do trzeciego kanalu transmisji i teraz wogole zaden impuls przez kabel od 3 sygnalu nie wychodzi. Co moglo sie popsuc i jak to naprawic.
    Teraz juz wiem ze trzeba to podlaczyc przez przekaznik.

POZDRAWIAM.....