Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 2005 1.4 PB - Licznik wariuje do tego P0100 i P01120 i tryb awaryjny

psooya 21 Mar 2014 15:47 1869 5
  • #1 21 Mar 2014 15:47
    psooya
    Poziom 37  

    Witam,
    Mam taki wynalazek znajomego, od pewnego czasu na liczniku zapalają się kontrolki w czasie jazdy w sposób losowy, potrafi się zapalić czerwona kontrolka z ! wraz z checkiem raz sama, potrafią przestać działać wskaźniki a na liczniku Km wyświetlane są ----
    Po takim błędzie od razu tryb awaryjny i auto się słabiej zbiera, zgaszenie i zapalenie checka nie gasi, a czasem gasi (totolotek) i auto śmiga znów normalnie przez chwilę (czasem dzień, czasem 5 minut) i tak w kółko.
    Pojeździłem z podglądem na parametry takie jak MAP, STFT, pozycja przepustnicy i w sumie nie zaobserwowałem nic niepokojącego.
    Wykasowałem błędy, pojechał. Znów wrócił bo chciałem sprawdzić czy zapamiętane błędy dotyczą tego samego i znów odczytałem P01120 o którym nic nie wiem i P0100 jakby sugerował na MAP który wg mnie pracuje poprawnie.
    Macie jakieś pomysły bo wyczytałem w sieci, że problemem może być dosłownie wszystko, zarówno licznik, wiązka, VSS, pompa ABSu...
    Niestety do forda nie dysponuje niczym sensownym więc tylko parametry silnika byłem w stanie pooglądać. ASO też nie wie, proponuje wymienić licznik a wydaje mi się, że nie tędy droga.
    Jeszcze nie demontowałem licznika by sprawdzić stan lutów ale mam taki zamiar.
    Pozdrawiam

    0 5
  • #2 09 Sty 2018 16:05
    Damian_x
    Poziom 18  

    Witam!
    Odkopałem twój post z 2014 roku, ponieważ mam ten sam problem. Czy udało Ci się naprawić?
    Na diagnostyce wyszło mi sporo, błąd ABS, ESP, VSS i nie wiadomo dokładnie gdzie.
    Czekam na odpowiedź!

    0
  • #3 09 Sty 2018 16:45
    miwi
    Poziom 27  

    Zacznij od sprawdzenia zegarów.

    0
  • #4 09 Sty 2018 17:11
    psooya
    Poziom 37  

    Usterka byla w liczniku który zostal wymieniony. Z mojej wiedzy 99% to zimne luty. Powinno pomoc przelutowanie licznika glownie proca a najlepiej po całości.

    0
  • #5 30 Sty 2018 18:02
    Damian_x
    Poziom 18  

    Witam. Problem Faktycznie leżał w licznikach, jednak nie były one uszkodzone a .... wtyczka dosłownie mniej niż milimetr się poluźniła. Po dociśnięciu praktycznie wszystko było ok, jednak wyszła druga usterka. Szarpanie i utrata mocy nie było związane z zegarami, a okazało się, że broki przerdzewiałe przepuszczały płyn chłodniczy do świec. Po wymianie broków na nowe razem z masą uszczelniającą i wysuszeniu problem zniknął. Pozdrawiam !

    0
  • #6 30 Sty 2018 19:03
    Eidems
    Poziom 28  

    Focus 1 generacji ma problem z licznikiem, warto oddać go do sprawdzenia, albo pozostaje wymiana.

    0